Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Advarsel mod nyhedsbrev fra Computer City

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Midtjylland
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Blot en advarsel til andre, der lige vil tilmelde sig Computer Citys nyhedsbrev.

Jeg har i en smånaiv stund tilmeldt mig nyhedsbrevet fra computercity.dk

Der er noget helt galt. Jeg har nu modtaget 63 mails derfra på 2 timer. SPAM.
Alle afsendeadresser er forskellige - da jeg også modtager de svarmail andre brugere af nyhedsbrevet
tilbagesender til Computer City. Herudover modtager jeg også interne mail fra virksomheden.

Jeg har tilskrevet Computer City ang. problemet - men har naturligvis endnu ikke hørt fra dem.
Virker ikke bevidst fra deres side af - men træls alligevel




Fra Galten Østjylland
Tilmeldt 17. Apr 06
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 08:42
Hvor mange stjerner giver du? :
For at gøre det kort - Så skal der jo også stå i de nyheds-mail. Ønsker de at framelde nyheds-mail. Hvilket er alm. Lige meget hvem man får nyheds-mail fra, så skal de altid oplyse om den mulighed.
 

Det er så bare synd for Computer City, at de virkelig bliver ramt af negativ Buzz netværk. Det kan du jo skrive til dem. Og samtid kan du give dem linket http://www.talefod.dk  Atikler / PDF - og skulle de gide at læse sig til viden om mekanismer om internettet, så vil de virkelig få røde øre.

nankai



Fra Galten Østjylland
Tilmeldt 17. Apr 06
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Norm

Jeg har lige sendt mail til Computer City med ? om - om de i deres nyheds-mail skriver: Ønsker du at framelde nyheds-mail, klik her...

Jeg hæftede også linket talefod.dk på, til dem.

Jeg oplyste dem, at der var en på amino.dk som på to timer fik urimeligt mange mail fra dem.
Også at det let kan brede sig til negativ omtale på netværket http://www.mingler.dk og andre netværk - som kan blive til mange tusinde på kort tid.

Norm. Kan du lægge en kort besked ind her - Om der i de nyheds-mail du har modtaget fra C City - Om de tydeligt i samme skriver: Ønsker du at framelde nyheds-mail. Hvilket er det mest almindelige, uanset hvem man får nyheds-mail fra.

nankai

 
Fra Midtjylland
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu har jeg sgu' modtaget ikke mindre end 112 mails siden i går .

>> Norm. Kan du lægge en kort besked ind her - Om
der i de nyheds-mail du har modtaget fra C City - Om de tydeligt i
samme skriver: Ønsker du at framelde nyheds-mail. Hvilket er det mest
almindelige, uanset hvem man får nyheds-mail fra. <<

Selve nyhedsbrevet har jeg kun modtaget een gang - og der gives mulighed for at afmelde/tilmelde nyhedsbrev.
Det virker dog tilsyneladende ikke.

De mange mails har for langt de flestes vedkommende en overskrift som 'RE: Sommerkampange i Computer City....'
De fleste af disse mail, jeg har modtaget ligner mails der er besvaret eller tilbagesendt til Computer City, fra utilfredse abboneneter af deres nyhedsbrev - det ser ud til at mailsne cirkulerer godt rundt.

Nankai - se eksmpel på mail jeg har modtaget herunder
med kursiv:
.


Jeg tror der er omkring 40 mennesker der alle sender mails til mig lige nu,
er i ikke søde at stoppe det.. Det er sgu lidt træls...
>From: "Monster" <larsmonster@kvaerkebynet.dk>
>Reply-To: <nyhed@computercity.dk>
>To: <nyhed@computercity.dk>
>Subject: Bulk mail  ***SPAM*** Re: Sommer Kampagne i ComputerCity
>Date: Sat, 13 May 2006 13:47:20 +0200
>
>Jeg ved intet om det her. Jeg har også fået en mærkelig mail.
>
>Lars
>----- Original Message ----- From: "Per Lion" <Lion@Horsedammen.dk>
>To: <nyhed@computercity.dk>
>Sent: Saturday, May 13, 2006 12:40 PM
>Subject: Re: Sommer Kampagne i ComputerCity
>
>
>>Du er vist gået galt i byen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
>>
>>Mvh.
>>
>>Per Lion


Jeg ved ikke hvad de har gang i, men det er da et gevaldigt cirkus og også belastende for min klient på mobilen.
Jeg vil som tidligere skrevet fraråde folk at tilmelde sig nyhedsbrevet for nuværende.
Jeg har også beskrevet problemet på min blog http://www.wisen.info

>>Jeg oplyste dem, at der var en på amino.dk som på to timer fik urimeligt mange mail fra dem.
Også at det let kan brede sig til negativ omtale på netværket 
http://www.mingler.dk og andre netværk - som kan blive til mange tusinde på kort tid. >>

Tak for din indsats nankai :-)

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Ahaha, der sidder nok en eller anden og hiver sig i håret ude hos Computer City lige nu.

Sidste år modtog jeg 190 e-mails fra Freeway, der ejer bl.a. ejer dating og arto - inkl. alle e-mailadresser på deres brugere.



Fucknuts.


Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Det ser ud til at ComputerCity har sat nyhed at computercity dot dk op til at videresende til alle, der er tilmeldt deres nyhedsbrev. Det er på sin vis meget smart, da de så blot behøver at sende deres nyhedsmail til denne adresse, og så klarer postserveren resten. Det betyder dog også, at opsætter de ingen kontrol af afsender, kan alle sende til adressen og dermed sende til alle, der er tilmeldt listen. Det er formentlig hvad du oplever for tiden. :)

Du kan ikke gøre så meget, hvis du ikke kan framelde dig nyhedsbrevet, udover at sende en sur e-mail til ComputerCity og evt. sende en kopi til ComputerWorld.dk. De plejer at være glade for at tage denne type sager op. Så kan ComputerCity måske lære at stramme sig lidt an næste gang de laver systemer til at sende nyhedsbreve. :)

Fra Lemvig
Tilmeldt 14. Feb 06
Indlæg ialt: 623
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Det havde webdomain osse gjort engang... det var der osse meget bøvl med... *Kan du huske det Kim?*
Fra Århus C
Tilmeldt 25. Nov 05
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Galten Østjylland
Tilmeldt 17. Apr 06
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :


 



Fra Galten Østjylland
Tilmeldt 17. Apr 06
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :





 



Side 1 ud af 2 (14 indlæg)