Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp mig: Har en genial ide....

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Langeskov
Tilmeldt 18. Jun 07
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går og roder med en forretningsidé som jeg er klar til at føre ud i livet, men alligevel slet ikke klar.Tongue Tied

Hvor går man hen og får hjælp med at føre et nyt koncept ud i livet og stadigvæk kunne holde ideen tæt ind til kroppen?

Er der en form for konsulentvirksomhed eller andet man henvender sig til som har "tavshedspligt"?

Det er ikke noget man som man kan tage patent på, da det er en serviceydelse.

Problemet er flg: målgruppe-markedsføring-første spadestik-evt sparringspartner-kapitalbehov og ikke mindst SPARKET bagi.

Håber på det helt rigtige svar herinde (hvad det så end er?)Smile

 

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har ikke det helt rigtige svar men, hvis du tror der er et sted du kan gå hen med din idé, som det eneste du byder ind med, og at der så er et apparat der tager sig af det øvrige inkl. finansieringen vedr. en serviceydelse, -  så bliver du skuffet......

Du skal starte med sparket bagi. Der er ingen der gider investere penge i din idé OG skulle sparke dig igang. Der står masser iværksættere på spring der er lige ved at tisse i bukserne af bare iver efter at komme igang, men "bare" mangler pengene så allerede her er du bagud på point.

Ang. nye firmaer der skal leve af serviceydelser, så er det ikke lige på top-ti over tilbud på risikovillig kapital, så skal du hente penge udefra skal du have et færdigt projekt, med forretningsplan og budgetter. Til det skal du have defineret din målgruppe og for en serviceydelse dokumenteret hvorfor målgruppen skal benytte din ydelse. Som markedet på serviceydelser er idag, skal kunderne vælge fra for at vælge til, og her ligger din største udfordring vedr. målgruppen.

Du kommer derfor ingen vegne uden egen indsats og investering. Du skal derfor have lavet en budget over hvad det vil koste at starte op og hvordan du selv skaffer pengene. Hvis det er meget omkostningstungt at starte op, så skal du skaffe penge til at få lavet undersøgelser på markedet der kan dokumentere at din idé holder, at kunderne rent faktisk efterspørger og vil betale for din ydelse.

Så du skal i gang med at spare op, evt. tage et ekstra job så det går hurtigere, og så skal du have udarbejdet noget materiale som du kan bruge til at overbevise banken om at de skal låne dig penge til projektet.

Man kan kun holde idéer omkring serviceydelser hemmelige til et vist punkt, i bedste fald til lanceringsdatoen, men desto mere hjælp udefra man har behov for, desto længere rykker tidspunktet tilbage. Når din forretning starter står det frit for enhver at kopiere idéen og "løbe med guldet" og derfor er det rigtigt meget op ad bakke at få andre til at investere, hvis ikke du selv kan skyde hovedparten af pengene ind. 

Der er iøvrigt masser af hjælp til selvhjælp at hente på internettet, - det er bare at søge under iværksætter.

 /Michael

Fra Langeskov
Tilmeldt 18. Jun 07
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm har vist formuleret mig rigtig skidt i dette indlæg.

Har ikke behov for kapitalstærk indsprøjtning men mere rådgivning til hvor meget det er ansvarligt at tilføre af egne midler, hvis man skal have div markedsanalyser fortaget i byen og have folk til at arbejde på det så er det er jo en alvorlig udgift allerede inden starten.

Søger efter andre indgangsvinkler til opstart af nytænkning, en form for sparringspartner/konsulent med tavshedspligt, en som kan give mig indgangsvinkelen til netop dette marked.

Mht. sparket bagi er det ikke forstået som at jeg skal trækkes igang men mere et spark til at finde enden af snoren  og så ellers trække mig frem, problemet er at der er så mange løse ender som skal samles.

martin

Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 231
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor i Danmark høre du til? Afhængig heraf er der flere muligheder for hjælp i opstartsfasen.

Problemet omkring tavshedspligt er det en selvfølgelighed for en seriøs arbejdende érhvervskonsulent. I modsat fald

funger denne i lang tid et sådant job. Men ønsker man det kan der jo udfærdiges en hemmeligholdelseserklæring.

Måske kan jeg hjælpe dig du er velkommen til at kontakte mig på 29924529.

MvH

Bertil V. Thomsen

Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 231
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Beklager tlf.nummeret var forkert 29924519

Fra Montpellier, Frankrig
Tilmeldt 4. Dec 08
Indlæg ialt: 27
Fra  The WordPress Security Checklist Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej du,

I hovedstaden er der noget, der hedder Væksthuset Hovedstadsregionen. Du kan finde dem på www.vhhr.dk.

De yder gratis rådgivning i alle faser af virksomhedsopstart - så vidt som jeg har forstået det i al fald...

Jeg ved ikke om der er noget tilsvarende i resten af landet, men mon ikke vhhr kunne give en pointer til din del af landet, hvis du er i tvivl?

 

Hilsen,

 

Anders

Sådan Sikrer Du Dit WordPress Site: The WordPress Security Checklist

Tilmeldt 21. Nov 08
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Ja der er væksthusene, region sjælland, som yder lige netop det du leder efter.

Det er kommunalt, så de render ikke med din idé ;) (garanti? Næppe)

 

Mvh Jonas

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)