Jeg synes, at der generelt er større fokus på Google end MSN. Jeg anvender da også selv Google mere - også i mit arbejde. |
Søgeresultater i MSN vs Google
Google er en ufattelig langsom søgemaskine, og den er da slet ikke til at regne med for tiden pga. Big Daddy update (in short: overflytning til et nyt datacenter + opdatering). Men årsagen til bedre placeringer i MSN er, at MSN''s søgealgoritme fokuserer mere på content end Google, som er meget mere fokuseret på links... Der har du lidt, som kunne være årsagen til dit problem... Men hvad er positivt er, at hvis du er godt indekseret på msn, så er det fordi du mangler links, for at få en god placering på Google... |
/Marcel Fuursted
Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen
Men jeg håber også på mere konkurrence... Nu har MSN jo implementeret et nyt meta tag i deres algoritme, som man håber på at de andre søgemaskiner vil tage til sig... Og så har Microsoft vist nogle tricks i baghånden hvad angår deres styresystemer i fremtiden og deres søgemaskine... Dog tror jeg desværre ikke det har den store indflydelse. Word of Mouth er nu engang bedre en "tvangs-produkter" |
/Marcel Fuursted
Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen
Hvor vidt MSN placeringerne er noget værd tør jeg ikke at sige generelt, men hvis jeg tager udgangspunkt i vores primære søgeord - "server hosting" og "dedikeret server" så ligger vi nummer 1 med begge sætninger på MSN, og hhv. nummer 3 og nummer 21 på Google - ikke desto mindre har vi langt over 10 gange så mange henvisninger fra Google. Yahoo har vi endnu mindre henvisninger fra end fra MSN, selvom vi også her har topplaceringer på begge sætninger. Hvis jeg skal tolke ud fra hvad Marcel skriver, må det vel betyde at indholdet er fornuftigt men at vi skal have flere links til vores side. |
indekseret på msn, så er det fordi du mangler links, for at få en god placering på Google... Tja det var også min tanke - for links det mangler jeg pt., dog har jeg da et par håndfulde sider der linker til denne, hvilket google dog endnu ikke har fundet ud af - alligevel angiver Google en PR på 2. (ved PR ikke er det bedste barometer). Sjovt med Big Daddy. Der er dog alligevel enkelte søgeresultater som google har givet nogenlunde de samme topplaceringer som MSN. |
Lige præcis Dog skal I begge være opmærksomme på, at søgemaskinerne individuelt giver forskellige "points" på de forskellige faktorer. Søgeordsfrekvensen i titel og indhold, generelt H-tags, ALT-tekster, osv... Men i det store hele kan man godt gå udfra denne "regel": MSN
Google
Yahoo
|
/Marcel Fuursted
Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen
Det kan være konkurrencen der gør det "lettere" :) |
/Marcel Fuursted
Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen
Kunne sgu være fint med lidt "hjælp", når jeg nu har sat mig for at optimere et open source CMS |
Jokede blot med >> Det kan være konkurrencen der gør det "lettere" :) - tænkte det vil gøre MSN større og dermed bedre for os uden særlig mange links :-) |