Jeg går og roder med en forretningsidé som jeg er klar til at føre ud i livet, men alligevel slet ikke klar. Hvor går man hen og får hjælp med at føre et nyt koncept ud i livet og stadigvæk kunne holde ideen tæt ind til kroppen? Er der en form for konsulentvirksomhed eller andet man henvender sig til som har "tavshedspligt"? Det er ikke noget man som man kan tage patent på, da det er en serviceydelse. Problemet er flg: målgruppe-markedsføring-første spadestik-evt sparringspartner-kapitalbehov og ikke mindst SPARKET bagi. Håber på det helt rigtige svar herinde (hvad det så end er?)
|
Hej
Jeg har ikke det helt rigtige svar men, hvis du tror der er et sted du kan gå hen med din idé, som det eneste du byder ind med, og at der så er et apparat der tager sig af det øvrige inkl. finansieringen vedr. en serviceydelse, - så bliver du skuffet......
Du skal starte med sparket bagi. Der er ingen der gider investere penge i din idé OG skulle sparke dig igang. Der står masser iværksættere på spring der er lige ved at tisse i bukserne af bare iver efter at komme igang, men "bare" mangler pengene så allerede her er du bagud på point.
Ang. nye firmaer der skal leve af serviceydelser, så er det ikke lige på top-ti over tilbud på risikovillig kapital, så skal du hente penge udefra skal du have et færdigt projekt, med forretningsplan og budgetter. Til det skal du have defineret din målgruppe og for en serviceydelse dokumenteret hvorfor målgruppen skal benytte din ydelse. Som markedet på serviceydelser er idag, skal kunderne vælge fra for at vælge til, og her ligger din største udfordring vedr. målgruppen.
Du kommer derfor ingen vegne uden egen indsats og investering. Du skal derfor have lavet en budget over hvad det vil koste at starte op og hvordan du selv skaffer pengene. Hvis det er meget omkostningstungt at starte op, så skal du skaffe penge til at få lavet undersøgelser på markedet der kan dokumentere at din idé holder, at kunderne rent faktisk efterspørger og vil betale for din ydelse.
Så du skal i gang med at spare op, evt. tage et ekstra job så det går hurtigere, og så skal du have udarbejdet noget materiale som du kan bruge til at overbevise banken om at de skal låne dig penge til projektet.
Man kan kun holde idéer omkring serviceydelser hemmelige til et vist punkt, i bedste fald til lanceringsdatoen, men desto mere hjælp udefra man har behov for, desto længere rykker tidspunktet tilbage. Når din forretning starter står det frit for enhver at kopiere idéen og "løbe med guldet" og derfor er det rigtigt meget op ad bakke at få andre til at investere, hvis ikke du selv kan skyde hovedparten af pengene ind.
Der er iøvrigt masser af hjælp til selvhjælp at hente på internettet, - det er bare at søge under iværksætter.
/Michael