Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Online salg af fødevarer (slik)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer,



jeg er netop kommet på en idé. Den idé går ud på at starte en webshop,
hvor jeg vil sælge slik. Det bliver ikke "bare" en slik-kiosk, men isstedet bliver slikket solgt
på en måde - i forbindelse med andre produkter/pakke-løsninger.



Men så er det at jeg gerne vil høre hvad reglerne osv. er for at sælge
slik online? Er der noget bestemt man skal holde øje med, tænkte over
eller andet?



Nu når jeg lige har jer, så må i også gerne lige sige til - hvis i
kender et sted eller evt. en grossist, hvor man kan købe billigt slik
til vidersalg?



Ser frem til at høre fra ekspertner ;-)


// Jesper Skov

 

Fra Tølløse
Tilmeldt 26. Jan 06
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jesper,

Ekspert og ekspert.... det ved jeg ikke


Du skal tale med fødevarekontrollen - der er regler at følge, når man sælger noget som skal puttes i munden - det har der jo været ret intens dækning af i dagspressen på det sidste


Du bør vel tænke over, at det f.eks. ikke er smart at sende chokolade med posten en varm sommerdag, flødeboller er knap så lækre, når de har været kastet rundt i Postens sorteringsmaskiner et par gange, vingummi klistrer temmelig skidt, når de har ligget i en varm garage et par dage osv. osv.

Grossister; jeg kender Dagrofa-Lekkerland, (Dagrofa har også S-engros), Sugro, Metro cash and carry


 

Du skal se dig rigtigt godt for mht. priser, rabatter, nettopriser etc.!!

 

Mvh.
Claus

Professional Quiz Services - 1st-Quiz.com

Fra Aalborg
Tilmeldt 19. Jul 05
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Ekspert... Ja 3 års erfaring tæller jo også. ; )


Som Claus siger, så er temperatur et nøglebegreb! Det er vigtigt at du har god opbevaring/lager temperatur og sender det forsvarligt. Forbrugeren har ikke 14 dages returret på køb af madvarer, selvom det er købet via nettet, så det er vigtigt, at du kommunikere firmaets politik ud til forbrugeren - inden salget gennemføres...


Ang. Hvilken slags slik du skal sælge, så er det klart en fordel at sælge velkendte brands, for forbrugeren i forvejen kender og er tryg ved. Hvis du ik vælger kendte brands, så skal prisen være a la. den du finder syd for grænsen - ja måske under...


Her kan du se hvordan en af vores butikker har valgt at gøre: http://www.prescitronen.dk/shop/default.asp?SetLng=26  - vælg slik. Her har forbrugeren det bestilte indenfor 45 minutter.

 

Men slå på tråden hvis du vil vide mere!

 

// Morten
www.PresCitronen.dk
70 25 55 35

Projektleder hos webbureauet Siege

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svarene - begge to. Jeg syntes det lyder meget fint og skal nok tænke over temperaturen.. (og forresten - juhu, indlæg nummer 100 :P)

Nu nævner Morten, lige at der ikke er 14 dages returret på slik. Nu tænker jeg så på at sælge det som en pakkeløsning med slik i - hvad gør jeg så hvis jeg sælger pakker, fx. med en 4 poser slik og en lampe (bare som et eksempel)?

// Jesper Skov

 

Tilmeldt 26. Feb 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jesper.

 

Der er ikke returret på fødevarer, hvillket slik er. Jeg vil dog mene, at hvis du sælger en pakkeløsning, som det eksempel du giver, så er kerneproduktet vel lampen..? -Jeg vil sige, at som udgangspunkt, så har kunden altså returret osv. som ved køb af andre nonfood produkter.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)