Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forsvundet på primært søgeord

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 11. Aug 06
Indlæg ialt: 743
Fra  Kommunikationspartiet Renegade Leadership Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter i et års tid at have været på enten side et eller to i den dynamiske google-søgning på ordet 'tekstforfatter' - ja, der er min side Dribling.dk nu pist væk (har tjekket op til side ti).

Jeg har lavet et par mindre tekstændringer for nogle dage siden, men det resulterer normalt blot i en tur ned på side tre... og så to dage efter tilbage på den normale side et eller to placering.

Der er aldrig lavet reel SEO på sitet, så det er da muligt, at det blot er løn som fortjent;-) - men er der en kyndig amino, der kan gennemskue det for mig?

På forhånd tak for hjælpen.

 

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

René Gade Mikkelsen - Dribling:
Der er aldrig lavet reel SEO på sitet

Så begynd at lave det! Smile

Der findes masser af information på nettet om seo, og de fleste tiltag er ret simple. Der findes endda mange gratis værktøjer, som kan analysere din side for nogle af de faktorer, der spiller ind. Du kan også investere i noget software, som kan analysere dine sider mere grundigt, sammenligne med konkurrenter, holde øje med dine rankings, osv. Vi bruger selv noget, der hedder Web CEO, og det har vi været godt tilfredse med.

Ovenstående var så, hvis du har tid og lyst til selv at sætte dig ind i det. Hvis ikke, så vent 5 minutter, så kommer der en masse Aminoer med seo-firmaer, som kan ordne dit seo for dig mod betaling..

Fra Silkeborg
Tilmeldt 11. Aug 06
Indlæg ialt: 743
Fra  Kommunikationspartiet Renegade Leadership Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

patrickb:

René Gade Mikkelsen - Dribling:
Der er aldrig lavet reel SEO på sitet

Så begynd at lave det! Smile

Der findes masser af information på nettet om seo, og de fleste tiltag er ret simple. Der findes endda mange gratis værktøjer, som kan analysere din side for nogle af de faktorer, der spiller ind. Du kan også investere i noget software, som kan analysere dine sider mere grundigt, sammenligne med konkurrenter, holde øje med dine rankings, osv. Vi bruger selv noget, der hedder Web CEO, og det har vi været godt tilfredse med.

Ovenstående var så, hvis du har tid og lyst til selv at sætte dig ind i det. Hvis ikke, så vent 5 minutter, så kommer der en masse Aminoer med seo-firmaer, som kan ordne dit seo for dig mod betaling..

Hej Patrick

Tak for dit input...men hvis du læser mit indlæg igen, vil du forstå, at det ikke er bedre placeringer, jeg er ude efter - men derimod en forklaring på, hvorfor jeg efter ca. et års 'fast placering' med kontinuerlige tekstændringer - nu slet ikke er at finde på det specifikke søgeord.

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo jeg læste det godt i dit indlæg, men.....

René Gade Mikkelsen - Dribling:
med kontinuerlige tekstændringer

Det vil sige, at du selv laver om på siden. Tekstændringer kan sagtens være årsag til, at du ryger ned på især et bestemt søgeord. Derfor er mit råd til dig det samme. For hvis du analyserer din side, vil du kunne se ting som keyword-tæthed, og her kan det jo være, at dine tekstændringer har forskubbet balancen uheldigt.

Men der kan være 100 ting, der er gået galt. Og derfor er den eneste løsning struktureret analyse og en systematisk tilgang til det. Hvis du ikke føler dig rustet til opgaven, så findes der masser af seo-firmaer derude (og her på Amino), som kan hjælpe dig med at finde problemet.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej René

Du er tilsyneladende helt ude af Googles indeks: http://www.google.dk/search?hl=da&q=site%3Adribling.dk&meta=

Årsagerne kan være mange - men start med at tjekke, om du har noget "snavs" liggende evt. Du har valgt ikke at opdatere din Wordpressinstallation, så din hjemmeside er meget sårbar for hacking. Måske har nogen lagt noget sjovt ind hos dig...

Hvis du bruger Google Webmaster Tools, kan du der tjekke, om der skulle ligge en besked til dig.

