Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogholder, kig her - kunde i nettet :-)

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen, jeg syntes bare jeg vil fortælle hvordan du som person virker på mig og sikkert mange andre.
Du bruger meget tid på Amino og håber sikkert på at få nogle kunder. Men jeg tror det bliver svært, da folk generelt bedst kan lide at handle med mennesker de bryder sig om.
Der er ingen tvivl om du er kvik, men hvis jeg var dig, så ville jeg tænke meget over hvordan jeg kommunikerede til mine kommende kunder.
Hvis du var konstruktiv, hjælpsom og flink, så ville du få mange flere positive svar, som igen ville gøre dig i godt humør og i sidste ende give dig kunder, som ville styrke din forretningn.
Men min reaktion var lidt kort, da du var lykkedes med at gøre mig i dårligt humør før jeg svarede.

Dbh Martin

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

JuniorK:

Jørgen, det er vel lige så misvisende at du markedsføre dig som revisor men ikke er det? Markedsføringsloven § 2 ????

Hej JuniorK.

Jeg er fuldstændig enig. Jeg erkender gerne at jeg bruger titlen (som ikke er beskyttet) af nød. Det er ikke noget jeg praler med.

Denne titel har meget stor værdi for min virksomhed og jeg føler mig derfor nødsaget til at beholde den.

Er det i decideret modstrid med gældende lov skal det jo nok blive ændret, vær sikker på det.

Jeg lagde ud med firmanavnet Olsens Regnskab (domænenavnet har jeg stadig og bruger det til min email). Mange af de kunder jeg har i dag havde aldrig turde satse på mig med det gamle firmanavn som jeg derfor af gode grunde ikke opgiver uden tvang.

VH Jørgen Olsen

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:

Jørgen, jeg syntes bare jeg vil fortælle hvordan du som person virker på mig og sikkert mange andre.
Du bruger meget tid på Amino og håber sikkert på at få nogle kunder. Men jeg tror det bliver svært, da folk generelt bedst kan lide at handle med mennesker de bryder sig om.
Der er ingen tvivl om du er kvik, men hvis jeg var dig, så ville jeg tænke meget over hvordan jeg kommunikerede til mine kommende kunder.
Hvis du var konstruktiv, hjælpsom og flink, så ville du få mange flere positive svar, som igen ville gøre dig i godt humør og i sidste ende give dig kunder, som ville styrke din forretningn.
Men min reaktion var lidt kort, da du var lykkedes med at gøre mig i dårligt humør før jeg svarede.

Dbh Martin

Hej Martin.

Tak for det. Jeg har ikke noget imod kritik når alle kortene bliver lagt på bordet og det er mit indtryk at du ikke har nogen skjult dagsorden med dette indlæg så det bliver taget til efterretning.

Som du nok har luret er jeg ikke ekspert i markedsføring og jeg har helt sikkert meget at lære endnu.

Jeg vil dog gerne understrege at jeg ikke skriver mine indlæg i vrede.

Jeg er opmærksom på at jeg giver afkald på potentielle kundeemner ligeså snart jeg tager disse diskussioner op. Jeg formår ikke at starte de debatter jeg er interesserede i i separate tråde. I stedet starter debatten altid i en tråd som denne hvor jeg støder på et eller andet "iøjenfaldende".

Martin Thorborg:
Der er ingen tvivl om du er kvik, men hvis jeg var dig, så ville jeg tænke meget over hvordan jeg kommunikerede til mine kommende kunder.
Hvis du var konstruktiv, hjælpsom og flink, så ville du få mange flere positive svar, som igen ville gøre dig i godt humør og i sidste ende give dig kunder, som ville styrke din forretningn.

Først og fremmest tak for komplimenten. Resten ved jeg endnu ikke hvad jeg skal sige til - men jeg tager det med i tænkekassen.

Jeg er dog lidt skeptisk overfor godt humør på arbejdspladsen. Min indstilling er lidt ála den de forsøger at skildre hos I.B. Hundseman på www.stopklynkeriet.nu .

VH Jørgen Olsen

Fra Taastrup
Tilmeldt 16. May 08
Indlæg ialt: 266
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob,

Du er velkommen til at kontakte os for et konkret tilbud på det du søger. Vi holder til i Vallensbæk lidt uden for København.

Vi ser frem til at høre fra jer.

Mvh. Morten Kertész

KS Regnskab ApS

www.ksrevision.dk

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen,

Jeg vil aldrig bebrejde dig at du stiller spørgsmåltegn ved ting. Det er såment en sund indstilling. Det der faldt mig for brystet var at spørgsmålene blev stillet i en tråd startet af Kobie for at finde bogholderhjælp. Tråden er blevet hijacked  (jeg er nu medskyldig) og drejer sig om alt andet end Kobie's ønske om at finde en bogholder.

Lige i dette tilfælde synes jeg blot at "kamppladsen" ikke var den rigtige. Jeg kan på dit svar til Martin at du udemærket selv er klar over problematikkenWink!! Det er mit indtryk at såvel dig som Peter er fagligt godt kørende og ikke bange for at dele jeres store viden med os andre. Synd at det ind imellem drukner i gensidig "prikken" til hinanden.

Henrik

PS. Om man kan forvente at konkurrenter glæder sig på hinandens vegne? Jo da!!!

Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob

Jeg har et par selskaber og er selv rimelig uinteresseret i alt hvad der har med billag, faktura osv. derfor har jeg alieret mig med en dygtig bogholder og vi har sammen et selskab der laver den slags for sådanne nogle som os. Hun gør det efter min menning rigtig godt.

