Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gratis Slik!

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Mørch:

Ja det tænkte jeg..

Men hvis jeg nu køber det på www.sweet24.de eksempel, hvad skal jeg så gøre, fødevarestyrrelse -> skat -> så sælges eller hvordan

 

Simon,

Registrering hos fødevarestyrelsen (koster vist nok et gebyr) - og måske krav om deltagelse i et kursus om elementært hygiejne og fødevarebehandling.

Samtidig bede SKAT om at registrere dig for Sukker- og chokoladeafgift.

Og så sikre dig at de tyske varedeklationer lever op til de danske krav.

Klovn

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo.....afgift på slik ved import samt mineralvandafgift for sodavand mv. også indenfor EU!

Slik kr. 14,20 pr. kg også for indpakket slik.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Har en del kiosker, der importerer slik fra Sverige/Tyskland/Tjekkiet

Slik og mineralvandsafgift afregnes den 15. i efterfølgende måned.

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Feb 08
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er nødt til at kontakte den kontrolafdeling, som du hører til og spørge ind til de nøjagtige regler for dig og din forretning. Find den her ved at indtaste din postnr: http://www.foedevarestyrelsen.dk/Kontakt/Find_din_foedevareregion/forside.htm

Du kan enten skrive eller ringe til dem. Sælger du slik via hjemmeside skal du registrere dig - papir indpakning eller ej. Der kan være fremstillet slik som skal tilbagetrækkes af en eller anden årsag, og så har også du et ansvar for ikke at sælge/videregive slik, som folk kan blive syge af.

Herudover kan du også risikere en "pæn" bøde, hvis du har glemt at registrere dig - og det bliver opdaget..

Venligst
Charlotte

Med farverig hilsen

Charlotte Eland  •   webgalleri - www.charlotte-eland.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Korrekt Eland.....jeg har haft sager med bøder fra 5-15k!

Ærgerlige penge!

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Køber jeg 5 kg. Mars, snickers, tyggegummi og vingummi hjem fra tyskland skal jeg sende 71 kroner til skat, som privat person? - Hvis det er rigtig, så den på plads.

Nu næste spørgsmål, er om jeg skal registeres ved fødevarestyrelsen, det var det jeg mente med dem links oven over, da de sælger slik men ikke er registeret.

 

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Eland:

Du er nødt til at kontakte den kontrolafdeling, som du hører til og spørge ind til de nøjagtige regler for dig og din forretning. Find den her ved at indtaste din postnr: http://www.foedevarestyrelsen.dk/Kontakt/Find_din_foedevareregion/forside.htm

Du kan enten skrive eller ringe til dem. Sælger du slik via hjemmeside skal du registrere dig - papir indpakning eller ej. Der kan være fremstillet slik som skal tilbagetrækkes af en eller anden årsag, og så har også du et ansvar for ikke at sælge/videregive slik, som folk kan blive syge af.

Herudover kan du også risikere en "pæn" bøde, hvis du har glemt at registrere dig - og det bliver opdaget..

Venligst
Charlotte

 

Det var lige det jeg skulle bruge tusind tak!

Skrev faktisk en mail igår, dog uden svar.

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Mørch:

Køber jeg 5 kg. Mars, snickers, tyggegummi og vingummi hjem fra tyskland skal jeg sende 71 kroner til skat, som privat person? - Hvis det er rigtig, så den på plads.

Nu næste spørgsmål, er om jeg skal registeres ved fødevarestyrelsen, det var det jeg mente med dem links oven over, da de sælger slik men ikke er registeret.

Hvis du bruger www.findsmiley.dk vil du se at alle de links du henviste til bortset fra send1gave.dk er registreret.

E-mail kan afhængig af region være meget langsomt. Jeg skulle bruge en lejlighedsvis godkendelse til noget marked og fik den 2 måneder efter markedet havde fundet sted.....

Du kan ikke indkøbe slik som privatperson i Tyskland og så bruge det "erhvervsmæssigt". Det slik du hjemtager skal være til eget forbrug i princippet.

Klovn

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)