Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vurdering: Kunde/salgsbrev

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 9. Mar 06
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

 

Jeg har lavet et brev som skal sendes til x antal nye kundeemner og inden jeg sender brevet ud, vil jeg gerne have lidt respons fra Jer herlige Aminoer

 

Brevet kan læses her i PDF


 

Giv endelig ris/ros.

 

Sammen med brevet sendes et visitkort (det skal sidde der hvor der er et billede af visitkortet)

Bemærk at brevet sendes i A5 på 200g papir.

 

mvh

Henrik Meyer

Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :
 

 

Når jeg læser det, tænker jeg umiddelbart at der, som du selv skriver er tale om en ikke

fuldtidsvirksomhed.

Min bekymring vil herefter gå på, om du så er til at komme i kontakt med, når det brænder på.

At du ikke er fuldtids endnu , kan du altid fortælle senere.

 

ellers virker det tiltalende

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Det kommer lidt an på, hvem dine kunder er. Det nedenstående gælder kun, hvis du skriver bredt ud, og derfor også ville ramme kontorfolk som mig:



Jeg synes, du skal bytte om på rækkefølgen og starte med at fortælle, hvad du kan levere (som jeg måske har brug for), så skrive noget om de meget rimelige timepriser og så evt. til sidst forklare lidt om, hvem du er. Det er sådan set ikke nødvendigt at skrive, hvad du hedder, når det også står nederst i brevet med store bogstaver (men tilsyneladende uden underskrift). Din reklamebar i bunden af siden virker udmærket, men jeg synes, at TDC har et for fremtrædende logo, også pga. kontrasten. Måske mangler der en indbydelse: Ring og få en uforpligtende snak om dine aktuelle edb-installationer...agtigt-noget. Eller noget andet konkret: Står I overfor at skulle etablere eller udskifte et netværk, kan jeg .... Jeg forstår ikke alle ordene der, hvor du beskriver, hvad du kan (side-to-sideVPN), og det er ikke så godt - det skaber afstand. Det er derfor, jeg tænker, at det måske ikke er et brev til sådan nogen som mig.

Hvis du kun sender til få, kan du skrive, at du har tænkt dig at ringe om en lille uges tid for at høre, hvordan denne henvendelse er blevet modtaget. Med hensyn til kvalitetsudstyr synes jeg ikke, der er nogen specifik grund til at nævne HP, du kunne miste en kunde (mig), fordi jeg tilfældigvis elsker HP printere men ikke kunne drømme om at købe en PCer med deres navn på.

 



 



 



Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Off topic (undskylder meget): Hvilket program bruger du til at lave en PDF i ???..
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Henrik,



mit første indtryk var "hold da op, der står ikke meget her"  Synes måske ikke du helt udnytter pladsen ordentligt. Dit logo samt TDCs og Ciscos ditto fylder utrolig meget. Synes ikke de skal væk, men som Anette også siger måske nedtones en smule.Og hvor bliver HPs logo af (nu de er nævnt)?

Eller så kan jeg kun bakke op om mange af de ting Anette nævner. Hvis du udnytter pladsen på papiret til noget mere tekst (uden brevet bliver teksttungt), kan du få flere detaljer ind og mere "hvad kan jeg gøre for dig". Prøv evt at tænke i AIDA modellen (Attention, Interest, Desire, Action). I dit tilfælde kunne jeg forestille mig følgende:

Attention: Ny IT netværksleverandør i byen
Interest: Hvad er dine kompetencer (måske på en mere brugervenlig måde  jvf. Anettes kommentar)
Desire: Hvad kan jeg gøre for dig (det kunne så være tilbud, eksempler på opgaver og lign
Action: Hvordan kommer kunden igang (ring til mig, tjek mine hjemmeside, få et gratis tjek osv...)

Al det snak om fritidsbasis osv skal du efter min mening udelade fuldstændig. Du kunne godt indlede brevet med en "Hej jeg hedder Henrik sætning", men det tænder ikke på mig, at du skriver du til daglig arbejder et andet sted. Kan godt lide sætningen også efter kl. 16.00.", men den modsiges jo lidt af det faktum du kun (endnu) er på fritidsbasis. Var jeg beslutningstager vil det bekymre mig meget - for hvad så med support før 16.00?

Ved godt du bare er ærlig - og sådan skal det jo være - men gem den snak til du ER inde i varmen.

Og så til sidst en kommentar angående det med HP  Hvis du kun ønsker at sælge HP udstyr så lad for guds skyld sætningen stå! Hvis du er "ligeglad" med, om kunden vælger HP/IBM/DELL/osv... så giver jeg Anette ret i, at det kan virke bagvendt kun at nævne HP. Det kan virke som om du ikke kommer upartisk, hvis du melder side for tidligt. Men kender flere små firmaer af din slags, der vælger én fast leverandør og holder sig til den, fordi de kender produkterne - og det er der for så vidt intet galt i!

Og så til aller aller sidst (stopper nu) så skal du huske at skrive det under ;)

Viel Glück med salget

Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Kolding
Tilmeldt 9. Mar 06
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for alle de fine ord, kanon med konstruktiv kretik.

 

En ting som jeg tror I glemmer lidt. Det er kun en A5 side, dvs. en halv A4, så det re begrænset hvor meget plads der er at gøre med. Alene det vedhæftede visitkort fylder 1/3 del af arket.

