Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kundeanalyse

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Agerbæk, Vestjylland
Tilmeldt 21. Aug 05
Indlæg ialt: 500
Fra  Jesper CC Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er i Mødebooker ved at tilbudsgive en opgave for en stor dansk koncern, der skal have gennemført en kundeanalyse, hvor flere forskellige kundesegmenter skal stilles spørgsmål om deres beslutningskriterier for at tegne abbonnementer af forskellig art. På landsplan har de vel anslået 2-300.000 private kunder med disse abonnementer.

Hvor mange kunder i hvert segment bør man interviewe for at få et godt statistisk billede af kundernes mening? I opinionsundersøgelser i forbindelse med folketingsvalg osv er det typisk 1000, der er adspurgt. Men kan man få et fornuftigt billede ved at spørge 2-300 i hvert segment, eller er der for stor risiko for at ramme for meget ved siden af?



De bedste hilsner

Jesper Christiansen
www.podcastnu.dk 

Fra Skærbæk
Tilmeldt 11. Oct 05
Indlæg ialt: 713
Fra  Eventbooker.dk Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jesper

 

Dette afhænger af mange ting.

 

TV2 laver f.eks. deres "kæmpe" store undersøgelser på reklameværdien på bare 500 danskere. En undersøgelse kan godt laves blandt 2-300 respondenter, men afhænger meget af hvor god segmenteringen er. Dansk industri har lige lavet en undersøgelse blandt iværksættere, som har dannet grundlag for masser af medieomtale. Denne er lavet på bare 71 iværksættere. Fint nok, hvis resultaterne bruges rigtigt, men pinligt, hvis det skal danne grundlag for deres politikker, holdninger og fremtidige projekter - som de har gjort

 

Du siger 2-300 i hvert segment. Hvor mange segmenter er der tale om? Har kunden selv respondentbasen eller skal denne selv findes?

 

Nu hvor du arbejder med telemarketing går jeg ud fra, at undersøgelsen skal foretages pr. telefoninterviews. Der er jo også muligheder gennem panelundersøgelser, hvor der kan samles langt flere respondenter. Hurtigt, effektivt og billigere.

 

Hos MindMe Management laver vi netop disse undersøgelser. På webpaneler såvel som pr. telefoninterviews. Send mig en mail, hvis vi kan hjælpe. Vi kan stå for den analytiske del - phonerne har I selvsagt...

 

 

søger ligesindede i Sønderjylland

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)