Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udleje lokale til mit firma??

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Apr 06
Indlæg ialt: 23
Fra  ABC Booking Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejza...

 

Et spørgsmål der brænder sig på i mine tanker....

 

Jeg kunne godt tænke mig med tiden at flytte til en større beboelses ejendom (Lejebolig)... Med det formål at bruge et rum til kontor og lettere lagerlokale for mit firma... Mit spørgsmål er så, kan jeg i min private bolig udleje et værelse/lokale til mit eget firma og hvorledes ville det regnskabsmæssigt hænge sammen...

Ja egentlig er jeg slet ikke klar over hvad der er amuligheder for en viksomhed mht. betaling af lokaler.... Om det er fradragsberrettiget, hvilke skattefordel der kunne være osv.

Men mit scenarie er simpelt... Jeg flytter til en større lejet lejlighed... indretter et værelse til viksomhed (og KUN virksomhed) kan mit firma betale leje til mig og hvilke fordele ulemper er der ved det..??????

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Du skal være opmærksom på om du overhovedet må videre-udleje en lejelejlighed, selvom det kun er til dig selv...

Hvis dit firma, er et aps, er det nok nemmere regnskabsmæssigt!

Tilmeldt 9. Apr 06
Indlæg ialt: 23
Fra  ABC Booking Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Mit firma, som ikke er startet endnu vil til start være privatejet og jeg vil tilmelde mig virksomhedsordningen.. da firmaet til start kun skal opbygge egenkapital og kapital til drift...

 

Og hvis vi nu går ud fra at det er juridisk ok for mig at leje det lokale ud til min virksomhed og virksomhedens økonomi selvfølgelig er helt adskilt fra min privatøkonomi, hvad så????

Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Ud over hvad der allerede er skrevet, skal du først og fremmest høre din nye udlejer om det overhovedet er lovligt at drive erhverv fra din nye bolig.
90% (kvalificeret gæt) af alle lejeboliger og andelsboliger, tillader IKKE at man har registreret erhverv fra samme adresse. Det står ofte specifikt i lejevilkårene at der ikke må drives erhverv fra adressen.

Lejer du en stor bolig, og bruger noget af den som lager, har jeg dog svært ved at se hvordan det skulle være muligt at registrere det. Overvej dog alligevel om det er det værd.

Held og lykke med det under alle omstændigheder.

Tilmeldt 9. Apr 06
Indlæg ialt: 23
Fra  ABC Booking Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Joo Christian, men det eneste der skulle registreres ville jo i givet fald være et eller andet beløb for husleje og her tænker jeg bare på et mindre beløb der er lille nok til at det ikke ville kunne diskuteres om det stod mål med lokalet.....

Lad os sige jeg udlejede et lokale/værelse på 20 Kvm i min bolig til mit firma for 1000,- til 1500,- /mdr.

Spørgsmålet er igen om der er økonomiske fordele i det... Igen hvis vi forestiller os at jeg får lov af udlejer... Ja eller hvis det evt. var en ejet lejlighed...

Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :
I så fald er den ret svær at svare på. Første umiddelbare indskydning vil være at det er noget du skal tage en god snak med din revisor om.

Som udgangspujnkt (som SKAT nordjylland forklarede det til mig) skal erhvervslejemålet være 100% separeret fra din bolig, dvs med ejen indgang direkte til erhvevsdelen - og at at denne ikke må være sammenhængende boligdelen.

 

SKAT er efter sigende meget forskellige i deres vurdering af dette, alt efter hvem du spørger. Så derfor - hør SKAT først, og tag en snak med en revisor - og find sammen ud af om der er mulighed for det du efterspørger....

 

....såfremt der er mulighed for erhvervslejemål på adressen

Fra Copenhagen
Tilmeldt 13. Jun 06
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 08:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg vil mene at det ikke bliver noget problem med udlejer at drive erhverv (Såfremt der er tale om liberalt erhverv). Hvis du er i virksomhedsordningen vil du som udgangspunkt kunne fradrage en forholdsmæssig andel af husleje, varme, el mv. såfremt at dine erhverslokaler ikke vil kunne benyttes privat.

 

Det kræver at du opstiller en fordelingsnøgle (som udgangspunkt vil Skat acceptere en fordeling efter kvm), hvor du opstiller de samlede udgifter for lejemålet.

 

Det vil blive noget kludder at ligge og foretage betalinger mellem privaten og erhvev, da du så personligt vil blive skattepligtig af indtægten mv.

 

Mvh

 

Casper - ex. revisor.

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 993
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Mener at have læst at humlen er at rummet ikke skal kunne bruges privat, således vil det nok være nemmere at få accept fra Skat hvis der er indrettet med reoler fra gulv til loft, end hvis det er et kontor i en 3-værelses lejlighed.
Fra Thisted
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 58
Fra  Gymnashop.dk Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :
For nogle år siden kontaktede jeg toldskat for at høre om dette:

jeg driver konsulent virksomhed fra egen bolig.

 

Svaret var:

Du kan ikke trække noget som helst fra der hedder husleje.

hvis du  f.eks. bor i 200 kvm stort hus og bruger 20 kvm til kontor kan du trække 10 % af din ejendomsskat fra, 10% af din varme

, strøm anslåes til normal familieforbrug, derover kan der trækkes fra - og det er så det ....Hvis du laver forbedringer kan de ikke trækkes fra, ikke engang maling på væggene.

 

Hvis rummet overhovedet kan anvendes til private gøremål kan du ikke trække noget fra..dvs. ingen sofaer, ingen private ringbind med papirer osv...

det er helt latterligt...

 

Hvis det er helte separeret fra boligen gælder der måske andre regler, men så snakker vi egen indgang og ingen gennemgang til privatbolig.

 

 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)