 

Det er helt bevist at gøre det kort og præcist (og skrevet i mig/jeg) Jeg syntes ikke der skal lægges skjul på hvem jeg er eller hvad jeg vil og har en virksomhed besluttet sig for ikke at handle med enkeltmandsvirksomheder, så er det spild af tid at bilde dem noget andet ind og fortælle dem det på et møde.

Det er ligeledes meget bevist at der ikke står særligt meget, jeg har det på den måde, at modtager jeg et brev, kan jeg ikke læse det på under 30sek, så smider jeg det ud. Det skal være meget let læsning, så skal jeg nok selv gå ind på firmaets hjemmeside og læse mere hvis det interessere mig.

Men det er måske kun mig der ser det på den måde?

 

Vedr. logoer de skal muligvis tones lidt ned eller gøres mindre, men hvis man printer siden ud, så syntes jeg ikke de fylder vanvittigt meget. Igen, opgaven er at få dem til at beholde visitkortet og smide resten ud.

HP logoet må jeg desværre ikke benytte da jeg kun er registreret HP partner og man skal være business partner eller sådan noget for at må anvende logoer, det samme gælder Microsoft logoet, der er regler omkring den slags ;-)

 

Kompetencer, Annette, je gforstår udemærket godt du ikke ved hvad site-to-site VPN er, men hvis jeg skrev afdelings VPN ville det hjælpe på det? Jeg tror det næppe. VPN er det "eneste fremmedord" jeg bruger, og jeg føler derfor at det er ok at have det med, du går vel ikke kold bare fordi der er 1 ord du ikke forstår :-) og for dem der forstår det, så er det vigtigt at have med :-D

 

I stedet for at skrive

levere kvalitets produkter så som HP pc’er og Cisco netværksudstyr.

hvad så med:

levere kvalitets produkter fra producenter som HP, Microsoft, Cisco og m.f.

er det ok?

 

Jeg skal se om jeg kan få plads til, jeg vil følge op via en telefon samtale, eller de kan kontakte mig mellem 0800 og 2000 på telefon.

 

jeg håber jeg kom omkring alting, giv endelig response tilbage.

 

mvh

Henrik

Fra København
Tilmeldt 6. Apr 05
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Henrik





Jeg tror, at du skal arbejde meget mere med dit brev, hvis du vil have nogen response. 







For at starte et sted: du taler til fornuften. Du skal tale til følelserne. Fornuften kommer først ind, når kunderne retfærdiggører deres beslutning  





Find ud af hvor problemerne typisk er hos dine kunder (manglende tid, likvider, kompetencer, etc.) Måske ved de slet ikke at de har et problem. Hvis jeg skulle løfte knoglen og ringe til dig, så skal jeg have følelsen af at du forstår mit problem. Jeg skal tænke, at du læser mig som en åben bog. Derfor bør du nok også lave lidt forarbejde, og høre dine kommende kunder, hvad der er deres typiske problemer. Når du har fundet det problem der rummer størst potentiale for dig skal det skriges ud i overskriftenStik kniven ind i det åbne sår. Fx: "Træt af håbløse IT-medarbejdere?", "Hvordan står det til med it-netværket?", "Kniber det med at finde en netværkskyndig?" (Du kan sikkert finde nogle bedre overskifter, men jeg tror du ved hvad jeg mener).






Umiddelbart efter overskriften kan du stikke kniven dybere ind i såret. Du kan godt bruge et par linier på at uddybe det problem du har fundet frem til.





Beskriv herefter, hvorfor virksomheden endnu ikke har taget hånd om problemet. Fx. manglende tid, ressourcer, uvidenhed, etc.





Hvad er mulighederne så, hvis de benytter dig? Igen skal du tale til følelserne, ikke fornuften. Tegn et billede af hvilke muligheder der er i at have adgang til en freelancer. Fx. Aldrig mere stress, når nøglemedarbejdere er fraværende, siger op, etc   





Skriv så, hvad forskellen er efter at de er begyndt at bruge dig som leverandør. Her er det tid til at introducere de kompetencer, der adskiller dig fra så mange andre.





 







Endelig skal du klokkeklart beskrive, hvilken handling du nu ønsker at kunden foretager sig. Fx "Ring inden din konkurrent på telefon ...og få en snak".







 







Det er fint at du har en deadline, men den skal være meget kortere. Fx. "Ring inden mandag, og få et gratis eftersyn af .... " Du kan altid flytte tidsfristen.  



Det er rigtig fint at du garnere brevet med tillidsvækkende referencer. Kan du ikke få et par udtalelser/testimonials fra din nuværende/tidligere arbejdsgivere? Hvis du kan, så smid dem ind hist og her.

Håber at du kan bruge det til noget.





  












Fra Valby
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 365
Fra  TNT Factory Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej..

Jeg kan ikke lade være med at studse over designet,,

 

Det holder ikke lige og mangler noget struktur..

 

Hvorfor har du dit logo 2 gange.?? Det er ikke nødvendigt, modtageren skal nok forstå afsenderen.. Som det er nu slås det hele med hinanden rent grafisk. Teksten bør også lige kigges igennem, da der er nogen ting der lyder lidt mærkeligt. Men det er der mange gode bud på hos nogle af de andre indlæg her..

 

Hvis du evt har lavet det i Indesign så prøv lige at send filen til mig tnt(snabel a)tnt-factory.dk så skal jeg hurtigt lige give det lidt mere grafisk finish..

 

Mange hilsner:/Thomas

Tilmeldt 26. Sep 05
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 01:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Husk at det hedder "hardwaredistributør" og "kvalitetsprodukter". De skal altså være i ét ord! :)
Side 1 ud af 3 (25 indlæg)