Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Alexa.com helt ude i skoven...?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :
I øjeblikket siger Alexas toolbar 41.296 når man checker dating.dk - ca. samme som Amino.dk (45.499).

Tillykke med det, Martin :-) !

 

Er der nogen der kan sige hvad der sker med Alexas stat.system i øjeblikket? Synes det virker ret utroværdigt i flere tilfælde. Tidligere lå dating.dk på ca. 1.400 pladsen.

 

Desuden vil jeg lige forsøge med dette spørgsmål igen (fik ingen svar i en tidligere tråd):


Hvis jeg kigger på et website med alexa rank omkring 100.000 , fx 80.000 el 90.000, har mine egne besøg så markant indflydelse på den ranking som fremkommer via Alexas toolbar - hvis jeg fx besøger dette site flittigt i en periode over nogle uger? Jeg mener hvis communitiets samlede besøg på dette site er forholdsvis få, kan man vel have ret stor indflydelse på statistikken. Så hvor går grænsen? Er der i øvrigt nogen der ved noget om fordelingen af alexa-medlemmer/-brugere på lande, kontinenter m.m.?


 


Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Der sker vist ikke sket noget specielt med Alexa på det sidste, men da statistikken hele tiden justeres på baggrund af de tal der kommer ind kan der sagtens være store udsving.

 

Generelt skal du ikke regne for meget med disse tal for sites der har meget lave ranks. Og ja, hvis de ER meget lave kan du naturligvis påvirke dem med dine egne besøg - men ikke nok til en top 1000 :)

 

Jeg mener ikke der foreligger offentlige domografiske informationer for Alexa

 

Alexa er i øvrigt ikke det eneste unøjagtige system - det er de sgu alle! :)
Jeg husker f.eks. for nyligt hvor Gallup/FDIH''s tal for visse danske websites oversteg det samlede antal danskere på Nettet

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :
> Alexa er i øvrigt ikke det eneste unøjagtige system - det er de sgu alle! :)
Jeg husker f.eks. for nyligt hvor Gallup/FDIH''s tal for visse danske websites oversteg det samlede antal danskere på Nettet

 

hehe... ja, så er troværdigheden ikke helt i top.. ;-)

 

Men det er meget rart hvis man kan se en form for "relativ ensartethed" - Så hvis det gælder for det ene site gælder det også for det andet. Men jeg ser problemet m alexas dataindsamlingsmetode.

 

Tilmeldt 12. Feb 06
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 12. Feb 06
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Tom

 

Mikkel DeMib har for nylig skrevet lidt om emnet her:


 

Han har nogle fornuftige overvejelser om sider med flere webmastere - som har Alexa toolbar som besøgende, kontra websites med mere "almindleige" besøgende.

 

Min personlige holdning er at Alexa mest kan bruges som et fingerpeg - især når det kommer til de sites som er ude af top 10-20.000. Jeg tror ikke på de danske Alexa tal som præcis illustration af et trafikvolumen hieraki på den danske del at nettet (http://www.alexa.com/site/ds/top_sites?cc=DK&ts_mode=country&lang=none)

 

Generelt vil jeg sige at en af de vigtigste ting omkring enhver statistik el. analyse er at fremlægge de baggrunds antagelser og definitioner som har dannet baggrund for statistikken/analysen/rapporten. I tilfældet Alexa er dette måske/måske ikke en teknisk mulighed. Men det er ærgerligt, at tallene ikke nuanceres med mere baggrund, da det er et glimrende initiativ og et udmærket værktøj. Det kunne være endnu bedre hvis man kunne få indblik i kontingent demografi, fordeling på lande, sprog osv. 

 

 

Tilmeldt 12. Feb 06
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Tusind Tak for svaret så vil jeg,

lige læse lidt hos Demib

 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg bruger hovedsageligt Alexa til to ting:

 

1) Sammenligninger af konkurrerende websites i de samme markeder - som f.eks. nedenstående mellem eniro.dk og jubii.dk, hvor vi kan se at de i det store hele følges meget godt ad.

 

Alexa Traffic Graph for jubii.dk,eniro.dk

 

2) Som en ud af mange faktorer i markedsanalyser, hvor flere konkurrenter skal sammenlignes i et marked. Det er ikke en højt vægtet faktor, men som et, mindre betydningsfuldt, element alligevel værdigfuldt. Jeg har som regel brug for at forstå et givent sites "gennemslagskraft" set som summen og gennemsnittet af alle de "styrker" der kan måles

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)