Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Visitkort.

Side 3 ud af 5 (45 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg skal også meget gerne rådgive, hvis nogle har problemer med at finde ud af, om deres filer er trykklare... Efter 12 års arbejde på trykkerier med bl.a. at tjekke jobs "klar til tryk", er det noget, jeg kender til (!) Og jeg må sige, at ca. 75-80% af jobbene var IKKE klar til tryk…

Det kan koste et træls resultat eller en stor efterregning fra trykkeriet, hvis materialet ikke er i orden. Men ellers rådgiver mange trykkerier gerne inden om, hvad det er, man skal være opmærksom på.

KH: Bettina

Fra Århus C
Tilmeldt 21. Mar 06
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 16-05-2006 12:16:12 Forfatter: Fraende Media Oki, fair nok... Hva mener du med trykklar ?..


Hmmm... ikke for at lyde provokerende, men tilbyder du ikke at lave grafisk design? Burde du så ikke vide hvad det vil sige at gøre filen trykklar?
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Ikke for at være provokerende, men burde du ikke vide at man ikke stjæler fra andre ;)

Grafisk design dækker over rigtig mange ting, og trykklar kan ligeledes betyde mange ting. Fej for egen dør før du nedgører andre. Jeg kan virkelig ikke se hvad den kommentar skulle til for
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg vil give Martin ret. Om man ved, hvordan en fil gøres trykklar er da ikke nødvendig for at være kreativ. Langt fra. Design er én ting, tryk noget andet...

Ligesom fotos også skal være vidt forskellige alt efter, hvilket medie de skal bruges på: gloss papir, offset, avis, fotopapir osv. Flotte sort/hvide billeder kan ikke nødvendigvis trykkes – de kommer ofte til at stå ret kedeligt på tryk. Til gengæld er et sort/hvidt foto også noget af det flotteste, man kan trykke. Mener jeg

KH: Bettina

Fra Århus C
Tilmeldt 21. Mar 06
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Touché... ;)


Tilmeldt 16. Sep 06
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Hey!!

Jeg har lige læst dit indlæg og kan se at nogle anbefaler dig at bruge Lasertryk i Århus. Jeg er ked af at sige det men de er elændige

Jeg har ikke før skrevet noget her i forummet, men nu har jeg en rigtig god grund.

Jeg bestilte 1000 visitkort og 5000 flyers ved Lasertryk. De skulle bare trykke det da jeg havde givet dem en trykklar fil.... Meeen, det kunne de ikke rigtig finde ud af.

Flyersene fik jeg ubeklageligt til tiden. Men måtte ringe og rykke for visitkortene. Første gang jeg ringede fik jeg den besked at de var i trykken selv samme øjeblik og at de ville blive afsendt senere på dagen eller næste morgen. Efter et par dage da jeg stadig ikke havde fået dem ringede jeg igen... Ringede en del gange den dag indtil jeg kom til at snakke med direktøren, som hårnakkede mente at vi slet ikke havde nogen ordre hos dem! Pludselig kunne de ikke finde det i systemet. Da jeg stod og var desperat og skulle bruge dem til åbningen af min butik fik jeg min bror som bor i Århus til at troppe op på direktørens kontor for at redde trådene ud. Direktøren fandt mig i systemet og gik ud i trykken med det samme og satte det igang. Dagen efter havde jeg 1000 visitkort hvor 500 var én grøn farve og de 500 andre var meget falmet, da der helt sikkert havde manglet farve i maskineriet. Og ikke nok med det var de skåret i to forskellige størrelser. Efterfølgende var der mange snakke med direktøren som var enormt pinligt berørt. Ikke mindst fordi de ikke kunne finde ud af at fakturere det rigtige beløb....... Efter megen tovtrækkeri fik jeg nye visitkort som kompensation. Men jeg vil aldrig anbefale dem

Det var så mit første indlæg hér- men mon ikke der kommer mange flere!! Det er jo en fantastisk side! Og sammen er man stærkere!!!!

