Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ideer til markedføring

Side 1 ud af 4 (39 indlæg)
Tilmeldt 30. Jan 06
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa

Nu har jeg forsøgt mig med salgsbreve til ca. 100 kunder, de 50 af dem har jeg fået "prof" hjælp til opsamling og resten har jeg selv fulgt op på pr. telefon.

Resultat = NUL

 

Altså det er ikke lykkedes, at få eet eneste møde i hus...

 

Jeg skal åbenbart ind fra en anden vinkel, men hvilken ?

 

Håber at få nogle inputs fra jer.

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :
En god strategi er altid at lave både pull og push markedsføring

 

Push markedsføring er det du har gang i med både direct mail og opfølgende dialog. Det er ikke nødvendigvis dit produkt, der er noget galt med, men måden dialogen skabes. Der er nogle gode fifs til at fre en ordentlig samtale. Vores administrerende direktør har stået i spidsen for salgskampagner med Tele2, Falck, Nordjysk Elhandel, JyllandsPosten, 3, Telia, m.fl. Synes næsten du skulle give ham et kald på hans direkte nummer 70 27 22 58 og få nogle fifs

 

Pull markedsføring er bl.a. online reklame, som sponsorlinks og søgemaskineoptimering... Ved jeg selvfølgelig ikke om du bruger den dag i dag, men det er ihvertfald en god idé

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Kolding
Tilmeldt 9. Mar 06
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvad har du fået af response på dit slagsbrev når den efterfølgende samtale har fundet sted?

 

Kan du evt. poste dit salgsbrev her.

 

mvh

Henrik Meyer

Tilmeldt 30. Jan 06
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

 

Responsen er oftest:

- Det har ingen interesse

- Vi kender een som kommer engang imellem, så det har ingen interesse

- Det har vi smidt ud

- Alt der står "IT" eller "EDB" på, smides konsekvent ud

- Ikke aktuelt, vi vender selv tilbage

Fra Ringsted
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 383
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi sidder selv med en hel del af denne type opgaver. Der er ikke unormalt at vi efter en hel arbejdsdag kun har booket et enkelt kundemøde. Udbuddet er fantastisk stort. Der er rigtig mange der ringer og tilbyder it-outsourcing.

 

Opgaven for dig er at præcisere hvilket UDBYTTE kunden har at tage et MØDE med dig. Du skal ikke begynder at tale om samarbejde og priser. Kun fokusere på hvad virksomheden VINDER ved at sætte eksempelvis en halv time af til dig. Find ud af hvor du er stærk. Din udfordring er jo at en virksomhed bare kan slå op i telefonbogen eller google sig frem til en leverandør - det er vel ca. 1000 at vælge mellem. Men hvorfor skal de vælge dig!!!!

 

Og lad nu være med at sige at du leverer høj kvalitet til lave priser - det virker sgu bare ikke. Nej du skal finde de virkelige argumenter for at virksomheden skal vælge dig.

 

Det kunne være:

 

Lokal - vi bor jo kun 5 min fra dig

Branchekendskab - vi arbejder for 2 andre advokater

Niche: Vi har en doktorgrad og skrevet speciale i lige præcis den problemstilling

 

Men start som sagt med mødet - hvad får kunden ud af et møde:

 

Det kunne være

 

Gratis test af systemerne

Et pristjek - har man den rette leverandør

 

Forvent ikke at starte med det store samarbejde. Indgangsvinklen vil oftest være at løse en mindre opgave og vise sit værd, hvorefter man får hele foden indenfor.

 

Ring endelig hvis du har spørgsmål

 

Held og lykke med de næste 100 - Ja for du skal sgu ikke stoppe her. Det er op ad bakke, men der er ingen vej udenom

 

 

 

 

 

 

 

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Hey..

Hvis du er interesseret i noget effiktivt Søgemaskine Optimering, så kan du da lige sende mig en PM.
Jeg er selv i opstarts facen.

Af resultater har jeg indtil videre min egen side www.fraende.dk som både har fået 1. og 2. og 3. pladser på google, under forskellige relevante søgninger.

