Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Visitkort.

Side 4 ud af 5 (45 indlæg)
Fra Hals
Tilmeldt 16. Aug 06
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa medaminoer!

Til Betinna og Martin - Jeg vil godt give jer ret i, at vi skal behandle hinanden pænt herinde - MEN jeg vil så understrege, at jeg ikke kender nogen reklamebureauer eller andre der arbejder med grafisk design, der ikke også kan håndtere processen fra DTP/design til trykklare filer!! Mine kunder forventer i hvertfald, at vi er i stand til at håndtere processen fra ide til tryk! Men dermed ikke sagt at en anden konstallation kan lade sig gøre! Jeg vil dog anbefale at man i så fald alliere sig med en eller samarbejdspartnere, der kan være behjælpelig med kontakten til trykkeriet - ikke mindst for ikke at gøre det mere besværligt for kunden!

Til Martins indlæg omkring brug af JPG filer til tryk,mene jeg klart, at her har du fået en meget dårlig rådgivning!! JPG er og bliver kun til skærmbrug  - absolut ikke til tryk! JPG er jo et komprimeret format, som du måske ikke umiddelbart kan se på din skærm, men som du risikere vil fremtræde klart på et Off-set tryk. Billeder og grafik til tryk - specielt off-set tryk bør som minimum være i en opløsning der hedder 300x300 dpi i et ukomprimeret format. Det være sig TIF, BMP eller lign. (Bemærk, at TIF også findes i et komprimeret format!!) Herefter vil jeg klart anbefale, at man tjekker trykkeriets hjemmeside - mange har nemlig en såkaldt "pdf-jobprofil", som man generer en trykklar fil efter! Denne sender man så til trykkeriet med krav om et "prøvetryk" - det er blot en digital udskrevet kopi med skæremærker og farveforløb - det er din mulighed for at sikre sig, at alt er placeret som det skal være!

Sidst men ikke mindst til jeg sige, at man skal være meget opmærksom på brugen af de billige trykkerier! De kan være ganske fortrinlige - men vær obs på, at de trykker det "rå-materiale" de får...! De kigger ikke efter om billeder mv. måske sidder underligt - det er "afsenders"ansvar/ problem i deres verden. Så med mindre du kender trykkeriet virkeligt godt - eller er 100% sikker på hvad du laver, så vær varsom - du kan risikere nogle ubehagelige oplevelser - eller i værste fald ende med at din kunde bliver utilfreds med varene!

Det var mit lille indlæg - god fornøjelse med trykkereierne! God vind til jer alle!

Fra Hals
Tilmeldt 16. Aug 06
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa M4M,

Vær lige obs på, at f.eks. "billigtryksag" og f.eks. lasertryk godtnok trykker off-set, men deres visitkort trykkes standard på "Chromocard". Det er et standard off-set papir, som faktisk ikke er særligt "pænt". Du får ganskevist en pæn forside med vandlak - det ser godt ud, men bagsiden ligner "genbrugspapir"!! Jeg har haft et par kunder som var meget kede af "kvaliteten" - så husk at spørge kunden hvilken papirtype de ønsker!

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 19-09-2006 22:39:56 Forfatter: Flemming Lund Sørensen - k5m.dk
Hejsa M4M,

Vær lige obs på, at f.eks. ''billigtryksag'' og f.eks. lasertryk godtnok trykker off-set, men deres visitkort trykkes standard på ''Chromocard''.

 

Jeg er ret sikker på, at m4m udmærket ved, hvordan de nævnte firmaer arbejder.

Prøv at trykke www.m4m.dk, og du vil se, hvorfor.

M4M har pt. skrevet 4 indlæg - stort set enslydende - for mig er det indlysende, hvad grunden til hans store passion for at anbefale netop disse firmaer skyldes.

 

Mon ikke vi ser et indlæg i "godt tilbud"-tråden inden længe.

 

Er der nogen, som ikke er økonomisk involveret, der har konkrete erfaringer med de firmaer, som m4m anbefaler?

 

mvh Hans

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Det kan godt være jeg ikke har skrevet det tydeligt nok, men jeg har aldrig nogensinde nævnt at JPG filen var trykfilen.

 

JPG''en kunne vedlægges som et billede der kunne vises på skærmen for at sammenligne om nu trykfilen ser ordenlig ud også.

