Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætter med børn....

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 28. Oct 08
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej med jerBig Smile

Hvor dejligt at google og finde en skøn side om denne! Må tilstå jeg har brugt de sidste 2 dage på at hoppe rundt og læse de spænende debatter der er herinde... 

Jeg er, som så mange andre herinde en af dem der går med tanken om at starte for mig selv... Jeg er uddannet skiltemaler, så der er selvfølgelig den vej jeg vil gå...

Jeg er klar over at det vil kræve meget tid, penge, energi, blod, sved og tåre (så fik jeg vist det hele med Smile) Men mit spørgsmål er:

Til alle jer der har familie... Hvor meget "går det ud over" dem? Jeg har selv 2 små poder på 1½ og 3 år, og jeg er bange for at Mors gode idé skal stjæle "for meget" tid fra dem...

Hvordan har i andre håndteret familie livet sammen med nyopstart?

Rosgaard Skilte - Snart med hjemmesideBig Smile

Fra Skive
Tilmeldt 29. May 07
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Mette

Jeg benyttede mig af muligheden, da jeg var på barsel med min datter og brugte alle de timer hun sov, foran computeren med forberedelse og mere forberedelse, så jeg kunne åbne min forretning 2 uger inden jeg startede på mit fuldtidsjob igen.

Jeg har nu siden maj drevet forretning, kombineret med familielivet og et fuldtidsjob ved siden af. Jeg arbejder i forretning, så har nogle lange dage, hvor jeg ofte først kommer hjem til aftensmaden, så timerne med den lille i det daglige er begrænset, da hun puttes ved 19-20 tiden. Derefter bruger jeg så aftenen foran skærmen og arbejder. Jeg er så heldig, vil jeg kalde det, at min mand også er selvstændig, så han sidder lige overfor på sin egen arbejdsplads. Det betyder at han fuldt bakker mig op og at jeg ikke føler at jeg ikke er sammen med ham, fordi vi deler passionen for at være sin egen herre.

Jeg har desuden nogle fridage, pga de lange dage på jobbet. Her ville den gode mor helt sikkert bruge fridagen med en hjemmedag med sit barn, det gør jeg også ind i mellem, men oftest kører jeg hende i dagpleje, knokler på hele dagen med forretningen og henter hende igen når hun vågner fra sin middagslur. Det gør ondt nogle gange og er skyld i en del dårlig samvittighed, men jeg føler oftest at de prioriteringer jeg gør nu, kommer hele familien til gode når forretningen bliver en succes. Det vil gøre mig til et gladere menneske og mor, samt give mig en frihed lønslaver ikke har. Jeg vil selv kunne bestemme mine arbejdstider og dermed kunne tillade mig at tage en dag med min datter når vi har behov for det.

Mit vigtigste råd må være, at du skal have familien med på ideen. For du vil unægteligt komme til at bruge en masse tid på at realisere din drøm og er din kæreste/mand ikke med på at give afkald på en del af jeres tid sammen eller ikke forstår hvorfor du har lyst til at tage springet, vil I nok desværre køre surt i det.

Så tænk dig godt om, tag familien med på råd og lav evt. en +/- liste over hvad det vil betyde for jeres liv, at du kaster dig ud i livet som selvstændig.

 

Held og lykke med projektet. Big Smile

Mange hilsner

Pernille 

Bestil mannequiner hos www.Manneking.dk - Markedets bedste udvalg til de laveste priser.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)