Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Yahoo er en bunke svindlere!

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Som i nok ved, så hedder Overture nu Yahoo Search Marketing. For dem der ikke ved det, er det et annoncenetværk der gør det muligt at købe annoncer på Yahoo, Lycos og en masse andre sites. Vi har brugt det hos SPAMfighter selvom det altid har været uendeligt besværligt, men pris/ydelse har være ok.

I den seneste tid er antallet af klik vi køber eksploderet, men antallet af folk der har hentet SPAMfighter har været nogenlunde det samme. Typisk har 25 % af de besøgende vi har købt fra Yahoo konverteret til et download af vores software. Men siden 1. maj er det tal gået ned til 5 %. Så istedet for at få 25 nye kunder pr. 100 klik, får vi nu 5.
Så for at gøre en lang historie kort, har det kostet os en bunke penge. Jeg burde have opdaget det hurtigere, men i en travl hverdag sidder man ikke og kigger konverteringer igennem dagligt.
Nu læser jeg godt damn den her:
http://www.benedelman.org/news/040406-1.html

og alle indlæggene her:
http://www.webmasterworld.com/forum33/2828.htm

 

og finder ud af at det er fordi Yahoo putter annoncer i Spyware. Jeg er så pisse hamrende arrig.
Så hold jer langt væk fra Yahoo og deres crap, det er spild af penge og de penge i betaler, går lige i lommen på folk der ødelægger nettet.

Dbh Martin

Fra Århus
Tilmeldt 26. Apr 06
Indlæg ialt: 199
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 5/14/2006 12:04:37 PM
Forfatter:Martin Thorborg
Som i nok ved, så hedder Overture nu Yahoo Search Marketing. For dem der ikke ved det, er det et annoncenetværk der gør det muligt at købe annoncer på Yahoo, Lycos og en masse andre sites. Vi har brugt det hos SPAMfighter selvom det altid har været uendeligt besværligt, men pris/ydelse har være ok.

I den seneste tid er antallet af klik vi køber eksploderet, men antallet af folk der har hentet SPAMfighter har været nogenlunde det samme. Typisk har 25 % af de besøgende vi har købt fra Yahoo konverteret til et download af vores software. Men siden 1. maj er det tal gået ned til 5 %. Så istedet for at få 25 nye kunder pr. 100 klik, får vi nu 5.
Så for at gøre en lang historie kort, har det kostet os en bunke penge. Jeg burde have opdaget det hurtigere, men i en travl hverdag sidder man ikke og kigger konverteringer igennem dagligt.
Nu læser jeg godt damn den her:
http://www.benedelman.org/news/040406-1.html

og alle indlæggene her:
http://www.webmasterworld.com/forum33/2828.htm


og finder ud af at det er fordi Yahoo putter annoncer i Spyware. Jeg er så pisse hamrende arrig.
Så hold jer langt væk fra Yahoo og deres crap, det er spild af penge og de penge i betaler, går lige i lommen på folk der ødelægger nettet.

Dbh Martin



Jeg forstår da udemærket du er irriteret, men personen der står bag det øverste link er altså bare en privatperson ved navn Benjamin Edelman fra Massachusetts og jeg ved derfor ikke helt hvor meget man skal regne sidens information for... Det andet link krævede login, så det tjekkede jeg ikke lige.. Men altså, min pointe er bare, at det er vigtigt at vurdere ens kilder inden man drager forhastede konklusioner.
Fra Århus
Tilmeldt 26. Apr 06
Indlæg ialt: 199
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 5/14/2006 12:31:37 PM Forfatter: Michael Mortensen
Jeg forstår da udemærket du er irriteret, men personen der står bag det øverste link er altså bare en privatperson ved navn Benjamin Edelman fra Massachusetts og jeg ved derfor ikke helt hvor meget man skal regne sidens information for... Det andet link krævede login, så det tjekkede jeg ikke lige.. Men altså, min pointe er bare, at det er vigtigt at vurdere ens kilder inden man drager forhastede konklusioner.

 

I et tilfælde som dette, hvor klikraten og konverteringstallene er som de er, skulle jeg mene at man godt kan regne med at der er noget rivraskruskende galt - a la Click Fraud el.lign. Det opstår ikke bare af sig selv fra den ene måned til den næste, uden nogle indgreb i kampagne og/eller website. Det vilde er måske - ud over Martins berettigede frustration - hvis det er Yahoo som selv sætter det igang...

