Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Papir ala dankort kvitteringer

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 8. Oct 05
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 08:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Hello aminos,

Jeg skal for en kunde bruge papir hvor der, når der skrives med kuglepen på forsiden, bliver lavet en identitisk kopi nedenunder; lidt ala dankort-kvitteringer ved underskrift. Hvad hedder dette papir, og kender I eventuelt en virksomhed der trykker på det (logo etc.)?

Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 08:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har ikke kendskab til nogen der trykker på dem, men det hedder en bonrulle, dankortulle, papirrulle etc. søg på google og du vil finde et hav af leverandører.
Tilmeldt 8. Oct 05
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for dit svar. Det skal ikke bruges til boner; vi skal have papiret i større stykker. Jeg ved at det findes, jeg desværre blot ikke hvad det hedder.
Tilmeldt 8. Oct 05
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Noget tyder på at det hedder gennemslagspapir...
Tilmeldt 14. Apr 06
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :
papir med gennemslag

Hilsen
Flemming

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej - der findes nogle små blå bøger, som normalt bruges til regninger og sådan.. Det er det du skal bruge - og det kan du få fat i ved enhver boghandler ;-=


// Jesper Skov

 

Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemslagspapir har de i store ark hos de fleste trykkerier, det bliver jo brugt til faktura, bestillingssedler etc. ring til dine normale tryksagsleverandør, jeg er sikker på han har det.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Prøv evt. at tage fat i Jesper fra MediaMouse. Så vidt jeg husker fra hans mange indlæg på Amino, kan han vist finde de rigtige løsninger til de lidt atypiske opgaver indenfor tryk.

mvh Carsten


Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Prøv google og "karbonpapir"

Alt om både i Danmark

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :
  Tak Carsten

Det hedder faktisk blot en kvitterings-blok.... Mere avanceret er navnet ihvertfald ikke.

De laves i mange forskellige udformninger, da det er lidt forskelligt hvad folk vil have og hvad de skal bruge dem til.

Men klassiskeren som vii MediaMouse laver til butikker er en A6 eller A5-størrelse blok, hvor der er trykt linier m.m. samt kundens logo og kontaktinformationer på hvert ark. Oftest er der så også fortrykt fortløbende numre på arkene, hvor der er 2 ark med samme nummer og numrene derved skifter for hvert andet ark. Bagerst i blokken, inden pap-bagstykket, er der så indlimet et stykke carbonpapir, som man så kan vippe op lægget ind imellem de to ark med de samme numre. Derved er der en original til kunden og en kopi til kassen (eller omvendt).

Men som sagt, så kan de laves på et utal af måder - f.eks. også med stilbede liner til deling af arkene og kombinerede hvor original, kopi og carbonpapir er limet sammen parvis.



/Jesper

www.MediaMouse.dk    - alt i grafisk kreation & produktion     jesper snabelA mediamouse.dk


 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)