Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søgeresultater i MSN vs Google

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Midtjylland
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes, at der generelt er større fokus på Google end MSN. Jeg anvender da også selv Google mere - også i mit arbejde.
Det er dog også min opfattelse, at Google er anvendt langt mere end MSN og Yahoo blandt internetbruger i Danmark.

Det er min erfaring, at MSN indeksere nye websites hurtigere end Google, dog har jeg hørt i nogen sammenhænge, at det forventes at MSN vil give Google mere  konkurrence her i 2006.

Hertil har jeg følgende spørgsmål, der kan være interessante at få besvaret:

1) Gode søgeresultater på virksomhedens kerneydelser - har de reel værdi i MSN / MSN Danmark? 

FX. har jeg en god placering på en kerneydelse 'internet marketing'
http://search.msn.dk/results.aspx?FORM=MSNH&CP=1252&q=internet+marketing , hvorimod en søgning på samme i Google - endnu ikke er umiddelbar at finde (websitet er ret nyt og udført i Joomla CMS - nowidan.dk).

2) Er der erfaring med, om MSN evt. er bedre til at læse dynamiske websites, end Google?



Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Google er en ufattelig langsom søgemaskine, og den er da slet ikke til at regne med for tiden pga. Big Daddy update (in short: overflytning til et nyt datacenter + opdatering).

Men årsagen til bedre placeringer i MSN er, at MSN''s søgealgoritme fokuserer mere på content end Google, som er meget mere fokuseret på links... Der har du lidt, som kunne være årsagen til dit problem...

Men hvad er positivt er, at hvis du er godt indekseret på msn, så er det fordi du mangler links, for at få en god placering på Google...

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Men jeg håber også på mere konkurrence... Nu har MSN jo implementeret et nyt meta tag i deres algoritme, som man håber på at de andre søgemaskiner vil tage til sig... Og så har Microsoft vist nogle tricks i baghånden hvad angår deres styresystemer i fremtiden og deres søgemaskine... Dog tror jeg desværre ikke det har den store indflydelse. Word of Mouth er nu engang bedre en "tvangs-produkter"


/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg benytter heller ikke selv MSN til at søge i, men holder naturligvis lidt øje med mine placeringer i flere søgemaskiner. Min erfaring er også at MSN i de fleste tilfælde har været langt hurtigere til at få indekseret nye sider.

Hvor vidt MSN placeringerne er noget værd tør jeg ikke at sige generelt, men hvis jeg tager udgangspunkt i vores primære søgeord - "server hosting" og "dedikeret server" så ligger vi nummer 1 med begge sætninger på MSN, og hhv. nummer 3 og nummer 21 på Google - ikke desto mindre har vi langt over 10 gange så mange henvisninger fra Google. Yahoo har vi endnu mindre henvisninger fra end fra MSN, selvom vi også her har topplaceringer på begge sætninger.

Hvis jeg skal tolke ud fra hvad Marcel skriver, må det vel betyde at indholdet er fornuftigt men at vi skal have flere links til vores side.
Fra Midtjylland
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :
>> Men hvad er positivt er, at hvis du er godt
indekseret på msn, så er det fordi du mangler links, for at få en god
placering på Google...

Tja det var også min tanke - for links det mangler jeg pt., dog har jeg da et par håndfulde sider der linker til denne, hvilket google dog endnu ikke har fundet ud af - alligevel angiver Google en PR på 2. (ved PR ikke er det bedste barometer). Sjovt med Big Daddy.

Der er dog alligevel enkelte søgeresultater
som google har givet nogenlunde de samme topplaceringer som MSN.

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Lige præcis

Dog skal I begge være opmærksomme på, at søgemaskinerne individuelt giver forskellige "points" på de forskellige faktorer. Søgeordsfrekvensen i titel og indhold, generelt H-tags, ALT-tekster, osv... Men i det store hele kan man godt gå udfra denne "regel":

MSN


  • Links 50%

  • Content 50%


Google


  • Links 85%

  • Content 15%


Yahoo


  • Links 70%

  • Content 30%


 


/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 5/24/2006 10:16:27 PM Forfatter: Norm >>
Der er dog alligevel enkelte søgeresultater
som google har givet nogenlunde de samme topplaceringer som MSN.

Det kan være konkurrencen der gør det "lettere" :)


/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Midtjylland
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :
>> Det kan være konkurrencen der gør det "lettere" :) .

Kunne sgu være fint med lidt "hjælp", når jeg nu har sat mig for at optimere et open source CMS 
Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Hjælp? Hvad mener du?

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Midtjylland
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :
>> Hjælp? Hvad mener du?

Jokede blot  med  >> Det kan være konkurrencen der gør det "lettere" :)

-
tænkte det vil gøre MSN større og dermed bedre for os uden særlig mange links :-)
Side 1 ud af 2 (18 indlæg)