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 5/14/2006 12:31:37 PM Forfatter: Michael Mortensen
Dato: 5/14/2006 12:04:37 PM Forfatter:Martin Thorborg
Som i nok ved, så hedder Overture nu Yahoo Search Marketing. For dem der ikke ved det, er det et annoncenetværk der gør det muligt at købe annoncer på Yahoo, Lycos og en masse andre sites. Vi har brugt det hos SPAMfighter selvom det altid har været uendeligt besværligt, men pris/ydelse har være ok.

I den seneste tid er antallet af klik vi køber eksploderet, men antallet af folk der har hentet SPAMfighter har været nogenlunde det samme. Typisk har 25 % af de besøgende vi har købt fra Yahoo konverteret til et download af vores software. Men siden 1. maj er det tal gået ned til 5 %. Så istedet for at få 25 nye kunder pr. 100 klik, får vi nu 5.
Så for at gøre en lang historie kort, har det kostet os en bunke penge. Jeg burde have opdaget det hurtigere, men i en travl hverdag sidder man ikke og kigger konverteringer igennem dagligt.
Nu læser jeg godt damn den her:
http://www.benedelman.org/news/040406-1.html

og alle indlæggene her:
http://www.webmasterworld.com/forum33/2828.htm


og finder ud af at det er fordi Yahoo putter annoncer i Spyware. Jeg er så pisse hamrende arrig.
Så hold jer langt væk fra Yahoo og deres crap, det er spild af penge og de penge i betaler, går lige i lommen på folk der ødelægger nettet.

Dbh Martin



Jeg forstår da udemærket du er irriteret, men personen der står bag det øverste link er altså bare en privatperson ved navn Benjamin Edelman fra Massachusetts og jeg ved derfor ikke helt hvor meget man skal regne sidens information for... Det andet link krævede login, så det tjekkede jeg ikke lige.. Men altså, min pointe er bare, at det er vigtigt at vurdere ens kilder inden man drager forhastede konklusioner.


Det er muligt han "bare" er en privatperson, men han kan dokumetere skidtet. Men hvis du vil have troværdige kilder, kan du så starte her:
http://www.businessweek.com/technology/content/apr2006/tc20060405_476118.htm

Jeg begynder ikke at svine firmaer til uden at have helt styr på sagen.

Dbh Martin

Fra Århus
Tilmeldt 26. Apr 06
Indlæg ialt: 199
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 5/14/2006 1:03:13 PM
Forfatter: Martin Thorborg
Dato: 5/14/2006 12:31:37 PM Forfatter: Michael Mortensen
Dato: 5/14/2006 12:04:37 PM Forfatter:Martin Thorborg
Som i nok ved, så hedder Overture nu Yahoo Search Marketing. For dem der ikke ved det, er det et annoncenetværk der gør det muligt at købe annoncer på Yahoo, Lycos og en masse andre sites. Vi har brugt det hos SPAMfighter selvom det altid har været uendeligt besværligt, men pris/ydelse har være ok.

I den seneste tid er antallet af klik vi køber eksploderet, men antallet af folk der har hentet SPAMfighter har været nogenlunde det samme. Typisk har 25 % af de besøgende vi har købt fra Yahoo konverteret til et download af vores software. Men siden 1. maj er det tal gået ned til 5 %. Så istedet for at få 25 nye kunder pr. 100 klik, får vi nu 5.
Så for at gøre en lang historie kort, har det kostet os en bunke penge. Jeg burde have opdaget det hurtigere, men i en travl hverdag sidder man ikke og kigger konverteringer igennem dagligt.
Nu læser jeg godt damn den her:
http://www.benedelman.org/news/040406-1.html

og alle indlæggene her:
http://www.webmasterworld.com/forum33/2828.htm


og finder ud af at det er fordi Yahoo putter annoncer i Spyware. Jeg er så pisse hamrende arrig.
Så hold jer langt væk fra Yahoo og deres crap, det er spild af penge og de penge i betaler, går lige i lommen på folk der ødelægger nettet.