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :
  Vi checker altid det leverede materiale inden vi trykker det - i det omfang det altså er muligt at checke det. Skjulte fejl i filen som først viser sig ved RIPningen er svære at opdage, men gudskelov også ekstremt sjældende at vi støder på.

  Rådgivning omkring opsætningen er også noget vi altid sørger for at give vores kunder med på vejen, såfremt de selv ønsker at stå for layoutet.

Omkring klargøring til tryk, så er det meget forskelligt hvad der er det optimale alt efter hvad der konkret skal trykkes og hvordan. Tag f.eks. en produktion af visitkort: Her i MediaMouse kører vi generelt med en margin til bekæring på 2,5 mm. på alle sider af visitkortet. Endvidere må der IKKE være skæremærker på dokumentet, da det blot besværliggøre håndteringen for os i og med at vi selv sætter de mærker vi skal bruge på dokumentet. Uanset hvad skal alle farver være i CMYK. Hvis det er en EPS eller AI-fil, så skal alle fonte være outlinet. Hvis det er en PDF er problemet ikke så stort.

Men fordi specifikationerne for "klargjort til tryk" variere alt efter hvad der skal produceres, så tager vi aldrig bare et dokument ind og kører det i blinde. Hvis vi modtager et dokument, hvor der inden da ikke har været en korrespondance omkring layoutet, så sender vi altid et JPG-billed retur som viser det vi "ser", så vi er sikre på at resultatet også bliver korrekt i den sidste ende.

De dokumenter som er de værste for os at håndtere er Microsoft-dokumenter generelt. Uanset om det er Word, PowerPoint, Publisher eller hvad de nu hedder, så giver de altid anledning til bøvl og problemer. Fontene giver problemer, marginer skrider, generel linieombrydning ryger af pommern til osv osv., farvestyring eksisterer ikke osv. osv. Når vi en sjælden gang imellem bliver nødttil at køre et Microsoft-dokument, så output''er vi altid det til en PDF og så sender det til endelig godkendelse hos kunden inden vi kører det. Endvidere er der altid et forbehold, hvor vi gør opmærksom på, at der stadig er en risiko for at den endelige resultat afviger fra det oprindelig dokument.

Omkring det at få en 3.part til at gøre dokumentet klart til tryk, vil være spild af penge hvis man f.eks. benytter MediaMouse som trykkeri. Rådgivning og bistand omkring dette er en del af tryk-processen hos os. Og i og med at vi ikke nødvendigvis følger de samme specs som andre gør, er en fil som er trykklar til ét trykkeri ikke nødvendigvis trykklar til os.

Men Brian, du har jo allerede benyttet os til tryk af dine finske visitkort - Og der oplevede du selv at få de nødvendige specifikationer fra MediaMouse og på baggrund af disse, så modtog vi et dokument fra dig som var korrekt i allerførste hug .

Så det kan godt være vi ikke er de billigste i branchen, men tilgengæld så slipper man altså for en længere række bekymringer.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Jesper lærte også mig et lille trick første gang vi fik trykt noget hos dem.

Send et jpg med dine trykfiler hvor man kan se hvordan designet skal se ud, et jpg ændrer sig ikke ligemeget hvilken computer det åbnes på, hvorimod pdf''er og andre trykfiler kan afvige fra det reusltat man selv ser.

På den måde opdager trykkeriet nemt hvis der er en afvigelse mellem pdf og jpg, og derefter kan man hive fat i kunden.
Fra Grenaa
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Grenaa
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 16-05-2006 10:55:37 Forfatter:Fraende Media Hej.. Nogen der kender et godt sted at få fremstillet sine visitkort ?..
Det må gerne koste næsten gratis, og samtidig være af en god kvalitet.. Jeg står selv for designet af det og det hele..





 



Du skal prøve at kontakte www.billigtryksag.dk eller www.kollektivtryk.dk



Side 3 ud af 5 (45 indlæg)