Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har et APS og er ved at gå konkurs... HJÆLP

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Landskrona
Tilmeldt 18. Nov 05
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej

 

Jeg og min kammerat har sammen et APS selskab som ejer vores café. Nu går det så dårligt i disse tider at vi ikke kan betale vores kreditore. vi skylder ca 150.000 kr til forskellige kreditore som skal have deres penge nu. i banken skylder vi ca 1 million som vi hæfter personligt for (der er stillet en lejlighed i pant som er sat til salg) udover det er der en tidligere ejer som har et pantebrev på ca 350.000 kr i forretningen...

 

Vi aner ikke en skid om hva vi skal gøre vis vi vælger at gå konkurs... hva hæfter vi for og hvordan er fremgangsmåden for konkrus med et APS??? Jeg har prøvet at google det men det en jungle...

 

Vis vi går konkurs kan kreditorene så komme og forlange at jeg sælger mit hus (det er ikke stillet til sikkerhed i banken) eller er det bare selskabet som går konkurs og vi hæfter ike personligt for noget???

 

Hva med de penge som kreditor har til gode hvordan blir de indfriet vis vi går konkurs og hvem står for tvangsakutionen af virksomheden???

 

Hva med ham som har et pntebrev i virksomheden skal han have penge inden nogen andre eller hvordan???

 

håber i kan hjælpe en meget ulykkelig mand...

 

[:'(]

Tilmeldt 20. Nov 08
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 4 person

Hej jeg ved ikke så meget om alt det der, men ville bare sende en venlig hilsen og håber at du får styr på det.

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Kontakt en advokat hurtigst muligt

prøv denne her

Advokat Poul Lorenzen - tlf 86520777

Det behøver ikke se så sort ud og han er mægtig god til at hjælpe videre.

mvh

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

En ulykkelig situation at stå i - håber at I klarer den!

I tilfælde af en konkurs udpeger skifteretten (eller i København Sø- og handelsretten) en kurator som skal forstå afviklingen boet.  Der vil typisk ske det at I skal aflevere nøgler mv til cafeen (hvis kurator ikke vælger at drive den videre), bankkonti tilhørende aps'et bliver spærret og typisk bliver aåpset post vidersendt til Kurator.

Kurator har så til opgave afvikle selskabet på bedste hvis for at sikre at kreditorerne får mest mulige penge ud af det. Du hæfter ikke personligt for et Aps. Men hvis du har stillet personlig sikkerhed overfor Aps vil kurator forsøge at kradse disse penge ind.

Som jeg forstår teksten har du stillet sikkerhed overfor Banken. Det vil sige at banken vil anmelde sit krav i konkursboet og samtidig forsøge at kradse pengene ind for den sikkerhed som du har stillet overfor dem.

Kreditorerne kan ikke gå efter dig personligt med mindre du personligt har stillet sikkerhed overfor disse!

Overvej situationen grundig - er der håb eller vil hver dag blot være en endnu større udgift/tab. En gang imellem er det bedre selv at smide håndklædet end at blive ved med at grave sig længere ned.

Klovn

Fra Landskrona
Tilmeldt 18. Nov 05
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor har han til huse henne??? vi ligger jo i Nordsjælland men det behøver måske ikke være så lokalt...???

 

Men vis vi skal igang med en advokat så koster det jo bare endnu flere penge som vi ikke har... vi har nemlig ikke flere penge og kassekrediten er trukket i max... [:'(]

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Prøv at tale med jeres revisor/rådgiver.

Få lavet nogle regnskaber, budgetter mv., og tal derefter med banken.

Måske kan der etableres nogle afdragsordninger, besparelser på driften mv.

Hvis det er det i vil, så kæmp for det!

Ja..hvis i har har stillet privat pant for selskabet, vil det ryge med i en konkurs.

Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Xander

Hvis alt håb ER ude, tag fat i en advokat.

Hvis I har lidt håb og vilje endnu, eller lidt tid at løbe på til at få lukket ned stille og roligt, så tag fat i Early Warning, der er et gratis tilbud til virksomheder med større eller mindre problemer.

Nu kan jeg ikke se, hvor du hører hjemme, men gå ind på Early Warnings hjemmesidehttp://www.startvaekst.dk/earlywarning.dk
Early Warning drives af Væksthusene og det er gratis at bruge dem.

Venlig hilsen

Bertil K. Sall

Venlig hilsen
Hallo! Kommunikation

Bertil K. Sall

 

Fra Landskrona
Tilmeldt 18. Nov 05
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Min kammerat´s lejlighed er stillet i pant for lånet i banken. mit hus er købt efter vi åbnede caféen og er ikke opgivet nogen stedet så det kan de vel ikke røre ved...

vis caféen blir smidt på tvangsauktion så kommer der vel lidt penge ud af det og det må de kreditore vel så slås om... men hva vis dette ikke er nok hvem betaler så resten.. hæfter vi for den gæld???

 

Vi hvde snakket om at køre vidre julen over og så lukke der men nu står de og river os i ørene og vi har til på mandag til at betale 48.000 kr i manglende husleje... (der er godt nok indbetalt 65.000 kr i depositum) så de har jo deres penge hjemme.

 

Fra Landskrona
Tilmeldt 18. Nov 05
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har betalt 125.000 kr for selskabet da vi oprettede det... det eneste som der står i pant er min kammerats lejlighed men det er i banken for banklånet...

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Måske skulle du overveje en betalingstandsning først, for at afprøve om du kan tjene penge til kreditorerne over de næste 5 år og mindstegrænsen er idag mindst 10% dividende af gælden i selskabet.

Men som skrevet her, en advokat skal råde dig nu og du kommer ikke uden om at bruge ham.

Poul Lorenzen hører til i Skanderborg, men betyder ikke noget, da han kan modtage papirer pr. post efter måske det første personlige møde.

Vent ikke og få fred i sjælen hurtigst muligt.

mvh

 

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)