Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvordan finder man kunderne?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

WinkHej jer allesammen..

Håber jeg kan får hjælp til at opbygge min nye forretning. Jeg har erhvervsrengøring og vinduespolering firma.. som jeg pudse mest privat kunder.. og det går godt med at finde kunder Mund til mund metode..

Men rengøring til Erhverv, jeg synes det er meget svært at komme ind til, når man går ind til et firma, så sige de (VI HAR EN SOM gøre rent for os), jeg er begyndt at køber kage når jeg skal ind til knuderneStick out tongue, og det går lidt bedre, så har de måske 5 min. til at lytte hvad man kan tilbyde..

Priserne synes det er svært at ramme??? Håber nogen har gode ider hvordan man fange kunderne?

Hilsen Mootaz (Fra vejle)

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror mange mindre virksomheder har en fast person der kommer hos dem og gør rent.

Det er f.eks. tilfældet hos os hvor vi har en ung pige til at komme to dage om ugen og vaske op og gøre rent, hun tjener nogle gode lommepenge og vi slipper for det vi ikke selv gider lave.

Så du må finde et eller andet specielt at slå på for at få virksomhederne i tale.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Anders Tak for din svar

Men hvad tænke du på? jeg har prøvet de større virksomheder, men uden held..

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Mootaz

Dén med kagerne var jo fin, og sådan skal du også tænke når det angår selve hvervningen. Prøv at sætte dig selv i kundens sted og tænk over at firmaet skal opsige sin nuværende aftale. Hvorfor? Fordi du er verdens bedste rengøringsfirma? - tja mon ikke det nuværende rengøring siger det samme?

Så kan du vælge at være billigere, men det er ikke en kvalitet i sig selv. Husk på, at det er erhverv du henvender dig til. De kan sagtens se hvis dine timepriser ikke holder i længden, og kan derfor regne ud at priserne vil stige senere. Det er ingen ny taktik, og firmaerne ved så af gode grunde ikke om det ender op med at blivere dyrere end det de har nu, og som de altså kender.

Du må derfor se om du kan gøre noget nyt, noget anderledes. Et skud fra hoften, lad os sige at du tilbyder, at hvis du får en kontrakt, så kan firmaet udlodde en præmie med 1 dags gratis rengøring hos én af medarbejderne. Det ville være populært blandt de ansatte, give firmaet (og dig) positiv karma.

Det er sådan noget, du skal tænke ind i dine overvejelser, nøjagtig som du fandt ud af dét med kagerne. Du kan så sikkert komme på en endnu bedre idé selv, - men du skal tænke lidt ud over "bedste service-laveste priser" for der er dine konkurrenter allerede.

Held og lykke, jeg tror på det lykkedes for dig pga dit initiativ med kagerne, - der er jo krummer i dig ;-)  (dårlig vits)

/Michael

 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 11. Apr 08
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Montaz

Jeg kender jo ikke dit firma, men der er mange muligheder, Men først så den med Kagen der rykker ikke.

Der er stor forskel om det er erhverv eller privat, men start med at få styr på din virksomhedsindentitet

Dvs. Navn, Logo, Visitkort evt hjemmeside, ikke noget stort, Men et simple billede af jeres ydelser. Dette vil give  en positiv første hånds indtryk.

Har du styrt på hvilke resoucer du har til at påtage dig erhversopgaver.

Jeg ville lave nogle Flyers og dele rundt til de virksomheder du ser som mulige kunder,

Hvis du har en erhverv kunde så spørg om du må bruge dem som refference, Det er altid rart at nogen har sagt god for en.

Alt efter geografi, så få en aftale med et sommehusudlejning, det er knokkel, men giver respect. 

 

Men glem kage, i er jo ikke best friends, Jeg sidder som indkøber i en virksomhed, og lukke ikke mange canvas sælger ind,

men ham / hende der kommer med en reference, og ike bare love gud og grønne skove, de bliver tage serieøs

 

God kamp

 

 

 

 

 

 

 

 

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Jul 05
Indlæg ialt: 414
Fra  MedieMarketing Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mootaz,

Der er som N-ielsen.dk nævner det, vigtigt at dit baggrundsmateriale i orden.
En hjemmeside, nogle visitkort og så et salgsbrev / flyer, som du kan sende rundt til virksomhederne i dit område.

Start med at fokusere på et bestemt geografisk område og kør så hårdt på. Sørg for at få noget omtale i den lokaleavis og vær opsøgende over for de kunder, som du har sendt din flyer til.

Du skal sørge for, at du får skrevet din forretnngsplan ned og at du får defineret din primære kundegruppe. F.eks. små virksomheder i Vejle med 5-50 ansatte, primært kontorer og mindre lagerlokaler. Så har du hele tiden disse for øje og skal sørge for, at udvikle dit koncept, så det passer lige præcis til dem.

Hiv fat i mig, hvis du har brug for mere hjælp - ellers held og lykke Smile

Mvh.
Martin 

ONLINEAFDELINGEN.DK - Sammensæt din egen onlineafdeling.

Se mere på www.onlineafdelingen.dk

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

hej igen..

jeg har lidt et spørgsemål, som jeg synes det er meget svært at ramme.. det er kontor rengøring. jeg har lavet sådan meget fin profil af mit firma, og hvad der indbære.. (rengøringsplan) og hvor meget det koster? jeg skrev 17 kr. pr. kv. meter, jeg ved ikke man bare skrev.. jeg har været på et kontor område, en af dem sagde at betale meget mindre han har 42 kv. altså 714 kr. inkl. moms hver mdr. det bliver gjodt rent en gang om ugen.... hvad skal jeg gøre.. Har du gode ide?

Hilsen Mootz

Tilmeldt 20. Jan 08
Indlæg ialt: 225
Skrevet kl. 00:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Du nævner at du allerede har fat i private kunder. Hvad med at høre alle dem du allerede har som kunder, om de evt. har egne firmaer eller om de kan anbefale dig til deres arbejdsgiver? blot et forslag.

Jeg har tit hørt om den omvendte situation, at rengøringsfirmaer eller vinduespoleringer, også får private kunder gennem deres rengøring hos erhvervskunderne. Bl.a. har mine forældre netop den ordning, og det startede med vinduespolering på min fars restaurant, som nu også inkluderer hjemme i det private.

Venligst

Allan

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak, du har ret. Jeg har fået idag en boligforning , som jeg skal begynder at gøre rent, det sådan hvis nogen flytte ud, og ikke ville gører rent, jeg tror jeg får nok og sige til, DE fik nemlig kage..;:) jeg kendt også ham der stå for det.. Så jeg er godt tilfreds..

17 Kr. pr. kv.meter til kontor rengøring, hvad siger du til det?

Hilsen Mootaz

Fra Aabenraa
Tilmeldt 11. Apr 08
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 07:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mootaz

Lyder rigtig godt, Den med kage har også en helt anden effekt Hvis du kender personen, Og Kage tricket er også rigtig godt når du efter en måned, vil holde en opfølgning på dit arbejd med en kunde, så er i komme lidt ind på hinanden, og så begynder du og skal bygge Personlig Relationer op til kunden, og her gælder alle trick, En ting er rengøring noget anden er om du på en rolig og ikke frembrusende måde kan knytte kunde til dig en form for Bedste ven, så de føler at Du er den leverandør der både har den bedste kvalitet og levere den bedste vare, for kun skal nok trykke prisen, Her er kunst at få den (op), dvs, at kunne få lagt eftra ydelse ind.

 

Men tillykke det var 1, håber du få gang i flere, prisen er billig, jeg gå udfra det er eks moms

mvh

n-ielsen.dk

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)