Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart op til sommerferie / i sommerferien

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer.

Jeg vil inden alt for længe starte en ny portal op på nettet. Der mangler ikke helt vildt meget - inden den er klar til at gå i luften, og sommerferien ville være et godt bud.

Jeg har dog hørt mange fordomme om at starte noget på nettet op i sommerferien, da der ikke skulle være så meget aktivitet? Passer det - og hvad er evt. jeres erfaringer med sommerferien.

Kom gerne med gode forslag, råd osv.. ;-)


// Jesper Skov

 

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Både og...

For mange størrer virksomheder går tingene lidt død omkring juni, juli og august måned. Især hvad gælder indkøb af nye teknologier og andet nytænkning. Dvs virksomheder der lever af at sælge en vare der kræver at virksomheder skal bruge tid på at sætte sig ind i noget, skal afstå størrer engangsbeløb, eller tage stilling til om man vil påtage sig en stor løbende udgift fremover, vil ofte mærke "sommerferien" hos mange virksomheder. Det er samme effekt man møder hos mange virksomheder i December, hvor fokus oftests mest er på at finde ud af hvad man skal lave det næste år, eller at få lukket det gamle, så der starter sjældent mange nye projekter op i den måned.

Direkte forbrugersalg og lignende, plejer dog sjældent at lide det helt store knæk. Der er flere folk der er på ferie og lignende, så der er et naturlig faldt i brugen af nettet hvis det bliver en varm sommer, men generelt er nettet en lige så stor nødvendig informationskilde i dag at folk også læser email i sommerferien, surfer m.m.


I gamle dage kunne man mærke et markant fald i industriferien, da mange var online igennem deres virksomheder og brugte mulighederne der for at surfe privat m.v. Efterhånden er der internet overalt og mange har fine forbindelse derhjemme, så det er også en effekt der så småt er ved at forsvinde.


Ovenstående er udelukkende baseret på egne personlige erfaringer siden 1995, så jeg kan ikke bakke det op med en fin rapport eller lignende.
Tilmeldt 13. Mar 06
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jesper,

Som Oscar også lidt er inde på, kommer det meget an på hvad din portal skal levere til folk. Hvis den er af generel interesse, tror jeg godt du kan forvente en lidt lavere interesse i sommermånederne. Det er ihvertfald min erfaring, at juli måned godt kan være lidt under normalen (vi ligger med ca. 10-15% mindre trafik i juli på Mybanker.dk og ca. 20% mindre på Mybanker.biz som hovedsageligt bruges af erhvervsfolk).

 

Når det så er sagt, kan det naturligvis også være ok for dig - alt afhængigt af hvordan du har tænkt dig at markedsføre din portal. Måske vil det være rart at få testet nogle ting af de første par uger?

 

Jeg ville nok være lidt tilbageholdende med at kaste et stort markedsføringsbudget efter portalen midt i industriferien - især hvis det er godt vejr - så er der bare mindre aktivitet :)

 

MVH Nikolaj 

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for jeres svar begge to - det er noget som kan bruges.

Vil meget gerne høre fra andre også - men tror jeg har besluttet mig for at starte i sommerferien, også have en stille og rolig start :-)



// Jesper Skov

 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)