Hej Aminoer, Det er kommet mig for øre, at en medarbejder har givet udtryk for utilfredshed med visse ting omkring virksomheden, og de konkrete arbejdsredskaber, til en anden medarbejder. Ved ansættelsessamtalen har min medejer og jeg givet udtryk for, at vi ønsker en åben dialog omkring tingene, og at man altid skal komme til os, hvis der er noget man ønsker anderledes. Vi gider nemlig ikke snak i krogene. Vi har ligeledes uddelt en oversigt over virksomhedens retningslinier, der lægger op til, at man kommer til os, hvis man har idéer eller tanker omkring virksomheden. Hvordan bør jeg håndtere den situation? Hvis jeg konfronterer hende med de ting jeg har hørt, så bliver den anden medarbejder afsløret, hvilket måske ikke er det mest hensigtsmæssige for arbejdsmiljøet. |
Som udgangspunkt må i vise respekt for jeres medarbejderes ret til at ytre sine meninger med sine kolleger. I har jo ikke ret til at styre deres tanker.
Prøv i stedet at brug det i har hørt på en konstruktiv måde og derved på en pro-aktiv måde måske imødekomme den kritik der er kommet frem.
Det tror jeg i er bedst tjent med, i stedet for at smide benzin på bålet.