Hvis du skulle have interesse er du meget velkommen til at kontakte hende på grs@ramstedt.as så kan i sammen afdække om kemi, kompetencer og holdninger passer sammen. Efternavnet på mailadressen passer ikke med firmaets navn, men er lånt af et af mine selskaber.

glæder til at høre fra dig og ellers held og lykke :)

Thomas Helt

Fra Holbæk
Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jakob

Jeg sidder i Holbæk, men har kunder i både Kalundborg og Købehavn...
Jeg er vant til at bogføre/styre regnskabet for en del håndværkere, disse kan til tider også være lidt "ligeglade" med de der tal, bilag, netbank m.v.

Sagt med andre ord - jeg er vant til at styre bogholderiet fra ende til anden, klargjort til revisor.
Har du en revisor ?   Ellers har jeg samarbejde med flere, også ind mod byen !

Ring endelig og få en snak med mig.

Vh. Morten - RSH
Regnskabsservice Holbæk

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 00:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må så indrømme at jeg syntes man her måske skyder lidt over målet og gør Jørgen lidt "værre" end tilfældet egentlig er. Fordi man glemmer de indlæg hvor Jørgen har været hjælpsom og givet gode råd til folk.

Personligt har jeg - vist nok - et godt forhold til Peter, og det tror jeg da også at jeg har selvom jeg skriver dette indlæg (min fornemmelse er at Peter kan tage det ligesom Jørgen kan tage de "slag" han får her).

Jørgen har som jeg ser det ligeså meget ret til at kalde sig revisor som Peter har det. Et er at titlen ikke er beskyttet. Noget andet er at Peter ligesom Jørgen heller ikke er registreret eller statsautoriseret revisor.  Ikke at det har nogen betydning. Afgørende er det produkt de leverer og kundetilfredsheden. Ikke titlerne.

Jeg må dog indrømme at jeg da stejler lidt når jeg ser priser på 850 kr. i timen for revision/rådgivning og 1.500 kr. i timen for skattesager. Ikke at det ikke er normalt i branchen, men nu oplyser Peter jo at der er tale om en nyuddannet cand.merc.aud. uden praktisk erfaring. 

Skattesagerne kan det være man får andre til at kigge på men hvad revision og rådgivning angår så har jeg da flere revisionsfirmaer i min kundekreds som ikke tager mere end 850 kr. i timen og her taler vi om satser for garvede registrerede revisorer/partnere med adskillige års erfaring. Medarbejderne ligger lavere. Nogle af dem går så også pt. og overvejer at tage en højere sats når vi taler om egentlige specialopgaver, herunder de opgaver som jeg er på, men vi er ikke oppe og tale om 1.500 kr. i timen. Dvs. her taler vi om anerkendte registrerede revisionsfirmaer med et - ihvertfald i eget og Amino regi - anerkendt skatterådgivningsfirma i ryggen.    

Det er fint nok hvis folk får valuta for pengene, og al respekt for at man "som et lille firma" kan sælge sine ydelser ud til fornuftige priser. I den henseende - pris - tror jeg også at Jørgen Olsen undervurderer sig selv, men det er sådanne ting der gør at man nogle gange må undre sig når folk her snakker om at revisorer, i form af registrerede og til dels statsautoriserede revisorer er hunde dyre.   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 23. Mar 07
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 02:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for feedback, jeg vil nu ta' kontakt til nogen af jeres bogholder/revisor forslag :-)

N.B. Helt tilfældigt, i et andet regi, var jeg til et julearrangement, hvor Martin Thorborg var foredragsholder - hans foredrag kan bestemt anbefales. En sjov sammenkogt gryderet indholdende elementer af 'mit-liv-som-tankpasser', rengørings avasioner og grotesk udstilling af konens styrker og svagheder - fortalt i et hæsblæsende Københavnsk, men underholende tempo :-) Efterfølgende, til den stående buffet, lykkedes det mig alligevel aldrig, at få Hr. Thorborg overbevist om at komme til at eje Jubii igen.
Men på vej hjem i bilen knaldede jeg hånden i rattet - og mumlede for mig selv: "Fuck! Nu glemte jeg at klage over mit gamle Gravis UltraSound lydkort der brændte sammen efter 14 dage - som han fik mig til at købe for mine hårdt tjente avis-penge for 15 år siden!" :-)

Go' vind til alle iværksætterne,

Jacob, aka kobie - www.kobie.dk

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattekonsulenterne:
Jørgen har som jeg ser det ligeså meget ret til at kalde sig revisor som Peter har det. Et er at titlen ikke er beskyttet. Noget andet er at Peter ligesom Jørgen heller ikke er registreret eller statsautoriseret revisor.  Ikke at det har nogen betydning. Afgørende er det produkt de leverer og kundetilfredsheden. Ikke titlerne.

Hej Bent.

(denne del er blevet "bortcensureret")

Ergo mener jeg naturligvis at han har bedre belæg end jeg for at bruge titlen revisor. Jeg går ikke så meget op i titler og om folk kalder mig for bogholder, tasteoperatør eller revisor er jeg ligeglad med - bare de kommer til mig med deres opgaver og penge :-)

Jeg kan naturligvis godt tage de "slag" jeg får herinde og det er mit indtryk at hvad der sker på amino bliver på amino. Jeg har for nylig rettet henvendelser til både Jacob Tøjner og Peter revisor så det bliver spændende om vi deler den opfattelse.

Jeg forstår ikke hvad du mener med at jeg undervurderer mig selv. Det må du da gerne uddybe - måske kan jeg bruge det.

Skattekonsulenterne:
Jeg må så indrømme at jeg syntes man her måske skyder lidt over målet og gør Jørgen lidt "værre" end tilfældet egentlig er. Fordi man glemmer de indlæg hvor Jørgen har været hjælpsom og givet gode råd til folk.

Jeg kan da ikke se noget kritik af mig eller min person nogen steder. Refererer du til en anden tråd?

VH Jørgen Olsen

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)