Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indsigelse mod regning - eller hvad?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er den glade ejer af en ny lejlighed. I forbindelse med med indflytning fik jeg pudset min køkken op af en murermester. Da han var og kigge på køkkenet aftalte vi en pris på 2500 kr.

Arbejdet blev udført planmæssigt og jeg var ganske tilfreds. Nu står jeg dog med en faktura på 3.125 kr. Han har altså tillagt 625 kr. i moms.

Har selvfølgelig ringet til ham for at klare tingene, men han farer helt op i det røde felt og truer med rykkere og inkasso hvis jeg ikke straks betaler.

Hvad skal jeg stille op? Betale de 2500 kr. jeg mener var aftalen og gøre indsigelse mod resten eller gøre indsigelse mod hele beløbet og hvordan? 

Mvh.
Peter

Fra Aarhus V
Tilmeldt 16. Jul 07
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Medmindre du har dokumentation på at aftalen var 2500 kr, så bliver du nødtil at bide i det sure æble og betale.

Mads Madsen

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan det være rigtigt? Han kan da heller ikke dokumentere at aftalen ikke var på 2.500? Så kunne han lige så godt have sendt mig en regning på 100.000.

Fra Vesterbro
Tilmeldt 11. Apr 05
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter du er helt galt på den!

Når jeg som firma giver dig et tilbud på xxx kroner, så er det jo selvfølgelig uden moms - vågn lige op her (sagt i bedste mening).

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 283
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Det er det sædvanlige problem når et firma handler både med private og andre firmaer.

Tit bliver sætningen +moms glemt når man handler med private, har selv været i den situation et par gange, men gør ganske meget ud af at forklare det nu, for ikke at komme i samme situation igen.

Spørgsmålet er om du kan holde ham fast på de 2500,- og om hvor meget energi man skal ofre på 625 kr. når du skriver at arbejdet er udført tilfredstillende og der ikke er andre uenigheder.

Men det er et stort problem når man handler med private, har også oplevet at private som jeg har fremsendt et tilbud til, ikke har set at i bunden af tilbuddet står at der skal tillægges moms.

Når vi handler indbyrdes mellem firmaer nævner vi aldrig prisen inkl. moms altid uden.

Venlig hilsen Kim Johansen

www.visam.dk

Fra Aarhus V
Tilmeldt 16. Jul 07
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

PeterJuel:

Kan det være rigtigt? Han kan da heller ikke dokumentere at aftalen ikke var på 2.500? Så kunne han lige så godt have sendt mig en regning på 100.000.

Hvis han havde sendt en regning på 100.000 så kunne du lave en indsigelse, da det er et urimeligt stort beløb i forhold til det arbejde der er blevet udført.

Michael Nilsson:

Peter du er helt galt på den!

Når jeg som firma giver dig et tilbud på xxx kroner, så er det jo selvfølgelig uden moms - vågn lige op her (sagt i bedste mening).

Nej, der er du helt galt på den, den erhversdrivende skal altid opgive tilbudet inklusiv moms når der er tale om et forbruger tilbud. Han må gerne sige 2500 ekls. moms, men han skal stadig fortælle den private at tilbudet i alt giver 3250kr.

 

 

Mads Madsen

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Nilsson:

Peter du er helt galt på den!

Når jeg som firma giver dig et tilbud på xxx kroner, så er det jo selvfølgelig uden moms - vågn lige op her (sagt i bedste mening).

Jeg er enig! Men kun når der handles mellem firmaer. Jeg driver selv virksomhed og har altid været af den opfattelse at det var god etik at B2B var prisforhandling uden moms og B2C var prisforhandling med moms.  

Under alle omstændigheder har vi ikke været enige om prisen. Jeg gjorde oven i købet meget ud af at det "kun" skulle koste 2500 kr. Da det var det tilbud jeg havde indhentet flere andre steder (m. moms).

 

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads Madsen:

Nej, der er du helt galt på den, den erhversdrivende skal altid opgive tilbudet inklusiv moms når der er tale om et forbruger tilbud. Han må gerne sige 2500 ekls. moms, men han skal stadig fortælle den private at tilbudet i alt giver 3250kr.

Jeg har aldrig hørt beløbet 3.125 kr. nævnt! (3.250 kr.? Vi kører vel stadig med 25 % moms i Danmark ;)

Fra Aarhus V
Tilmeldt 16. Jul 07
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

PeterJuel:

Jeg har aldrig hørt beløbet 3.125 kr. nævnt! (3.250 kr.? Vi kører vel stadig med 25 % moms i Danmark ;)

Det gik lige lidt hurtigt :p

Men medmindre du har det på skrift at tilbudet var 2500kr, så står du desværre ret dårlig.

 

Mads Madsen

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 2 (13 indlæg)