Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor dum kan man være? (Iværksætter til jeg dør - eller til kreditorene siger STOP!)

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas,

Der er jo stadigvæk den obligatoriske rykkerprocedure - kør den efter bogen, så du hurtigt kan få et grundlag for at hive ham i retten. Hvis betalingen udebliver se om du kan få nogle af varerne igen.

Klovn

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Søg på factoring.

Klovn

Fra Hinnerup
Tilmeldt 2. Sep 08
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Klovn:
Søg på factoring.

Jeg er allerede nu blevet meget klogere. Tak for hjælpen so far

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas.

Det er en kedelig situation du er havnet i, og du kan såmænd godt have tillid til retssystemet. Det tager bare lidt længere tid end de 14 dage du nævner, så du må igang med lidt skadeskontrol. Jeg kan se du er igang allerede med Klovns forslag.

Uanset hvor megen sympati du får af os på Amino så er situationen nemlig den at dine kreditorer, hvor uretfærdigt det kan være  (de har sikkert også sympati for dig), alligevel gå efter dig. Det er dig de har handlet med, det er dig de har et krav imod. Det er næsten deres forbandede pligt overfor deres firma at gøre det.

Du må vurdere din øvrige økonomiske situation og se om du kan tilbyde kreditorerne noget. Har du/kan du få et job, og hvor meget kan der skæres i husholdningen. Skal bilen skiftes ud med en cykel osv. På én eller anden måde skal du komme overens med dine kreditorer, - eller som et minimum have gjort alt hvad der står i din magt for at få en ordning.

Det vigtigste er (udover at skaffe pengene selvfølgelig) at tage hånd om rykkerne fra dag 1. Du har kone og børn, du virker som et ordentligt menneske, og du bliver derfor ædt op indefra hvis du bare smider rudekuverterne uåbnede i brændeovnen. Så hellere blive kastet for løverne med det samme, end at gå at frygte for hvad der skal ske hver eneste dag. Det vil også påvirke din kone, som vil kunne mærke det på dig uanset hvor tapper en maske du tager på.

Jeg håber sådan at der er en coach/mentor her på Amino, eller at du har venner/famile der giver dig den gave at du får en samtale omkring hvorledes du griber situationen an på en måde, så du også kommer ud på den anden side som et helt menneske.

Der er forskellige løsningsmodeller, måske får du henstand mod at afdrage et mindre beløb hvert måned mod at du dokumenter at sagen er overgivet til en advokat med henblik på inkasso, - måske ligger løsningen et andet sted, men løsningen skal iværksættes så hurtigt som muligt så du kan komme igang, med det som skal til.

Held og lykke

/Michael

Fra Hinnerup
Tilmeldt 2. Sep 08
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

HEJ Michael

Mange tak for støtten.

Jeg har nu brugt hele morgenen på at ringe rundt til alle de firmaer jeg kan finde der tilbyder factoring - alle med det samme svar - Nej tak

Det pudsige ved afslagene er, at beløbet enten er for lavt eller for højt. Det kan man jo så tænke lidt over...

 

Så hvis der er en derude der vil købe en faktura pålydende 260754 kr. inkl. moms for 170000 kr. ekskl. moms, må i gerne sige til:-)

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange banker - ejer eller har et tæt samarbejde med et factoringsfirma - måske spørg om din bank kan formidle kontakten hvis de har et sådant samarbejde.

Klovn.

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Agerbæk:
Jeg har nu brugt hele morgenen på at ringe rundt til alle de firmaer jeg kan finde der tilbyder factoring - alle med det samme svar - Nej tak

Factoring er jo en forsikrings- og likviditetsordning. Jeg tror du spilder din tid i den retning, ligesom det ikke nytter at købe forsikringer når skaden er sket.

Thomas Agerbæk:
Så hvis der er en derude der vil købe en faktura pålydende 260754 kr. inkl. moms for 170000 kr. ekskl. moms, må i gerne sige til:-)

Kurs 81

Fra Hinnerup
Tilmeldt 2. Sep 08
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

udvikler:
Factoring er jo en forsikrings- og likviditetsordning. Jeg tror du spilder din tid i den retning, ligesom det ikke nytter at købe forsikringer når skaden er sket.

I fagsproget hedder det nødlidende fordring. Men det har ikke gjort det nemmere.

Har taget beslutniing om at jeg vil aflægge ham et besøg. Så er der nogen der er kendt i Kalundborg, må de gerne ringe til mig på 29217682

Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 08:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Når Jørgen Olsen skriver, at der er firmaer, der køber fakturaer, tror jeg han mener factoringselskaber. Selskaberne udbetaler straks fakturaen (minus det fee, som de tjener deres penge på) hvorefter de kradser pengene ind hos kreditoren. Se f.eks. www.midtfactoring.dk - men jeg er ikke sikker på, at de vil starte et samarbejde omkring en faktura, hvor sagen er kørt af sporet...

Der er helt sikkert også nogle store typer med mange tatoveringer, der køber fakturaer og driver penge ind, men de er vist ikke værd at anbefale.

Venlig hilsen

Bertil K. Sall

Venlig hilsen
Hallo! Kommunikation

Bertil K. Sall

 

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Bertil Sall:

Hej

Når Jørgen Olsen skriver, at der er firmaer, der køber fakturaer, tror jeg han mener factoringselskaber. Selskaberne udbetaler straks fakturaen (minus det fee, som de tjener deres penge på) hvorefter de kradser pengene ind hos kreditoren. Se f.eks. www.midtfactoring.dk - men jeg er ikke sikker på, at de vil starte et samarbejde omkring en faktura, hvor sagen er kørt af sporet...

Der er helt sikkert også nogle store typer med mange tatoveringer, der køber fakturaer og driver penge ind, men de er vist ikke værd at anbefale.

Venlig hilsen

Bertil K. Sall

 

Tror sgu de er bedre til at kradse penge ind fra svindlere end en advokat i jakkesæt :) Ihvertfald hvis det drejer sig om at afklapse svindlere.

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)