Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konkurrenceklausus/hemmelighedsaftale mellem iværksætter og konsulent

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Nov 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa - jeg er helt grøn herinde, og ved ikke rigtig om jeg smider dette indlæg det rette sted, så...bær lidt over med mig Smile

Jeg har været ved at søge lidt rundt herinde, men ikke helt fundet svar på hvad jeg søger (selvom der er en guldgrube af viden herinde - fedt jeg fandt jer Smile)

Jeg har en unik idé  til en virksomhed, men jeg er nødt til at lære noget mere omkring selve faget. Jeg har fået kontakt til en "gammel rotte", der har skruet et kursus sammen til mig. Hun vil øse af sin viden, mod betaling. Lidt ala mesterlære, bortset fra at jeg ikke får løn *G*

Hvordan skal aftalen med hende laves, således at hun ikke bare tager min idé og sparker den igang, inden jeg selv har fået lært faget til bunds? Undervisningen kræver at hun bliver inddraget i de mere specifikke detaljer.

Jeg har kikket lidt på dokumenter.dk, men er ikke helt sikker på at deres hemmelighedsaftaler er hvad jeg søger. Er der nogen der har erfaring med dem?

Mange hilsner

Dorte/Knitalot

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Ja...vi har brugt i forbindelse med salg af virksomheder mv.

Kræver måske en lille tilretning for dit vedkommende, men spørg evt. en advokat til råds.

Fra Århus
Tilmeldt 29. Jun 08
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dorte

Sørg for at få lavet en konsulentaftale med din læremester, hvor det står udførligt beskrevet, hvad hun skal bistå dig med, pris, afregning osv. Som led i denne aftale skal du sørge for at lave en individuelt tilpasset hemmeligholdelsesaftale, hvis overtrædelse sanktioneres med en konventionalbod af passende størrelse.

En standard hemmeligholdelsesaftale kan tjene som inspiration i denne forbindelse - men for at hemmeligholdelsesaftalen dækker din konkrete situation skal den naturligvis også tilpasses individuelt. Vær derfor meget forsigtig med uden videre at kopiere bestemmelser fra en hemmeligholdelsesaftale, der vedrører en helt anden juridisk situation end den situation, som du befinder dig i. Kontakt en advokat, hvis du er i tvivl. Det behøver ikke nødvendigvis være dyrt sammenlignet med den tabsrisiko, som du løber, hvis din læremester stjæler din ide og scorer guldet.

Du er velkommen til at slå på tråden, hvis du vil høre nærmere.

Vh Peter Bjerre

Tlf. 87311102

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)