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 5/10/2006 12:16:54 PM Forfatter: slotty
Hej


Responsen er oftest:

- Det har ingen interesse

- Vi kender een som kommer engang imellem, så det har ingen interesse

- Det har vi smidt ud

- Alt der står ''IT'' eller ''EDB'' på, smides konsekvent ud

- Ikke aktuelt, vi vender selv tilbage


 

Igen... Lasse Christensen vil kunne give dig nogle gode fifs ganske gratis. Han er genial til salg og direkte kundekontakt... Og indenfor IT-verdenen er det SINDSSYGT nødvendigt at være lidt aggressiv og gøre en HEL del for salget... Vores salg har vi f.eks. 20 sælgere på på landsplan lige nu og inden for 6 uger har vi 50. Vi leverer selv løsninger, som der er hård konkurrence på. Og det er kun ved hjælp af salg at du kan komme ordentligt fra start... Først efter et godt stykke tid begynder du at have et navn, hvor folk måske anbefaler dig... Men indtil da, er det salg fra morgen til aften, og øvrigt arbejde efter "lukketid". Blot lidt erfaring til deling...

Det kan endda være du kommer til at elske det. Lasse er administrerende direktør, men vil for intet i verden droppe hans salg. Han elsker at snakke med kunderne og lave aftaler...

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Slotty,

Lige en lille tanke: Hvor mange er i? Er det kun dig selv, eller er i flere om det? Der står nemlig "vi" og "os" rigtig mange gange, men der er ikke nævnt bare ét navn noget sted. Jeg kunne godt tænke mig at vide hvem "vi" er. Du sælger nemlig ikke en vare, men dig selv! Det er din, og dine eventuelle medarbejderes, viden og erfaring du sælger, og derfor synes jeg også at en vis personprofilering på websitet er relevant.

Jeg kender flere som arbejder med IT rådgivning og support, og de er alle startet med at sælge hardware. Senere har deres kunder så brugt dem i forbindelse med rådgivning og support, og i dag er det den primære intægt.

IT rådgivning er nemlig en tillidssag mellem dig og virksomheden. Personligt ville jeg aldrig have en ukendt person til at rode med mit system med mindre jeg var sikker på at han kunne sit kram. Her er en kort referenceliste og kompetenceliste relevant. Prøv at sætte dig i kundens sted - hvorfor skal de satse på dig? Det kommer der ofte nogle interessante vinkler frem ved

mvh Carsten

Tilmeldt 30. Jan 06
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa

 

Og tak for de mange svar, jeg vil selvfølgelig benytte mig af dem!

 

Carsten, vedr. min profil - tanketorsk fra min side - det er nu rettet! Den har faktisk ligge der hele tiden, bare en smutter

 

Jeg kan godt se dit point vedr. ordet "vi".

Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 5/10/2006 1:37:12 PM Forfatter: Marcel Fuursted
Dato: 5/10/2006 12:16:54 PM Forfatter: slotty
Hej


Responsen er oftest:

- Det har ingen interesse

- Vi kender een som kommer engang imellem, så det har ingen interesse

- Det har vi smidt ud

- Alt der står ''IT'' eller ''EDB'' på, smides konsekvent ud

- Ikke aktuelt, vi vender selv tilbage



Igen... Lasse Christensen vil kunne give dig nogle gode fifs ganske gratis. Han er genial til salg og direkte kundekontakt... Og indenfor IT-verdenen er det SINDSSYGT nødvendigt at være lidt aggressiv og gøre en HEL del for salget... Vores salg har vi f.eks. 20 sælgere på på landsplan lige nu og inden for 6 uger har vi 50. Vi leverer selv løsninger, som der er hård konkurrence på. Og det er kun ved hjælp af salg at du kan komme ordentligt fra start... Først efter et godt stykke tid begynder du at have et navn, hvor folk måske anbefaler dig... Men indtil da, er det salg fra morgen til aften, og øvrigt arbejde efter ''lukketid''. Blot lidt erfaring til deling...

Det kan endda være du kommer til at elske det. Lasse er administrerende direktør, men vil for intet i verden droppe hans salg. Han elsker at snakke med kunderne og lave aftaler...



Der hvor jeg er brugger de også direct mail men der er tit en lile ting med som en gimmick eller surprise og det givver bedste results når de er med. Så husker folk beder brevet.

Det er rigtig at man skal værre agressiv i IT branche for der er mange om buddet. Jeg er lidt nysgerig efter hvad som det er I sægjer, Marcel? Det er meget at vokse fra 20 til 50 salesmen på 6 uger det er flot syndes jeg. Jeg trode i var et reklammeburo? 

Side 1 ud af 4 (39 indlæg)