Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google PageRank?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1291
Fra  Conseo Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har lige lidt spørgsmål med hensyn til Google''s PageRank. (omtales som PR)

 

Måden hvor på Google udregner deres PR har været diskuteret mange gange, og nogen siger at man ikke kan bruge PR til noget, og andre mener at det er en god indikator for hvor populær/god ens side er... Jeg ved der er en masse herinde der ved meget mere om søgemaskineoptimering end jeg gør, så er der ikke en eller flere der kan "en gang for alle" slå fast om man kan bruge PR til noget?

 

Er der nogen der ved hvor tit Google opdatere PR, om der er faste intervaller (f.eks. hver anden måned), eller om det sker løbende?

 

På forhånd tak

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :
..... og hvordan finder man ud af, hvilken PR, ens side har opnået?

 

mvh Hans

Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Aug 05
Indlæg ialt: 169
Fra  Microsys Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Du kan også installere Google Toolbar.

Jeg er ikke helt sikker i min sag, men mener i hvert
fald mange 3''parts "Goolge PageRank" er blevet
upræcise efter Google lukkede for det varme vand...

Prøv vores nye produkt TechSEO360.com for Windows og Mac - og se vores teknisk SEO med TechSEO360 video på YouTube

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :
> Google lukkede for det varme vand...



Google har bestemt ikke lukket for noget varmt vand - ikke hvis man kender den rigtige hane, i hvert fald. Jeg har et internt system vi bruger til automatisk at tjekke tusindvis af domæner for Pagerank og det fungerer fortsat fint :)



 



PageRank, i den form du kan se i f.eks. toolbaren, bruges ikke længere af Google - og det er højst usikkert om de nogensinde har gjort det. De benytter linkanalyser i høj grad, som alle andre søgemaskiner, men PageRank er bare en håbløst gammeldags algoritme (fra midt-90'erne), som ikke dur mere.



 



Så, du skal læse Google PageRank på samme måde som du læser Ekstra Bladets stjernetegn - nogle gange er de faktisk temmelig rigtige



Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 453
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :
...og hvad siger værdien af "PageRank" så (spø''r en totalt uvidende IT person)....hvis www.balladebutikken.dk rankes til 2 er det så godt eller meget skidt? Hvad er "skalaen"???
Martin
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Den PageRank-skala du kan se i f.eks. Google''s Toolbar går fra 0-10, hvor 0 er dårligst og 10 er bedst. Det er dog en stærk eksponentiel skala, så 2 er ikke bare "en" bedre end 1 - det er mange gange bedre. Og forskellen på 8 og 9 er mange, mange gange større.

 

Men som sagt er det ikke ret vigtigt, da den PageRank du kan se, i f.eks. Googles toolbar, ikke fortæller ret meget om et websites popularitet, besøgstal eller synlighed i søgemaskinerne.

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 453
Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svaret, Mikkel!

 

Prøvede den her:


....som sagt lå balladebutikken.dk på 2 mens ballade.nu fik værdien 3 .... men som jeg fortstår dit svar er det egentlig ikke særligt sigende (men siderne er dog håbløse for søgemaskiner har jeg allerede fundet ud af, så jeg overvejer kraftigt Scannets søgemaskinemodul til netshoppen (der er Scannets egen shopløsning, så det er altså ikke deres almindelige søgemakineoptimeringsmodul jeg regner med at vi satser på).......

Martin
Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Aug 05
Indlæg ialt: 169
Fra  Microsys Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tænker på den "checksum" der blev leaket og
reversed. (fra en gammel version af Google toolbar)

S.v. jeg ved begyndte Google på et tidspunkt at returnere
upræcise resultater. Men bevares, jeg ved da godt at
dem med enten gode kontakter eller hvor det cost/benefit
wise kan betale sig at rerverse engineer de nyeste google
toolbars... Ja, de har sikkert adgang til det fortsat :-)



Prøv vores nye produkt TechSEO360.com for Windows og Mac - og se vores teknisk SEO med TechSEO360 video på YouTube

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)