Så fik jeg endelig lavet min Amino profil, efter lang tid, hvor jeg har set på fra side linjen.
Jeg har et produkt/site som hedder www.mailmanden.dk, hvor jeg udlejer sjove og unikke E-mail adresser.
Ville bare lige høre om der var nogle der havde nogle super gode ideer til, hvordan man fangende relvante kunder til denne type produkt/services, eller generelt kunne markedsføre sig med sådan et produkt.
Du er selv inde på, at det kan bruges i kampagnesammenhæng - hvad med annoncering i Markedsførings nyhedsbrev? Mange markedsføringsansvarlige læser det.
Derudover kan du overveje PR - jeg tror da at ideen egner sig fint til PR, mon ikke der er andre her, som også vil foreslå det?
Det skal gøres til en trend før at den slår igennem - og ja PR, er da en mulighed, men vil dog mene, at du skal have en del markedsførings i røven på den.....
Umiddelbart er ideen måske meget morsom, men jeg ville nok grine mere af den hvis jeg fandt den på et humor-site som Fjolletobak og hvad de ellers hedder. Som forretningskoncept synes jeg at ideen er temmeligt plat, for at være ærlig. For det første hører det fortiden til at betegne sig selv som "Ismanden", "Pizzamanden" eller "Telefonmanden". Desuden er det nedladende, eksempelvis "Der kommer ham pizzamanden". En professionel virksomhed arbejder med mailadresser som info@domæne.dk, post@domæne.dk og desuden e-mail til de enkelte ansatte eller afdelinger. Jeg har svært ved at forestille mig en etableret virksomhed gå ud og bruge penge på dit koncept. Rent PR-mæssigt ville det da nærmest være et tilbageskridt. Det bør også nævnes at det i praksis kun er internetnørder der kan se en skriftlig lighed imellem "a" og "@". Det kan godt være at det hedder "snabel-a", men folk opfatter det som et tegn. Derfor tror jeg der er mange kunder hos netop DINE kunder, der vil sidde og undre sig godt og grundigt over hvad pokker det nu er for en mail.
Jeg synes ikke ideen er specielt god og i modsætning til nogle af de andre der har svaret i denne tråd, så finder jeg den temmelig komisk på en mere "latterlig" end sjov måde. Det er naturligvis bare min mening og det skal kun tages som en konstruktiv kritik! Vi er her jo for at hjælpe hinanden. Men når det er sagt, så bliver jeg lidt harm over dine priser! Tænk sig at forlange 1000 kroner for en e-mailadresse pr. år. Det du har gjort, er at købe et domænenavn og smide et website online. Alene salget af én e-mailadresse må dække dine udgifter tre gange, med mindre du har fundet dig en uforholdsmæssigt dyr udbyder. Personligt betaler jeg 7$ om måneden for 400 gigabyte trafik og 11 gigabyte diskplads samt et ubegrænset antal domæner og jeg ved ikke hvad.
Hvis det lykkedes for dig at få det til at løbe rundt, så er du en god "købmand" og det skal du have respekt for. Men personligt har jeg svært ved at lade være med at drage parraleller til plattenslageri. Det du sælger - til en vanvittigt høj pris - er i princippet ingenting. Egentlig kan man vel sammenligne det med domænehajer, der også spekulerer i ét eller flere navne på internettet. Det er fint nok at få en helt ny idé, men mit indre iværksætter-drive ("Start virksomheden for virksomhedens skyld") kan på en eller anden måde ikke lade være med at tænke at det er lidt billigt sluppet. Hvis jeg drev "Mailmanden" og skulle kunne retfærdiggøre det for mig selv, så tror jeg at jeg ville lave en MEGET STOR disclaimer og fortælle potentielle kunder hvad det egentlig er de betaler for. På den måde ville jeg ikke føle at jeg lokkede uvidende mennesker til at betale ufatteligt meget for noget jeg selv havde fået gratis. At pådutte en person der måske ikke bruger internettet særligt tit og ikke rigtigt bruger e-mail særligt meget (måske har en hos sin udbyder som fulgte med internetforbindelsen) at købe sådan en e-mail, uden fuldstændigt at klargøre at e-mail i 2006 i store træk er gratis, det ville jeg personligt mene var lige til forbrugerklagenævnet :)
Jeg tror nok jeg så dig smide en Amino-rabat på bordet, så man fik en e-mail til kun 750,- kroner. For mig at se, så svarer det lidt til at sælge 20 øl (begrænset udbud) til 200 kroner flasken, med 5 kroner i omkostninger, og så kalde 150 pr. flaske for et godt tilbud.