Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Branding af en god historie

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle,

 

Jeg og min kære kone sidder med en rigtig god historie (syntes vi selv), som vi rigtigt godt kunne tænke os at få ud i de landsdækkende medier, ikke for profittens skyld, men fordi denne historie ville kunne give andre håb og være med til at promovere Handicapridning. Vi håber at nogen her kan hjælpe os videre med at finde en indgangsvinkel på historien, så medierne finder den interresant, eller endnu bedre, i kender nogen der kunne være interreseret i historien.

 

Baggrundsinfo:

 

Min kone var 32, da en række lungebetændelser var ved at tage livet af hende, efterfølgende finder man ud af at hun lider af en type muskelsvind (dystrophia myotonica), der ofte først rammer en når man er voksen. I de kommende to år bliver hun gradvis svagere og mere og mere træt som følge af sin sygdom. For et halvt års tid siden starter hun så til handicap ridning, og i løbet blot 3-4 mdr sker der næsten et mirakel, hun genvinder en del styrke, får sin balanceevne tilbage, og er generalt mindre træt. Det vil sikkert osse være godt for historien at fortælle at hun har to mindre børn

 

Sygdommen er fremadskridende, men de gode resultater giver os håb om at hun kan forhale sygdommen igennem handicap ridningen

 

Og har jeg postet det forkerte sted , håber jeg at i bærer over med mig

Tilmeldt 26. Apr 06
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Henrik.

I første omgang kunne du jo gribe telefonen og ringe til Aller www.aller.dk og sige til receptionisten at du har en god historie. Jeg er ret sikker på at en eller flere af deres magasiner hellere end gerne vil lave historien.
Rigtigt mange af de historier der bliver trykt i ugebladene er ikke et resultat af opsøgende journalistik, men netop folk der selv henvender sig med historier.

Jeg tvivler faktisk på det er en historie de landsdækkende aviser vil vise særlig interesse for, men hvis du derudover gerne vil have historien i TV så snak med journalisten fra Aller som med garanti kender nogen de har givet tips om historier til før.
Det vil (som jeg ser det) være overkill at begynde at udsende pressemeddelelser osv.

Hvis det ikke virker efter hensigten, så skriv en privat besked til mig, så kender jeg en freelance-journalist som jeg er temmelig sikker på gerne vil skrive historien og tage nogle billeder. Hun har så kontakter til forskellige medier som hun kan sælge historien til.

Venligst, DFL

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 5/14/2006 1:39:55 PM Forfatter: DenFlinkeLaanehaj Hej Henrik.

I første omgang kunne du jo gribe telefonen og ringe til Aller www.aller.dk og sige til receptionisten at du har en god historie. Jeg er ret sikker på at en eller flere af deres magasiner hellere end gerne vil lave historien.
Rigtigt mange af de historier der bliver trykt i ugebladene er ikke et resultat af opsøgende journalistik, men netop folk der selv henvender sig med historier.

Jeg tvivler faktisk på det er en historie de landsdækkende aviser vil vise særlig interesse for, men hvis du derudover gerne vil have historien i TV så snak med journalisten fra Aller som med garanti kender nogen de har givet tips om historier til før.
Det vil (som jeg ser det) være overkill at begynde at udsende pressemeddelelser osv.

Hvis det ikke virker efter hensigten, så skriv en privat besked til mig, så kender jeg en freelance-journalist som jeg er temmelig sikker på gerne vil skrive historien og tage nogle billeder. Hun har så kontakter til forskellige medier som hun kan sælge historien til.

Venligst, DFL


 

Nej, vi havde ikke en pressemeddelse i tankerne, du har ganske ret, det ville være overkill at gøre det, det er osse derfor vi søger hjælp herinde, da vi gerne vil "styre" historien i den rigtige retning.

 

Tak for dit iøvrigt udemærket input vedr. Aller og hvis det ikke lykkedes skriver jeg til dig

Fra Galten Østjylland
Tilmeldt 17. Apr 06
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)