Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan opbygger jeg min forretningsplan ??

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Nov 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sidder her og er kørt helt fast i udfærdigelsen af mit nye enkeltmandsfirma, jeg har ideen og konceptet klart, men hvordan opbygger jeg min forretningsplan ?? så jeg kan gøre det helt rigtigt fra starten, håber virkelig på positiv respons fra jer derude hvordan jeg griber det an.

M.v.h

Patrick

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 1934
Fra  ShopNyt Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Jul 05
Indlæg ialt: 414
Fra  MedieMarketing Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Patrick,

Start med at lave en disposition, dvs. hvad skal du have fundet ud af. F.eks.

  • Forretningsidé
  • Konceptet
  • Kunderne
  • Konkurrenterne
  • Hullerne i markedet
  • Osv...

Min erfaring er, at jo mere du får skrevet ned, læst og tænkt over - jo flere idéer kommer der. Kog så alle idéerne ned til noget håndgribeligt og lad den ligge i et par dage. Læs det hele igennem igen og ret til.

Så er du rimelig godt på vej. Lig så planen ned i skuffen og koncentrér dig om det hårde arbejde :)

Martin

ONLINEAFDELINGEN.DK - Sammensæt din egen onlineafdeling.

Se mere på www.onlineafdelingen.dk

Fra Hvidovre
Tilmeldt 7. Jun 06
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Patrick,

 

Jeg vil mene det kommer helt og aldels an på, hvad du planlægger at sælge fra din enmandsvirksomhed. En forretningsplan, kan naturligvis være meget "handy", hvis du på et tidspunkt finder ud af at det pengeinstitut, som du gør brug af skal låne dig kapital eller du vil sælge din virksomhed. Desværre er det sådan at de fleste virksomheder gør brug af en generisk forretnngsplan, og når denne er udarbejdet så bliver den arkiveret for derefter aldrig at blive opdateret eller præsenteret for medarbejderne.

 

Jeg vil derfor råde dig til at overveje helt konkret, du skal bruge din forretningsplan til og så derefter inkluderer, hvad du finder relevant i denne. Naturligvis kan du bruge de generiske forretningslpaner, som bliver henvist til i denne tråd, men du bør være kritisk og varsom ved at gøre brug af dem.

 

De bedste hilsner,

Peter Sjølin

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)