Dbh Martin



Jeg forstår da udemærket du er irriteret, men personen der står bag det øverste link er altså bare en privatperson ved navn Benjamin Edelman fra Massachusetts og jeg ved derfor ikke helt hvor meget man skal regne sidens information for... Det andet link krævede login, så det tjekkede jeg ikke lige.. Men altså, min pointe er bare, at det er vigtigt at vurdere ens kilder inden man drager forhastede konklusioner.


Det er muligt han ''bare'' er en privatperson, men han kan dokumetere skidtet. Men hvis du vil have troværdige kilder, kan du så starte her:

http://www.businessweek.com/technology/content/apr2006/tc20060405_476118.htm

Jeg begynder ikke at svine firmaer til uden at have helt styr på sagen.

Dbh Martin



Okay, jeg kan ikke helt se hvorfor du tror jeg svinede jer til. Jeg pointerede bare det var vigtigt at vurdere kilder. Vi oplever tit hos os, at vi får en masse informationer fra hackere om hvad der foregår rundt omkring med hensyn til it-kriminalitet o.lign. Men i mange tilfælde er vi nød til kraftigt at vurdere disse informationer, da mange rent ud sagt lyver i håb om der kommer konsekvenser overfor den de prøver at ramme! Det var skam på ingen måde for at svine hverken dig eller SPAMfighter til - det virkede bare ikke til at der var nogen vurdering af informationernes troværdighed, men det sidste link der ville jeg jo kalde en forholdsvis troværdig kilde, så helt fint! Men det er da noget pis at sådan noget kan ske, det må det simpelthen ikke! Har Yahoo udtalt noget til pressen endnu?

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Et eller andet sted burde grundlaget for en retssag være klar..

Det er jo undergravende at have en virksomhed, hvis produkter der fjerner spyware, reklamere igennem spyware på brugernes computere.. Så Martin, jeg er ret interreseret i hvad du vil gøre i sådanne en sag, for der står vel ikke at man kan få yahoo til at indskrænke sit reklame område for jeres kampagner ??

vh
Brian Knudsen

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael, prøv lige at læse det jeg skriver igen.
Jeg skriver ikke noget om at du sviner os til. Jeg skriver at jeg ikke sviner virksomheder (Læs Yahoo) til uden at have styr på tingene.

Mange skriver, at når de mailer Yahoo med beviser på at de er blevet svindlet, så får de deres penge igen med denne besked:

"In response to your concerns about the click activity your account has received, we have issued a goodwill credit to your Yahoo! Search Marketing account balance in the amount of $#*$!x.xx. Please note that although no unqualified clicks were detected on your account, we have issued this credit as a measure of goodwill and appreciation for your business. "

Med andre ord. Vi har ikke gjort noget galt, men fordi du er en flink fyr får du dine penge igen.
Hold kæft hvor de svindler. Tænk på alle de stakler der ikke monitorerer deres kampagner så godt som vi gør. De får ikke en krone igen, svindel siger jeg bare!


Dbh Martin




Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Næhh det jeg tænkte på var hvordan undgår man at ende i sådanne en situation igen.. for det er squ da uheldigt i denne sag ;)

Bedste hilsner
Brian Knudsen

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 5/14/2006 1:31:57 PM Forfatter: Brian Knudsen Næhh det jeg tænkte på var hvordan undgår man at ende i sådanne en situation igen.. for det er squ da uheldigt i denne sag ;)

Bedste hilsner
Brian Knudsen



Du overvåger din kampagner hver dag og måler dine konverteringer nidkært. Hvis det er ugler i mosen hiver du dine kampagner af og forlanger en forklaring.

Dbh Martin
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 5/14/2006 1:37:22 PM Forfatter: Martin Thorborg
Du overvåger din kampagner hver dag og måler dine konverteringer nidkært. Hvis det er ugler i mosen hiver du dine kampagner af og forlanger en forklaring.

Dbh Martin



Hej Martin...

Kan du løfte sløret for hvordan du måler din konvertering? Har du et program der kan følge det hele, eller sammsætter du data fra forskellige?
Kan du også se hvis folk vender tilbage vha. bookmark, hvordan de kom ind på siden i sin tid?

På forhånd tak ;)


EDIT: Kan se du bruger Indextools (skulle nok have kigget først ). Er også selv lige begyndt at bruge det værktøj! Men hvis du har nogle guldkorn er jeg (og alle andre) kun et indlæg væk :)
Side 1 ud af 3 (26 indlæg)