 

Selvfølgelig skal reklamebureauer have styr på den slags, men undersøgte man det nu lidt nærmere kan man se at Brian ikke er noget reklamebureau, han er en skide dygtig studerende der kæmper ved siden af sit studie, at han spørger om hvordan filen gøres klar til tryk, synes jeg ikke bør nedgøres af en højrøvet skid, som tidligere på amino blev opdaget for at stjæle fra andre reklamebureauer.

 

Derudover er jeg enig i hvad du skriver.

Til sidst vil jeg også lige nævne der som regel ikke er nogen grund til at skulle alliere sig med en tredjepart der kan klare klargøringen til tryk, så hellere vælge et seriøst trykkeri, og få dem med på sidelinien, fravælger man alle de helt billige trykkerier, er de som regel yderst hjælpesomme med at få lavet tingene klar til tryk.

Tager vi Jesper fra Mediamouse herinde, så fik de både powerpoint, word, pdfer, jpger, tiff og hva der nu ellers kan nævnes da de lavede deres amino visitkort pulje... Og så vidt jeg har forstået har de stået klar til at hjælpe alle dem der ikke har leveret deres ting 100% klar til tryk.

Fra Hals
Tilmeldt 16. Aug 06
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa Hans,

Jeg giver dig fuldstændig ret!! Sorry jeg ikke så den - godt du var vågen! :-)

Jeg vil så lige sige, at mit indlæg til M4M jo ligeså meget var til resten af medaminoerne! Kender kun lidt noget til billigtryksag.dk - valgte dog lasertryk til opgaven! Men det var nu slet ikke grundet manglende tillid til billigtryksag - det var af rent praktisk årsager!

Hav en fortsat kanon aften!

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Beklager mit indlæg fik en meget negativ klang.. Klokken er ved at være mange
Fra Hals
Tilmeldt 16. Aug 06
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa Martin,

Vi er slet ikke uenige - jeg mener slet ikke der er nogen der skal nedgøre nogen generelt! Det gør man bare ikke som professionel virksomhed!

Til det med trediepart - her mente jeg faktisk også det kunne være et trykkeri! Men igen, vælger du f.eks. et billigt trykkeri, for at få den bililgste mulige trykpris, så er det jeg mener det kan være en god ide med en trediepart - f.eks. herinde fra Amino - der er helt sikkert et par stykker der gerne vil hjælpe - eksempelvis undertegnede! Ellers var vi vel ikke herinde! :-)

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Så er vi helt enige Flemming...

Jeg har set dig tilbyde din hjælp før, hvilket jeg synes er rigtig flot.
Fra Århus C
Tilmeldt 21. Mar 06
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Hov hov... "en højrøvet skid"???

Synes ikke der er grund til at gå ned på det niveau. Du kender mig jo ikke.....

Og ja, jeg dummede mig for noget tid tilbage ved at låne nogle sætninger fra andre, da vi havde lidt for travlt med at få uploadet vores hjemmeside. Den fejl tog jeg til mig - rettede op på det øjeblikkeligt. Og undskyldte i øvrigt ydmygt til de pågældende personer.

Vi har vel alle begået fejl på et tidspunkt...
Det er fint hvis du ikke kan lide mig pga. den episode, men synes ikke det berettiger dig til at kalde mig "en højrøvet skid".

Mit indlæg til Fraende var som sagt ikke lavet for at provokere, men fordi det undrer mig at han tilbyder at lave logo, brevline og brochure når han ikke ved hvordan man gør tingene trykklar. Og ja jeg forstår godt at han bare er studerende og forsøger at tjene lidt penge ved siden af, men jeg ville nu stadig føle mig snydt som kunde, hvis jeg bestilte et logo ved et firma (der siger de beskæftiger sig med grafisk arbejde til tryk) og så får et logo der ikke kan bruges til tryk. Så jeg synes bare det er lidt forkert at tilbyde denne service, hvis man ikke har styr på det - om jeg så er en højrøvet skid eller ej.



  

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja den sætning burde have været omformuleret, jeg beklagede også i næste indlæg.. Men giver gerne en undskyldning til dig personligt.

Jeg har intet imod dig, og jeg opfattede måske dit indlæg på en forkert måde. Selvfølgelig ville jeg da også føle mig snydt hvis jeg fik et logo der ikke var klar til tryk som lovet.

 

Men så er det jo også fint at Brian herinde får hjælp til at gøre tingene klar så han kan leverer det han lover.

Kunden kan jo ikke se om han har en tredjepart indeover til at lave denne del, og i princippet kan kunden også være ligeglad så længe prisen er den samme. Men jeg tror vi stort set er enige

Side 4 ud af 5 (45 indlæg)