Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad gør jeg med min ide??

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Nørresundby
Tilmeldt 12. Nov 08
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Skrev for et stykke tid siden, at jeg havde en ny ide til et pengespil på nettet. Har som sagt søgt rundt på nettet, for at se om andre havde brugt den, og kan ikke finde nogen steder, hvor det er anvendt. Nu har jeg snakket med en advokat, og det er ulovligt for almindelige borgere at drive en website på nettet, hvor folk kan spille om penge. Det er dog kun i Danmark, da Danskespil har monopol på spilmarkedet herhjemme. Men man kan sagtens i udlandet. Men anggående min ide har jeg snakket med mine venner og familie, og alle sammen synes den er rigtig god, og de vil i hvert fald gerne spille med.

Jeg kan ikke lige flytte til tyskland eller england osv, hvor der ikke er monopol på pengespil, og lave sådan en side. Det ville også komme til at koste meget, og jeg ville ikke være i stand til at betale erstatninger osv. Nu tænker jeg på at skrive til spilsites på nettet, som ikke er lokaliseret i DK.

Nu lyder mine spørgsmål sådan. Da jeg synes, jeg har en god ide, som mange vil spille med på, kan jeg så fortælle om mit koncept til pengespillet til en udenlandsk virksomhed, som har spilsites på nettet. F.eks. Bet24 eller Gameduell?

Hvis så de er interesseret i at høre mere, hvordan står jeg så. Kan de købe ideen (konceptet) af mig?

Kan jeg få del i overskuddet fra spillet?

Jeg vil jo gerne have noget ud af det, da jeg ikke lige selv kan starte en website op med spillet. Og hvordan sørger jeg for, at de ikke misbruger min ide. Mine ord mod et stort firma, som siger de ikke har hørt det fra mig. Hvad gør jeg så? Det var vist en 3-4 spørgsmål. Håber I kan hjælpe:) Vil virkelig gerne ud med ideen, da jeg tror, at det kunne blive rimelig populært.

Fra Tranbjerg J
Tilmeldt 30. Sep 07
Indlæg ialt: 382
Fra  Kommunikationspartiet Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du ikke få en stråmand til at stå som ejer af siden - en ven eller et familiemedlem, som måske bor i udlandet? 

 

Fra Nørresundby
Tilmeldt 12. Nov 08
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej desværre. Jeg skal have et firma til at blive interesseret. Men har jeg nogen sikkerhed for at de ikke bare tager min ide?

Fra Tranbjerg J
Tilmeldt 30. Sep 07
Indlæg ialt: 382
Fra  Kommunikationspartiet Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Nørresundby
Tilmeldt 12. Nov 08
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret. Men det er jo på internettet. Det er ikke en fysisk opfindelse. Bare jeg så kunne have en form for dokumentation, så de kan se, at ideen er min, hvis de f.eks. bruger den?

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

ThomasBB84:

Tak for svaret. Men det er jo på internettet. Det er ikke en fysisk opfindelse. Bare jeg så kunne have en form for dokumentation, så de kan se, at ideen er min, hvis de f.eks. bruger den?

Så er vi jo ude i noget med at tage patent, og desværre er verden sådan, at selvom du har patent på en idé, er det slet ikke sikkert, at du får erstatning, hvis andre kopierer din idé. Det er desværre de hårde facts.

Mange internetspillesider er placeret i Malta. Måske er det en mulighed, at oprette et firma der?

 

(Jeg så forresten en artikel om ludomani lige efter Peter Eastgate vandt WPT, hvor (jeg tror det var) lederen af center for ludomani, syntes at noget der kunne hjælpe på ludomani var en liberalisering af spillemarkedet, så andre udenlandske spillesites havde samme vilkår som Danske Spil. LOL!)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 7. Aug 08
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg mener jeg har hørt at man godt kan starte en virksomhed i tyskland, bare firmaet har en postadresse dernede. Jeg er dog ikke sikker på hvordan det skal gøre, mindes bare at jeg så det i tv for nogle år tilbage.

Prøv og se om det kunne være en mulighed og hvordan det skulle lave rigtigt.

Kunne også være der var andre som havde set det, som kan hjælpe lidt mere end mig.

Mvh Marc

Tilmeldt 27. Feb 08
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

lav en NDA med dem,  og beskriv idéen rimelig grundigt. Det burde være ca. den beskyttelse du kan få / bør få på en idé du ikke selv har mulighed for at realisere :)

glem alt om patentering på ting der ikke er et fysisk produkt medmindre du kan påvise at din idé er direkte banebrydende - det er ikke nok at det bare er f.eks. yatzy men nu med 9 terninger :p

Fra Nørresundby
Tilmeldt 12. Nov 08
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene. Hvad er en NDASmile Kan du give et link. Jeg fandt lige det her: http://www.startvaekst.dk/BeskyttelseAfViden Er det det jeg skal bruge? Der er fire forskellige, hvilken en kan jeg anvende?

Fra Nørresundby
Tilmeldt 12. Nov 08
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Folkens.

 

Ingen der lige kan guide mig til, hvilket af de fire typer, jeg skal vælge? Og er det rigtige, det du mener med NDA? http://www.startvaekst.dk/BeskyttelseAfViden

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)