Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO og Extensions

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 07:50
Hvor mange stjerner giver du? :
En kollega og jeg har snakket om hvorledes alternative fil-extensions påvirker søgemaskiner.

Hvis jeg f.eks. rewriter min extenstions om til .sejlerland istedet for .html, .asp. og .aspx mv., for at være teknologi-uafhængig?

Er der nogen der har et bud på dette?

Alt om både i Danmark

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 08:46
Hvor mange stjerner giver du? :
> Hvis jeg f.eks. rewriter min extenstions om til .sejlerland istedet for .html, .asp. og .aspx mv., for at være teknologi-uafhængig?

Det gør dig ikke spor teknologiuafhængig at kalde dine filer noget andet - det er alene et spørgsmål om hvordan du sætter din webserver op. I princippet kan du sagtens bede en webserver om at fortolke php som asp, asp som html osv

 

Når det så er sagt, er file extensions helt ligegyldigt for søgemaskinerne. Det afgørende er, hvad din server returnerer - hvis det er valid html er det fint. Jeg har fået filer med extensions som .c64, .mikkel og selv .google indekseret :)

 

 

Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 08:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Har de samme erfaringer med Mikkel mht extensions. Bare der bliver linket til siderne, og det er valid HTML output er der ikke nogen forskel.
Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 5/17/2006 8:45:54 AM
Forfatter: Mikkel deMib
Det gør dig ikke spor teknologiuafhængig at kalde dine filer noget andet - det er alene et spørgsmål om hvordan du sætter din webserver op. I princippet kan du sagtens bede en webserver om at fortolke php som asp, asp som html osv





Tak for svaret begge to...

Teknologi-uafhængig er måske et dårligt ord.
Ved at skifte til en specifik extentension, eks. .c64 / .html / .google eller lign , skal du ikke slæbe rundt på en masse forskellige url''er, baseret på forskellige teknologier.
Eks. har jeg et miks af .asp og .aspx filer, og der kommer sikkert nye til i fremtiden/eller nogen der vil bliver konverteret.

Alt om både i Danmark

Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Aug 05
Indlæg ialt: 169
Fra  Microsys Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Altså, hvis man har mulighed for det fra starten,
så ville jeg nok bruge ".html" eller "/" endelser.
(det er jo trods alt også det "content" man leverer).

Men det er mere en æstetisk detalje end SEO...

Indtil den dag hvor du fx skal skifte fra ASP til PHP *G*
Så kan det nok bedst svare sig (pga. SEO) at bevare
filendelsene... I hvert fald hvis man ikke ønsker
miste noget organic søgetrafik (omend... en
301 redirect burde delvist afhjælpe problemet)

Prøv vores nye produkt TechSEO360.com for Windows og Mac - og se vores teknisk SEO med TechSEO360 video på YouTube

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)