Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Din første e-million.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Til alle iværksætter og investorer.


Leder du efter projektet der kan skabe din første e-million eller en fed profit? Så her er en lille ide til  dig.


 


Music4u.com


Forstille dig, at du kunne have adgang til en musik-database på størrelse Danmarks Radio. Ved køb af et softwareprogram, har du nu adgang til denne database via nettet. Musikken er krypteret så det er kun med softwaren man kan afspille musikken. Dette sikre også imod piratkopiering. Softwaren har de samme features som f.eks. Windows Media Player. Men i stedet for at musikken ligger på din harddisk, så downloader den musikken ned fra nettet.


Man kunne forstille sig at slutbrugeren abonnere på servicen, ligesom man gør med de forskellige net-spil.


Dette projekt kunne sagtens gøres globalt!


Hvordan det skal se ud, er op til dig. Der skal jo også være lidt til din kreativitet.
Nå, men hygge

Glenn

 

 

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Du kan altid optage det musik, der sendes til dine højttalere, vha. programmet Audacity (http://www.google.dk/search?hl=da&q=Audacity&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=)

Ellers fed idé! Lad os få nogle flere af den slags smidt herind - hvis man da kan undvære dem!

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :
okay, jeg burde nok have skrevet : minimere risikoen for piratkopiering
Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Det burde du nok - men det kan løses.

Jeg ved, at spillet Sims 2 er sikret rigtig godt mod piratkopiering. Blandt andet har de udviklet et system der kan udelukke virtuelle cd-drev fra virkelige og fysiske cd-drev.

Med programmet DaemonTools kan man ellers oprette virtuelle cd- og dvd-drev, der i windows optræder som et ekstra af sin slags. På den måde kan man så lade en fil lade som om, at den er en cd i maskinen.

Ganske praktisk, hvis man gerne vil undgå at ens originale cd''ere og dvd''ere bliver ridsede.

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Tilmeldt 18. Dec 05
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 02:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 5/20/2006 5:43:27 PM Forfatter:Glenn

Music4u.com

Forstille dig, at du kunne have adgang til en musik-database på størrelse Danmarks Radio. Ved køb af et softwareprogram, har du nu adgang til denne database via nettet. Musikken er krypteret så det er kun med softwaren man kan afspille musikken. Dette sikre også imod piratkopiering. Softwaren har de samme features som f.eks. Windows Media Player. Men i stedet for at musikken ligger på din harddisk, så downloader den musikken ned fra nettet.


Man kunne forstille sig at slutbrugeren abonnere på servicen, ligesom man gør med de forskellige net-spil.


Dette projekt kunne sagtens gøres globalt!



 

Idéen er rigtig god - og eksisterer allerede desværre under navnet RealMusic.com, der er en del af RealNetworks.

 

Jeg har kun kort set siden efter, så mit udlæg af idéen er baseret på en paneldebat, hvor Tim Quirk, der er General Manager for Music Content og Programming hos RealNetworks var med.

 

For at bruge RealMusic.com skal man anvende deres player. Man betaler $11,99 pr. måned og har så adgang til alle sange i kataloget samt noget der ligner 3.500 radiostationer. Samtidig skulle man ovenikøbet kunne overføre de aktive sange fra ens player til en iPod eller lignende. Fravælger du en eller flere måneder at betale de $11,99 bliver samtlige sange deaktiveret - hvordan det forholder sig med iPod-sangene aner jeg ikke.

 

Så det kræver vidst den helt rigtige model, men jeg skal bestemt ikke udelukke, at den ikke kan findes :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)