Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til test af nøgletals-regneark

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer



Først i næste uge udkommer bind 3 i Franciskanerserien: "Nøgletal i praksis" og i den anledning lægger vi en lille nøgletalsgenerator ud på hjemmesiden. Den beregner 10 nøgletal, som er udvalgt af forfatteren og beskrevet i et særligt kapitel "Nøgletallenes TOP 10", og endvidere en pengestrømsopgørelse. Forklaringen på, hvad man kan bruge det hele til, har læserne allerede i bogen, og regnearket er en serviceforanstaltning.



Hvis jeg kan formå dig til at kikke på det nedenstående regneark (som jeg desværre ikke kan få til at åbne i et nyt vindue), og kommentere det, vil det være en stor hjælp. Ud over din uforbeholdne mening, er jeg interesseret i en tilkendegivelse af, om jeg skal lade eksempeltallene stå, de passer med bogens øvrige materiale, eller om jeg skal have skrevet nuller hele vejen ned i indtastningsarket?






Mange tak og mange hilsner



Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg prøvede lige:

I indtastningsdelen aktiver/passiver står der ultimo hhv primo. For en som ikke jonglerer med talt kan man godt blive i tvivl om ultimo - primo hvad ? Nu står ultimo nævnt "først" - er det så tallene fra foregående år ultimo, så det io virkeligheden er primo i år ?

Forstår du hvad jeg mener ?

Længere nede er der også indtastning af omsætning + vareforbrug. Her skal man (jeg) igen huskes på at der skal benyttes fortegn (minus ved vareforbrug).

Det var vist de 25 øre.

 

Mvh/

Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Iøvrigt vil jeg mene det er smadder godt at bruge tal som indgår i bogens øvrige materiale fremfor nul-felter.
Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Anette,

I led af min uddannelse har jeg haft lidt om programmering og design i Excel. Udfra et brugervenligt synspunkt synes jeg der i den anledning mangler en del.

F.eks. arbejd lidt med designet, farvelægning så man ikke er i tvivl om hvilken felter der skal indtastes i. Jeg fik ikke testet validering, men dette burde også laves. Så f.eks. man taster et positivt beløb i vare forbrug så kommer der en besked om dette er forkert.

Derudover vil jeg foreslå noget knap stryring i toppen af arket. Mange ved ikke det med fanerne i bunden.

Normalt(ud fra vores læres synsvinkel) opdeler man arkene i Velkomstark, Inddata, Beregningsark og Uddata.

I dit indtastningsark, synes jeg måske du skal opdele det mere tydeligt.

Synes også der mangler en lille præsentation, når man åbner arket. Lav et velkomst ark. Hvorfra man via knapstyring kan gå til f.eks. Inddata eller Uddata. Jeg kan prøve at smide dig et excel ark senere med lidt lir senere, og se hvad man kan få ud af det.

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svarene. Jeg er nået frem til, at det er vist ikke godt nok - og jeg har ikke tid til at lære at gøre det ordentligt, så jeg skriver videre med Kristian om at få lidt hjælp.

Mange hilsner

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)