Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SMBA - hvad er egentlig karakterisk for s.m.b.a.

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

sorry, det lød selvsmagende... det var vejledningen jeg henviste til og ikke min blog... :-)

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Advokat Jacob Tøjner - www.ditselskab.dk:

Ja, den er rigtig god, bortset fra at visse hajer gør sig til talsmand for at den er forkert. Er man i øvrigt i tvivl som iværksætter gruppe om smba, bør man ringe til forfatteren af den vejledning i e&s - det er hende der ved noget om emnet...

Jeg talte faktisk med hende for en uges tid siden (kan ikke lige huske, hvad hun hedder), men hun lød absolut som om at hun har styr på SMBA. Så hvis man har spørgsmål kan det anbefales at kontakte EogS. Jeg har også god tillid til at deres vejledning er korrekt. I sidste instans er det selvfølgelig domstolene, der afgører sagen. 

Hilsen Jakob

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Jeg må også rose Jacob for en god og saglig orientering. Den er nemlig ikke ensidig/subjektiv - hvad man ellers godt selv kan have en tendens til at blive når man diskuterer med "hajerne".

Problemet er som jeg ser det, at man ikke kan diskutere med dem sagligt. Hvis man vil omdanne et SMBA til ApS har Jacob  glimrende illustreret hvor bøvlet det er, men her vil man altid få svaret: Hvorfor skulle man det ?

Hvis jeg skal nævne nogle situationer hvor et SMBA kunne være interessant er det som alternativ til interessentskabet. Fordi man herved kan få den begrænsede hæftelse. Jeg kan bare ikke gennemskue hvordan det forholder sig ved ændringer i ejerkredsen. Hvis det ligesom i et I/S betragtes som en delafståelse når en ny ejer træder ind, mener jeg ikke den er interessant i forhold til et ApS, hvor man kan nytegne uden konsekvenser for de øvrige. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Advokat Jacob Tøjner - www.ditselskab.dk:
Det bliver blodigt.

Her ser man så hvad solid argumentation kan gøre.
Hvor bliver alle de "hajer" hvis blod skulle underholde os, der ikke går med planer om selskabsstiftelse lige nu, af?Devil

Jeg er glad for, at jeg nu har fået mere end blot et for/imod billede af SMBA.

mvh Hans

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

No doubt......det har hjulpet..........LOL!

Men hvor længe?

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Ikke ret længe, men hvis man som bekendt ikke fordrer hajer, så svømmer de adre steder hen..

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Advokat Jacob Tøjner - www.ditselskab.dk:
SMBA-HAJERNE

Og DU lægger op til sober debat. Du skulle skamme dig hvis du kan.

Allerede dit første indlæg "ER SELSKABSFORMEN ET ALTERNATIV TIL EN PERSONLIG VIRKSOMHED = NEJ." er direkte vildledende for de fleste, som i dag driver virksomhed via personlig virksomhed og som KUNNE gå SMBA-vejen.

SMBA-selskaber er ideelt for familieejede virksomhed og dine betragtninger er i disse tilfælde HELT irrelevante.

Det SKAL dog siges, at du til sidst negerer dit indledende udsagn ved dette "SMBA er et alternativ, hvor man er flere, der i samme juridiske person skal drive en virksomhed sammen." og "Her bør man overveje SMBA".

BRAVO: Du er meget god til at modsige dit eget udsagn.

------------------------------------------------------------------------

A propos hajer og hajpriser: Hvad er DIN timepris for din form for rådgivning? 2500 KR per time? Eller KUN 1800?

Advokater er kendt for ofte at plyndre deres egne klienter, når disse kommer i et midlertidigt afhængighedsforhold til dem.

Ikke alle gør det, men nogle gør og ikke alle advokater er så slemme som ovenfor anført.

Problemet med advokater er for små virksomheder dog mest, at de er så ekstremt dyre.

-------------------------------------------------------------------------

Desværre ER det nok en realitet, at der ER stratenrøvere blandt de såkaldte SMBA-udbydere. Og smarte sælgere.

MEN det gør ikke i sig selv denne selskabsform mindre egnet for de 300.000 små personlige virksomheder, som risikerer alt uden begrænset hæftelse.

Bøje Nielsen sagen er en af de største erhvervsskandaler, hvor manden blev taget for ALT grundet den personlige hæftelse, INDTIL han 10 år efter blev udbetalt ca. 80 millioner KR EFTER bobestyrernes salg af alle værdier til spotpris. Advokaterne havde formentlig utroligt lukrative honorarer. Stratenrøvere, hajer eller hvad man nu kan kalde dem

Forbryderiske moms-karruseller er hidtil mest kørt via ApS-selskaber.

--------------------------------------------------------------------------

Om den resterende del af dit blog-indlæg kan man sige, at du siger nogle rigtige ting. Men det virker altså farvet. Det faktum at en række store virksomheder har brugt SMBA-formen i en række år forklarer du slet ikke. Du nævner kun boligselskaber.

--------------------------------------------------------------------------

Siden jeg lavede research omkring alternativer til ApS selskaber i begyndelsen af 2007 er kendskabet til dette vigtige og relevante alternativ til ApS og A/S udbredt kraftigt.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 08:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kan ikke se at Jacob har nogen grund til at skamme sig. Hverken over indlægget her, eller hans timepriser, hvad de så end måtte være. Hvad sidstnævnte angår er det jo afgørende hvad kunden får for pengene og jeg har ikke hørt om nogle som føler sig snydt på det punkt. Tværtimod. Det tilkommer heller ikke andre helt udenforstående at afgøre. Jeg kan heller ikke se at det har noget med diskussionen at gøre. Der er derimod tale om et personligt angreb.

Det næste er at man tager ting ud af en sammenhæng,

Når Jacob skriver at SMBA formen ikke er velegnet til personlige virksomheder er det jo - som anført - fordi der skal være to stiftere af et SMBA, samtidig med at han glimrende går ind og redegør for hvorfor man ikke bare bør inddrage en inaktiv medstifter.

Det at et SMBA ikke er egnet i en situation er ikke ensbetydende med at det så heller ikke er uegnet i andre situationer. Der er ikke tale om modsigelser. Der er tale om at nuancerer tingene.  

Forklar mig iøvrigt hvorfor et SMBA skulle være mere velegnet til familieejede virksomheder med to ejere end til en virksomhed med to ikke familiære parter.

Det sidste i dit indlæg syntes jeg at have hørt og læst mange gange før. Er  det en fast standardtekst i din signatur eller noget du kopierer ind ?  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det afgørende er præcist hvad du får for pengene.

Hvis mit valg stod mellem en fornuftig advokat med et godt produkt, et godt faglig bagland, ansvarsforsikring mv. fremfor en smba-sælger, der kun kan kontaktes telefonisk eller per e-mail og uden ansvarsforsikring - er der ikke tvivl om jeg ville foretrække førstnævntes timepris fremfor en minutssats.

Klovn

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)