Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Medarbejder snakker i krogene

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Aug 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Det er kommet mig for øre, at en medarbejder har givet udtryk for utilfredshed med visse ting omkring virksomheden, og de konkrete arbejdsredskaber, til en anden medarbejder.

Ved ansættelsessamtalen har min medejer og jeg givet udtryk for, at vi ønsker en åben dialog omkring tingene, og at man altid skal komme til os, hvis der er noget man ønsker anderledes. Vi gider nemlig ikke snak i krogene. Vi har ligeledes uddelt en oversigt over virksomhedens retningslinier, der lægger op til, at man kommer til os, hvis man har idéer eller tanker omkring virksomheden.

Hvordan bør jeg håndtere den situation? Hvis jeg konfronterer hende med de ting jeg har hørt, så bliver den anden medarbejder afsløret, hvilket måske ikke er det mest hensigtsmæssige for arbejdsmiljøet.

Fra Borup
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 213
Fra  Autohenter.dk Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Som udgangspunkt må i vise respekt for jeres medarbejderes ret til at ytre sine meninger med sine kolleger. I har jo ikke ret til at styre deres tanker.

Prøv i stedet at brug det i har hørt på en konstruktiv måde og derved på en pro-aktiv måde måske imødekomme den kritik der er kommet frem.

Det tror jeg i er bedst tjent med, i stedet for at smide benzin på bålet.

 

Tilmeldt 1. May 08
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Her er et par tanker omkring jeres indlæg :

Nogengange kan det være godt at vende tanker med en kollega før man siger det videre til ledelsen. Oftes er det for at få bekræftet om andre er enige. Det er heller ikke sikkert ledelsen er interesseret i at få henvendelser hvergang en medarbejder får en tanke. Sådan kan man godt føle som medarbejder uanset hvad retningslinier siger.

For ikke at afsløre at man har kendskab til medarbejderes utilfredshed, kunne man vente i nogen tid, før man tager emnet op. F.eks 1-2 måneder. Men istedet for at gå direkte efter medarbejderen, kunne I lave et hyggeligt med med alle medarbejdere og refresh'e retningslinierne med en peptalk.

Jeres medarbejdere ville måske blive mere bange for at gå i åben dialog hvis I viser for stor utilfredshed med at der snakkes i krogene. For nogen er det også en form for terapi at brokke sig lidt til andre, uden at der egentlig skal gøres noget ved det. Tænk på alle dem der brokker sig/diskuterer over adfærden i Robinson, men det er det mange gerne vil se. :-)

 

/Navnet

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo heller ikke sikkert at der er et egentlig problem.

Det er ikke uanmindeligt at man lige har et behov for at brokke sig uden der egentlig er en grund til det.

Hvis man nu har sovet dårligt og kæresten er træls oven i. Når man så kommer på arbejde og der lige er noget der driller en lille smule, så er det selvfølgeligt nemmest lige at lufte sin utilfredshed over de ting som ikke kommer alt for tæt på.

Jeg tror meget nemt det kan være en lille afstressningsmanøvre i har hørt om. Så kan det godt virke forkert hvis man sætter himmel og hav i bevægelse.

I har nok et væsentlig bedre overblik hvad der kan være galt, ville bare lige lufte muligheden for at det kan være ingenting.

Mvh Peder

 

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 420
Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

 

Det at de medarbejdere snakker i krogene er der ikke noget galt i. Men hvis det kun er kritik. Så skal du helt klart bryde ind. Du skal tage det seriøst fra starten. Og sige til medarbejderen, at du er åbne, som du også selv skriver.

I skal hører ALLe der har noget at sige. Vende det og så snakker i samme igen. Hvis det er at medarbejderen generelt er utilfreds og er dybt uenig omkring jeres firma. Så bør i helt klart tage det seriøst. For så skal i sige til jer; Hvorfor er vedkommende her så? For medarbejderne skal både kunne lave noget godt håndværk/ udfører deres pligt og så skal de da kunne kommunikere med jer andre.

Dit dilemma:

Du skal sådan set ikke gå hen og sige det til hende, face to face. Men måske prøve i flere omgange at høre om, hvordan hun selv synes det går. Måske hører om der er nogle idéer. Men du skal ikke snakke med hende og så få noget andet af vide af hendes kollega. Eller jo du kan godt. Men hvis det er negativt og det er det i en længere periode. For så skal du konfrontere hende med det. Og så er det op til jer selv hvad der skal ske.

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)