Hej Jay,
Vi har brug for et kartotek hvor vi kan skrive bemærkninger om tidligere kundebesøg, hvilke specialaftaler der er indgået i forhold til behandling af produkter, fragt af produkter, særlig opbevaring. Samtidigt skal vi kunne se hvilke priser vi tidligere har afgivet til kunder, hvor store mængder vi har afhentet hos dem. Det kan også være en kunde vi har besøgt idag, som først ønsker at vi kontakter dem igen om et halvt år, så var det rart med nogle "klokker" der ringede og gjorde vores indkøber opmærksom på dette osv.
Samtidigt skal vi kunne ligge vores salgskontrakter ind så vores indkøber kan se hvad vi har at gøre med. Typisk vil der indgåes en salgskontrakt med et firma som vi afsætter eks. mændge 10tons til fastlåstt pris indenfor en periode. Vores indkøber skal derfor hele tiden kunne følge med i hvor meget der er tilbage på den kontrakt, hvis eks. den ene indkøber har købt 4tons i nordjylland, så er der kun 6tons tilbage.
samtidgt skal der veksle nogle kundedata mellem C5 og CRM systemerne. Det ville være rart at man kun skulle oprette en kunde en gang, f.eks. allerede når indkøber tegner nye emner ind i sit CRM system. Dvs. når kunden oprettes i CRM, så oprettes kunden også i C5. Samtidigt ville det være smart hvis en evt. afregning i C5 på en afhentning af 4tons ville blive tilføjet under kunden i CRM registeret.
Som tredje hjul kunne det godt tænkes at der skulle oprettes et produkt som analyserer fortjeneste på kunder. Et ABC-analyse program der kunne integreres.
Danni Larsen