Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad koster det at stå med en færdig butik ?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. May 06
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej med jer,

 

Vi er 2 tøser som overvejer at åbne en fysisk butik i en lille forstadsby til Århus, hvor vi bor.

Vi har fundet et fint lokale til en mdr. husleje på 2500,- Lokalet er 80 m2 og vi regner med at der ca skal være en 50 m2 butik. Vi vil handle med voksen modetøj til kvinder i den mellemdyre kategori.

Vi har ingen erfaring som butiksejer og har derved svært ved at stille et budget op til om der skal 2-3-400.000 eller endnu mere til, før vi kan slå dørene op ! Og hvad er sandsynligt at kunne omsætte for pr åben dag ?

Er der ikke nogen her på i dette fantastiske forum der har erfaring med det og som bare i overskrifter vil dele det med os ? 

 

Håber at høre fra nogen af jer

 

Hilsen "2 desperate housewives............"

 

 

 

Fra Sæby
Tilmeldt 16. May 06
Indlæg ialt: 431
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa!

 

Med mindre at der lige er en fra dit område her på forumet, så er det utrolig svært at gisne om hvad i kan omsætte for på en dag.. det kommer jo helt an på produktet, varens, pris, målgruppe, konkurrence osv...

 

Men til at starte med så vil jeg foreslå at du tager kontakt til erhvervschefen i dit område... De plejer at være meget behjælpelige og vil kunne guide dig igang også selvom du blot er i overvejselsesfasen :-)

 

Umiddelbart vil jeg dog ikke tro at 4-500.000 er helt forkert til opstart :-)

Online markedsføring - Marketingzonen.dk

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Husk at have penge til markedsføring! Mange glemmer det, og er nødt til at lukke af mangel på kunder...

 

En halv sides annonce i den lokale avis en gang om ugen er en mulighed...

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg synes, at I skal lave jer et budget, hent f.eks. en skabelon her:


og lav også et etableringsbudget, hvor I sætter penge af til varelager.

Sæt varekøbet til præcist det halve af varesalget her til at starte med, sådan at I sælger jeres tøj for det dobbelte af, hvad I køber det for. Der er mange måder at starte på, jeg har set butikker med en ret lille økonomi vokse hurtigt og stabilt. Jeg ved dog, at for 100.000 kr. tøj lyder af meget, men det fylder ikke nær så meget, når det er hængt på bøjlestænger.

Når I laver budgettet, så start med udgifterne og se så til sidst, hvor meget I så skal sælge for, for ikke at få røde tal på bundlinjen. Så kan I vurdere det derfra.

Jeg ønsker jer held og lykke med jeres projekt.

Mange hilsner

 

 

 

Fra Middelfart
Tilmeldt 25. Mar 06
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Tøser

Jeg åbnede min butik for et år siden og har 45 kvm. Det kostede ca 500.000 at åbne og hvis i gerne vil vide mere er i velkomme til at ringe eller kikke forbi.

 

Maiken


Tilmeldt 11. Oct 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 00:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej 2 desperate housewives,

 

Det første år som iværksætter er der 2 meget store fjender. Den ene hedder husleje og den anden personaleomkostninger.

Da i har en utrolig billig husleje og samtidig er 2 om projektet, er det svært at finde gode grunde til ikke at gøre det. Naturligvis koster det lidt at komme i gang, men i har et rigtig godt udgangspunkt. Konsekvensen hvis det skulle gå galt, står slet ikke mål med glæden ved at skabe - og ej at forglemme, muligheder hvis det går godt.

 

Med venlig hilsen

 

Markline

 

Tilmeldt 10. Oct 06
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej med jer !

Nu melder jeg mig på banen også. Den her tråd ramte noget som jeg forsøger at sætte mig lidt ind i

Jeg vil mægtig gerne noget lignende - bare med smykker. Men efter at jeg har talt lidt med nogle forskellige "Kloge-Åger" er jeg kommet lidt (mere) i tvivl. Alene etableringsomkostningerne synes jeg nemlig er skræmmende når man kun er vant til et husholdningsbudget og en fast løn.

Er der nogen af jer som er igang, som stadig har "ondt i maven" over alt pengehalløjet? Eller skinner solen bare

Hilsen Tulle

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 12-10-2006 09:33:26
Forfatter: Tulle
Hej med jer !

Nu melder jeg mig på banen også. Den her tråd ramte noget som jeg forsøger at sætte mig lidt ind i

Jeg vil mægtig gerne noget lignende - bare med smykker. Men efter at jeg har talt lidt med nogle forskellige ''Kloge-Åger'' er jeg kommet lidt (mere) i tvivl. Alene etableringsomkostningerne synes jeg nemlig er skræmmende når man kun er vant til et husholdningsbudget og en fast løn.

Er der nogen af jer som er igang, som stadig har ''ondt i maven'' over alt pengehalløjet? Eller skinner solen bare

Hilsen Tulle




Hvis der er tale om en rigtig guld og sølv butik, er 500.000 kr. slet ikke nok til at starte ud med. det kræver over 1 mil. pluds at det alene koster 100.000-300.000 kr. at sikre butikken, med gitter osv. endvidere er forsikringerne heller ikke billige. derfor skal der rigtig mange penge til at opstarte en rigtig guld og sølv butik. hvis du bare skal sælge modesmykker, er det selvfølgelig en anden sag. da du ikke skal købe guldkæder til 3000. kr i stykket. i indkøb. så hvis det bare er modesmykker kan det nok laves for de samme penge som en tøj butik.



Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 993
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvordan er beliggenheden? Undrer mig bare lidt over den billige husleje.Beliggenhed og parkeringsmuligheder, ville jeg da også nævne som en major issue, hvis I ikke på anden vis skiller jer ud fra konkurrenterne.
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)