Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

køre-venner - gør en forskel

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære AMINOer.

 

Dette ligger lidt udenfor iværksættere, men dog ikke helt alligevel: Jeg så et indslag i Dagens Danmark tirsdag med en ældre dame, der var blind og næsten helt døv. Hun levede for mindste folkepension ligesom titusindvis af andre ældre. Fordi hun ingen familie havde tilbage, kunne hun aldrig komme ud og f.eks. ikke besøge sin 92 årige veninde i Vejle... som hun ikke havde set i mange år. Hun var for dårlig til tog og bus og havde ikke råd til taxi. Det offentlige kunne ikke hjælpe.

Den ensomhed er ingen værdig. Derfor ringede jeg til DR og kører nu en tur for hende til Vejle, så hun kan besøge veninden. Men forhåbentlig stopper historien ikke der. DR vil gerne lave noget på, at jeg kører derover, men jeg gider ikke profilere mig selv. Det er ikke derfor, at jeg gør det! Tværtimod er målet, at DR med en eventuelt omtale kan skaffe "køre-venner", der kan køre de ældre f.eks. engang i kvartalet hen og besøge en ven. Besøgs-venner er en fin ting, men de ældre vil jo ofte meget gerne besøge venner, der har tilbage, og ikke blot snakke med en tilfældig.

Derfor ville jeg høre, om der måske var andre "køre-venner" herinde, som et par gange om året vil rive 3-4 køretimer ud af deres liv og hjælpe et ældre menneske med en stor oplevelse - et besøg hos en ven! I så fald skriv til mig på post@jonathanloew.dk. Så vil jeg nævne overfor DR, at mange er parat, og at de bør omtale. Og forhåbentlig kan jeg så slippe for at komme i TV, for gider ikke fremstå som den store frelser der. Jeg gør blot en medmenneskelig gerning.

Håber at høre fra jer!

Fra Skærbæk
Tilmeldt 11. Oct 05
Indlæg ialt: 713
Fra  Eventbooker.dk Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Fantastisk initiativ Jonathan.



Jeg vil gerne melde mig.



Ang. dit TV-tække så gik dette da meget fint under Verdens største Børnekor....



Jeg vil gerne være med - men jeg er heller ikke interesseret i at blive den barmhjertige samaritaner - ikke på TV.



Så sign me up... På et tidspunkt, hvis vi skal lave lidt omtale om
muligheden, så kan vi spørge til hvor mange der lider samme skæbne som
den omtalte kvinde. Er bange for, at det er forfærdeligt mange.



Med omtalen vil vi kunne sikre at flere i samme situation får muligheden ved at flere samtidig melder sig som kørelejlighed.



Jeg kan mærke første spadestik til en forening....






søger ligesindede i Sønderjylland

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Det lyder da ellers som en rigtig god ide til et engodsag.dk spin off...

mvh Carsten



Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja måske, men det er hverken mig eller ENGODSAG.DK, som skal have noget PR ud af det her. Det er noget, som bliver gjort for de ældre, så det skal køres i et eller andet regi. Hvilket ved jeg ikke, men måske noget TV-omtale kan skaffe en ansvarlig. Man kan håbe :-) Var det en tilmelding fra dig også Carsten? :-)
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 5/11/2006 3:28:53 PM Forfatter: venturepr
Var det en tilmelding fra dig også Carsten? :-)



Haha - tænkte nok at jeg ikke skulle stikke snuden frem.

Jeg tror at jeg må melde pas i denne omgang, men stor respekt for jer der gør det. Jeg "nøjes" p.t. med økonomisk støtte til diverse velgørende formål. Hvis eks. Ældresagen lavede indsamlinger til pensionistkørselspuljer ville jeg støtte det!

mvh Carsten

Fra Skærbæk
Tilmeldt 11. Oct 05
Indlæg ialt: 713
Fra  Eventbooker.dk Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Jamen Carsten du er da bare den første vi kontakter, hvis/når en forening er oppe at stå...


søger ligesindede i Sønderjylland

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jonathan

 

Du må godt skrive mig på.

 

Fra Middelfart
Tilmeldt 25. Mar 06
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg vil gerne være med. Jeg har også et par ældre i opgangen jeg hjælper - det mangler da bare.

Og jeg har ikke noget imod at være på TV - en hver omtale af dette emne hjælper og forhåbentlig er der flere der vil hjælpe til!

 

Maiken

(skriv til maikenv@gmail.com)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)