Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gratis Slik!

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)
Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Står med en mulighed for at sende lækkert slik ud til hele Danmark! - Helt gratis.

Til gengæld for de bruger et par minutter på min hjemmeside.

Men hvordan kan man se, må jeg gerne sende en Mars, snickers eller Twiz til en anden person i Danmark.

Er det ikke noget med fødevarestryrelsen skal ind er?

Mvh. Simon Mørch

 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 7. Aug 08
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon Mørch

Jeg kan ikke se der kan være noget forkert i at sende slik ud til folk, hvis de dog har accepteret det. Du kunne oprette en formular på din hjemmeside som folk skulle udfylde og accepter at de får sendt et stk. slik ud.

Som jeg ser det skal fødevarestyrelsen ikke ind i billede? Men er dog ikke helt sikker.

Mvh Marc

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon,

Det største problem i forhold til fødevarestyrelsen er om du selv har slikket liggende på lager. Spørgsmålet om du opbevarer det i hønsehuset, under sengen eller på godkendt lager.

Forsendelsen af slikket vil næppe give problemer - da det jo ikke kræver køl.

Henrik

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 489
Fra  Artik Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig med Klovn.

Du bliver simpelthen nød til at have tilladelse fra fødevarestyrelsen.
Det kan virke lidt som "overkill" i dit tilfælde, men better safe than sorry.

Så ring til din lokale fødevareregion som du finder på www.fvst.dk.

Arbejder lige pt. med et velgørenhedsprojekt som hedder The Turtle Poster, hvor jeg forsøger at samle penge ind til de truede havskildpadder.

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Har sendt dem en email, og ser så hvad de svare.

Håber da på jeg må, da jeg ikke selv kan se problemet i det, da det er indpakket slik som Tyggegummi og lign.

Mvh.

Simon Mørch

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon,

Forbrugersikkerhed - er det det drejer sig om. Der var lige en nyhed om et supermarked, der havde besøg af en rotte i slagterafdelingen. Selv sildeglas med låg blev efterfølgende smidt ud.

Henrik

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hos Fødevareregionen skal man enten registreres eller autoriseres. For indpakket slik er registrering nok. Der er dog undtagelser for registrering, - det tror jeg du får da det er et enkeltstående tilfælde.

Fødevarelovgivningen skal dog altid overholdes, bla. vedr. hygeine. Der må f.eks ikke kunne komme uhumskheder på slikpapiret. Det er derfor sildeglassene som Klovn nævner enten skulle afvaskes eller kasseres.

En anden ting er sporbarheden. Fødevarer skal altid kunne spores tilbage til 1.ste led. derfor skal du have en faktura(er) der viser hvor du har købt slikket. Slikket skal også opfylde dansk lov vedr. mærkning, holbarhedsdato m.v.'

Det er ligegyldigt om du sælger eller forærer væk. Det hører under Skat, - og har ikke noget med fødevaresikkerhed at gøre.

/Michael 

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Dyrebilen.dk:
Det er ligegyldigt om du sælger eller forærer væk. Det hører under Skat, - og har ikke noget med fødevaresikkerhed at gøre.

 

Der er delte menninger her, hvis jeg nu kører til Tyskland og køber det, hvad så?

Mvh.

Simon

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Mørch:

Der er delte menninger her, hvis jeg nu kører til Tyskland og køber det, hvad så?

 

Hvis du kører til Tyskland og køber slik for at bruge det erhvervsmæssigt - så er SKAT interesseret så kan der pludselig blive tale om sukker- og chokoladeafgift oven i den øvrige problematik....

Henrik

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det tænkte jeg..

Men hvis jeg nu køber det på www.sweet24.de eksempel, hvad skal jeg så gøre, fødevarestyrrelse -> skat -> så sælges eller hvordan

 

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)