Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Frisk på en praktikant i en uge 5?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Rødovre
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Vi har en frisk knægt, Jonas på 14 år, som skal i erhvervspraktik i uge 5 2009. Det er meget svært at finde en plads, så vi håber at der er nogle friske aminoer i Københavnsområdet, som er friske på opgaven. Det vil vi være yderst taknemmelige for :)

Jonas har sine styrker indenfor regning/matematik, og har en drøm om at gøre karriere indenfor spilbranchen. Han har selv eksperimenteret lidt med at udtænke koncepter for forskellige brætspil, men det er mest computerspil der trækker.

Han har nok ikke dannet sig et helt realistisk billede endnu af, hvad det indebærer, men det er mindre vigtigt lige nu.

Nu tænker du måske, at det er underligt at Jonas ikke selv skriver indlægget. Det skyldes at en af hans svage sider desværre er, at han ikke er så god til at formulere sig på skrift. Derfor hjælper vi ham lidt på vej.

Jonas har en mild form for autisme, hvilket primært betyder at han har svært ved at sætte sig ind i andres følelser og behov, og at han for det meste tager alting ret bogstaveligt. Han er med andre ord ikke så god til at "læse mellem linierne."

Det betyder også, at han i mange tilfælde nok lige skal have en instruktion en ekstra gang, inden han forstår det 100%. Det som kan være indlysende for os andre, er ikke altid indlysende for ham.

Det skal du ikke lade dig skræmme af. Han har to arme og to ben, og vi har målt hans IQ til at være omkring 115. Så han er altså ikke retarderet eller handicappet i dén forstand. I bund og grund kræver det bare lidt ekstra planlægning og nogle forholdsvis faste/veldefinerede rammer.

Til gengæld har han en god humoristisk sans, og er gerne med på skæg og ballade. Han elsker at have glade mennesker omkring sig, og han bidrager også selv med sjove/skøre indfald ind i mellem.

Det vi forventer af forløbet er kort sagt:

  • At Jonas får et indtryk af, hvad det vil sige at være på en rigtig arbejdsplads.
  • At han får en god oplevelse, med nogle små succesoplevelser. Han har brug for at vide at han er noget værd.
  • At han får een eller flere veldefinerede opgaver, som skal løses i løbet af ugen. Emnet er mindre vigtigt, men det allerbedste er hvis det har noget med spil eller internet at gøre.

Hvis du nu sidder og tænker, at det måske kan lade sig gøre hos dig, kommer vi gerne ind med eller uden Jonas, og tager en snak om det. Vi hjælper selvfølgelig også gerne i forbindelse med definering af de opgaver han skal løse.

Den virksomhed som tager opgaven, får forøvrigt en gratis bannerplads (125x125 pixel) på alle sider på toflo.dk i et år, hvis det ønskes :)

Hvis du er interesseret kan du ringe til mig hele døgnet på tlf: 2949 8327, eller til min kone Lonny i aftentimerne på tlf: 6066 6292.

Du kan også sende en mail til tof(a)toflo.dk, eller skrive til mig gennem Amino.

Med venlig hilsen

Torben Lage Frandsen, Toflo.dk

Mvh Torben Lage Frandsen -Frækkere end komikere tillader.

Fra Rødovre
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Så har vi fundet en praktikplads til Jonas. Der var tilsyneladende ikke nogen aminoer der turde ;o)

Mvh Torben Lage Frandsen -Frækkere end komikere tillader.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3339
Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Torben Lage Frandsen:

Så har vi fundet en praktikplads til Jonas. Der var tilsyneladende ikke nogen aminoer der turde ;o)

Tillykke med det ! Og held og lykke med det Jonas.

Jeg overvejde det, men jeg ville ikke kunne tilbyde de faste rammer du har brug for.

Det var ikke manglende vilje fra min side af - jeg er bare desværre ikke levringsdygtig; jeg er bange for at jeg ikke har ressourcer nok til at tage ordentlig hånd om et ungt menneske lige for tiden.

VH Jørgen Olsen

Fra Rødovre
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er også helt i orden. Man skal ikke tage en praktikant ind, hvis man egentlig ikke har tid til at tage sig af ham. Hører tit om, at de bare får lov at sidde og surfe uden at få nogle ordentlige opgaver. Det er lidt synd.

Mvh Torben Lage Frandsen -Frækkere end komikere tillader.

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Ud fra din beskrivelse af ham er Jonas guld værd for en hver virksomhed, der udvikler software, og han skal nok få en lysende karriere inden for branchen.

Jeg tror bare, som Jørgen siger, at de fleste Aminoer ikke rigtig har en virksomhed med en organisation, der kan håndtere en praktikant!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)