Jeg kunne godt tænke mig lidt indspark omkring det forretningsmæssige potentiale i et website, jeg konstruerede for nogen tid siden: Sitet opsamler data om "sidste minut" rejsetilbud fra en række rejsebureauer (Spies, Tjæreborg, Ving osv.) og kategoriserer dem og gør dem let sammenlignelige. F.eks. ved systemet at Københavns lufthavn er det samme som Kastrup. At Agadir er i Marokko. Og hvordan man omregner mellem danske og svenske kroner. Der opdateres automatisk 4 gange om dagen. Jeg kunne godt tænke mig jeres ideer omkring hvordan sådan et site kunne gøres til en forretning? På sigt kunne jeg forestille mig to modeller. Den traditionelle med indtægter fra webreklamer (bannere eller Google AdSense). Og en model, hvor de forskellige rejsebureauer betalte for den trafik og de kunder, jeg sendte deres vej igennem sitet. Lige nu lægger sitet og min promovering af det stille. Hvordan sparker man sådan et projekt videre, udover implementering og design? |
Jeg har ikke lige nogle guldkorn til dig.
Jeg vil blot rose siden, det er dælme godt skruet sammen!