Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Avis engangsannoncer

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 26. Apr 06
Indlæg ialt: 199
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej folkens,

Er der nogen her der ved om engangsannoncer i aviser rent faktisk har en effekt? Jeg har kigget lidt på priserne og de er generelt ret så høje, så jeg ved ikke om jeg er så glad for det.. Hvis en engangsannonce alligevel ikke rigtig har nogen effekt, så kan man jo ikke sige andet end, at det er penge ud af vinduet!
Nogen erfaringer?



Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tror, det kommer meget an på, hvor godt annoncen er placeret i forhold til relevant redaktionelt stof, samt annoncens formål.

Hvis du vil brande en ny landsomfattende service, er en 40 mm annonce under "forskelligt" i Information nok ikke det rigtige, hvorimod en annonce for et nyt, billigt nano-ukrudtsmiddel vil være velplaceret i Idé-nyt under en artikel om én der fik allergi af at ligge på knæ og luge.

 

I mit blad, Thyholm Nu, som udkommer i mit lokalområde, annoncerede slagteren et nyt produkt - Ugepakker - og så allerede på udgivelsesdagen kunder i sin butik, som han ikke kendte. Måneden efter annoncerede han en ny service - udbringning. Det gav ingen respons.

 

Som et lille forsøg annoncerer brugeren Stones fra amino for sin webshop i mit juninummer. Det bliver spændende at se, om han får respons. Mit blad kommer i 3000 eksemplarer i ét postnummerområde, så responsen vil være forholdsvis let at aflæse. Hvis resultatet bliver godt, skal vi nok prale med det på disse sider.

 

Jeg har tidligere annonceret efter samarbejdspartnere under forretningsanliggender i Jyllandposten uden én eneste henvendelse. Jeg har også annonceret mine fundraisingydelser i Landbrugsavisen med fint resultat. En gang har jeg annonceret et kursus i BUPLs medlemsblad - uden resultat, akkurat på samme måde, som da jeg annoncerede et kursus i iværksætterens nyhedsbrev.

 

Min konklusion må være: Hvis du føler dig sikker på, at der er et marked for dit produkt, og at køberne er "her-og-nu-klar", så er enkeltannoncer fint. Hvis du skal "være kendt" for noget, skal du lave lægere kampagner (eller være med i Robinson).

 

mvh Hans

Fra København
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 280
Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Engangsannoncer skal konstrueres meget præcist. Og de skal indeholde et element der kan aktivere målgruppen. Det kunne være et knaldtilbud af en art. Eller rabatkupon el. lign. Hvis en engangsannonce ikke indeholder et aktiveringselement kan du lige så godt trykke beløbet af på en god bytur.

Det er først når du bliver stinkende stor at du har råd til "branding annoncer".

 

Ellers virker annoncer kun hvis de får tid. Dvs. de skal vises en del gange før der er bid. Køber du en 3-5 stykker får du typisk en god rabat. Og der kan selvfølgelig måles på trykte annoncer ligesom internetannoncer.

 

Fra København
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 280
Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :
> Det er først når du bliver stinkende stor at du har råd til "branding annoncer".

 

Rigtig god pointe. Jeg arbejder i øjeblikket for et firma som bruger xx antal mill. på offline branding. Forretningen er på nettet, og disse offline kampagner kan som sådan slet ikke ses på trafikken på sitet. Det handler om noget andet, kendskab, trust, skille sig ud m.m. Men man skal ha fandens mange penge for at være med i den type annoncerings-leg.

 

Tror du skal tænke meget på hvad der er din forretning og hvor den ligger henne ift. din annoncering. Annoncér på nettet hvis din forretning er dér og annoncér i lokalbladet hvis dine potentielle kunder findes i lokalmiljøet (a la Stockholms tanker). Med andre ord: vurder dine kunders tilgang til dit produkt/din service og annoncer derudfra.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 03:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu har du sikkert fået dit svar, men jeg lever af at indkøbe annoncer. Jeg køber aldrig én annonce for nogen, med mindre det, som det allerede er sagt, er ultraspecifikt. Eks. supertilbud. Når det så er sagt køber vi aldrig kun i ét medie ad gangen. Vi bakker altid hovedmediet op med 1-2 støttemedier. Så et eller andet sted virker det jo ikke med "one shot, one kill" i medieverdenen, men ender oftere med "one shot, no kill". Men hvis jeg ved mere om hvad du skal ud med og budget kan jeg rådgive dig bedre. Jeg kan fanges på jp@syntese.info

Fra Køge
Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 456
Skrevet kl. 08:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Som de andre har været lidt inde på så handler det om at være meget præcis i forhold til budskab og i forhold til målgruppe. Lige som at jeg tror på at det er vigtigt at have et "take action now" tilbud med - altså kort og godt have noget der kan få folk ud over kanten og så tage kontakt.



 



Jeg har lige haft lavet en annonce for en af mine kunder. Det var en helsides avisannonce med i en lokalavis der udkommer i ca. 100.000 eks. i deres have/hus sektion og det gav intet mindre end fremragende. Men den opfyldte også ovenstående kriterier.



 



Du kan se annoncen her under garageporte.



Tilmeldt 31. Jan 06
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 5/16/2006 10:51:59 AM Forfatter:Michael Mortensen Hej folkens,
Er der nogen her der ved om engangsannoncer i aviser rent faktisk har en effekt? Jeg har kigget lidt på priserne og de er generelt ret så høje, så jeg ved ikke om jeg er så glad for det.. Hvis en engangsannonce alligevel ikke rigtig har nogen effekt, så kan man jo ikke sige andet end, at det er penge ud af vinduet!
Nogen erfaringer?




 



Vi købte en ½ side i en lokal avis, da vi ville gøre folk opmærksom på at vi havde en "Logo for 3000 Kr." kampagne i gang. Vi havde for starten sagt at det skulle være en engangs affære, men vi har fået så meget respons på den, at det ville være dumt ikke at indrykke én til. Vi er dog sikre på at hvis annoncen havde været af mindre størrelse havde den ikke haft samme effekt.



 



Side 1 ud af 1 (7 indlæg)