Jeg arbejder i øjeblikket på et 3 dages seminar som skal gennemføres til Oktober. Seminaret skal gennemføres 4-5 steder i Danmark inden for en måned.
Hvordan bruger jeg bedst mine markedsføringspenge? Jeg ønsker minimun 100 deltagere per. seminar. Håber på omkring de 250 deltagere.....SÅ er jeg glad.
Hvor meget skal jeg forvente, at bruge på dette?
Seminaret handler om udvikling og at nå sine mål. Er rigtigt spark røv seminar hvor man får masser af gode og håndgribelige værktøjer med hjem.
Prisen for de 3 dage bliver ca. 1995 kr inkl moms.
Jeg ved ikke, hvordan du arbejder med planerne for seminaret. Men i dine planer indgår der (forhåbentlig) en rimelig detaljeret profilbeskrivelse af, hvem du henvender dig til. Så er det jo egentlig "bare" at se på, hvordan du får fat i dem. Er det avisannoncer, har du sponsorer indenfor området, der kan levere tilhørere, er det direct mail, hvis du via udvælgelse kan ramme dem rimelig præcist (adresser kan jo købes mange steder).
Du nævner heller ikke noget om størrelsen på dit markedsføringsbudget, men jeg ville nok i dit sted kraftigt overveje om jeg skal have et professionelt eventbureau med. Så kan du koncentrere dig om indhold og form og de koncentrerer sig om at få kunderne ind. Det er lidt dyrere, men der er også gode chancer for at resultatet blive det bedre.
Vi arbejder professionelt med events og er en del af Dacke Group, som også ejer Hansen Events - nordens næst-største eventbureau. Det giver en masse brugbare erfaringer fra det svenske, ligesom vi herhjemme selv har stået bag flere store events i stil med det, du kort beskriver. Vi hjælper gerne - nøglen er selvsagt målgruppen, mens markedsføringsplanen derfor også bør forholde sig hertil. Men giv mig et ring - så kan vi tage en uforpligtende snak, og du kan få nogle gode råd med på vejen...