Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Musikshop

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Svendborg
Tilmeldt 2. Nov 05
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej!

 

Jeg har gået og tænkt lidt på at starte en musikshop, det skal ikke være salg af cd''er og lign. Men udelukkende salg af musikfiler!

 

Jeg har dog nogle spørgsmål som det ikke har lykkes mig at få besvaret nogle steder!

 

Hvem levere egentlig disse musikfiler? Er det hele samlet ved en leverandør, er det samlet ved et par store leverandører eller skal man ud og have kontakt til et hav af leverandører for at få et bredt sortiment?

 

Det er al musik der har interesse, ligefra Kim Larsen over Eminem til Michael Jackson!

 

Hvis man skulle give et cirka bud på hvad sådan en fil koster i indkøb (regner med det er et en gangs køb, eller betales det provision?), hvad koster det så. Tag udgangspunkt i et verdenshit som f.eks. Chariot med Gavin Degraw!

 

 

Håber på nogle gode og seriøse svar

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 867
Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Nogle pladeselskaber er gået sammen og har lavet fælles distribution af
digitale downloads af deres kunstnere, andre står selv for
distributionen, og andre endnu vil slet ikke distruberer online (har
f.eks. endnu ikke fundet metallica til download). Regn med at betale pr
styk, og regn med en meget lille avance. Der er så mange store spillere
på markedet at prisen efterhånden må være presset i bund.



Og hvad er det der skal adskille din butik fra: tdc, føtex, den blå
avis, apple og alle de andre store firmaers butikker. At starte op på
det marked svarer nok sådan ca til at stille sig ud foran en 18 tons
lastbil der kommer i din retning, hvis du ikke har noget specielt til
at bringe dig fremad hurtigere end lastbilen, eller udenom bliver du
hurtigt kørt over. Og konkurrencen bliver ikke mindre i fremtiden, så
der skal en usandsynlig god idé til, eller den helt rigtige
markedsføring for at du kan overleve i markedet... Er mit bud.


Fra Svendborg
Tilmeldt 2. Nov 05
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Idéen er også bare 1 ud af en million inde i mit hoved!

 

Det er ikke så gennemtænkt endnu. Men jeg tror heller ikke at man skal lade sig skræmme af mastodonter. Man skal turde at tage kampen op ellers bliver man aldrig til noget. Har lige siddet og læst noget rapport værk, og der beskriver de salg af musik filer. De mener at markedet vil stige rigtig meget og at der er plads til mange flere spillere!

 

Men hvad jeg skal differentiere mig på ved jeg ikke endnu, men det kan jeg altid tænke over hvis jeg virkelig forelsker mig i idéen!!!

Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Og hvad er det der skal adskille din butik fra: tdc, føtex, den blå avis, apple og alle de andre store firmaers butikker.


 

Det er sgu da meget nemt - Hvis du har et site med meget og loyal trafik - da har du fat i den lange ende. Så gælder det bare om at få disse til at blive aktive brugere af sitet.

 

Forestil dig at Arto begynder at sælge MP3''er til deres mange brugere. De kan jo tilbyde betalende brugere at de sparer f.eks. 1 kr. pr. download og derved bruge MP3''erne som lokkemiddel for at blive betalende bruger af sitet (ved ikke om der er forskel på medlemmerne mht. betaling og ikke betaling men det formoder jeg ligesom der har/er på dating.dk).

 

Jeg mener så sanligt at der er muligheder for små enkeltmandsvirksomheder for at udvikle forretningerne bare de har trafikken i forvejen.

 

Du skal tage fat i Phonofile som er et dansk firma med MP#''er. Alternativt så findes der også et svensk firma der tilbyder samme ydelser men kan ikke lige huske navnet. Det vigtige ved dette firma er også blot at de er lidt billigere.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)