Lad os høre, hvad du evt. finder ud af?

Fra Silkeborg
Tilmeldt 11. Aug 06
Indlæg ialt: 743
Fra  Kommunikationspartiet Renegade Leadership Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skriver det lige igen, Patrick: Problemet er ikke, at siden ikke hitter højt på ordet 'tekstforfatter', der er et taknemmeligt ord at optimere, så hvis det var min interesse, har du helt ret i, at jeg kunne vælge mange særdeles kompetente seo-eksperter til dette.

Problemet er, at sitet tilsyneladende slet ikke findes i søgningerne længere på det valgte ord... og det er det, jeg gerne vil have opklaret.

Om så svaret er: "jo, jo - jeg har fundet dig på side 210!"... eller "Google har puttet dig på den sorte liste"... er svaret fint for mig;-)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 11. Aug 06
Indlæg ialt: 743
Fra  Kommunikationspartiet Renegade Leadership Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:

Hej René

Du er tilsyneladende helt ude af Googles indeks: http://www.google.dk/search?hl=da&q=site%3Adribling.dk&meta=

Årsagerne kan være mange - men start med at tjekke, om du har noget "snavs" liggende evt. Du har valgt ikke at opdatere din Wordpressinstallation, så din hjemmeside er meget sårbar for hacking. Måske har nogen lagt noget sjovt ind hos dig...

Hvis du bruger Google Webmaster Tools, kan du der tjekke, om der skulle ligge en besked til dig.

Lad os høre, hvad du evt. finder ud af?

Mange tak skal du have, Thomas.

Det var lige det, jeg skulle bruge - nu kan jeg give sagen videre til min webmand.

Jeg giver lyd, når der er nyt.

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Hej René Gade Mikkelsen

Dit website er ikke så stort 7-8 sider, så det er ikke så tungt at overskue.

Jeg har kigget på dine sider, kan ikke finde skjult tekst, tekst med samme farve som baggrunden eller andre metoder som ikke lige er efter Googles drejebog.

Jeg har også "manuelt" kigget på dine udgående links, de virker heller ikke som bad-neighbourhood, så jeg tror ikke du er blevet straffet på den konto heller.

Din inbound link profil på Yahoo ser også reel ud.

Jeg giver Thomas Rosenstand ret, hvis du har en Google Webmaster Tools konto, så kig om Google har skrevet noget til dig der.

Et par SEO tips:

- smæk dine referencer på forsiden om på en underside, de fortjener ikke at få tildelt intern PageRank fra din forside, hellere fra en underside. Hvis du gerne vil fremvise dine referencer på forsiden, så læg dem ind i et billede og link til en ny underside hvor alle dine referencer så beskrives nærmere.

- På din side med 'Tilfredse kunder' har du interne links med forskellige linktekster der alle peger på din forside. Det er kun en af de links der virker, det er den første Google støder på i din HTML kode og det er dit logo-link. Så de vil slet ikke virke og det er lidt "tykt" at fylde så mange deep-text links ind med forskellige linktekster der peger på forsiden. Her er det faktisk bedre at du linker ud til dine referencer fremfor at du linker via forsiden.

- Du har en lang lang tekst der er et link til din kontakt side på din 'Hvad skal du bruge' side. Den skal være meget kortere 3-5 ord i linkteksten ikke mere.

- Dit link til rojo.dk skulle måske være lidt mere synligt, og så ville jeg sørge for ikke at linke til ham fra alle dine sider. Hvis du gerne vil, eller har en aftale med ham om at du skal linke til ham, så gør det fra én enkelt dedikeret underside, ikke fra bunden af alle dine undersider, så meget PageRank behøver han ikke fra dig.

/Grosen Friis

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Fra Silkeborg
Tilmeldt 11. Aug 06
Indlæg ialt: 743
Fra  Kommunikationspartiet Renegade Leadership Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kalder jeg et grundigt og engageret svar!

Tusind tak for responsen, Grosen Friis.

Som jeg  skrev ovenfor, har jeg slet ikke tænkt seo på sitet, idet mine kunder primært kommer på anbefaling - men dine guldkorn vil jeg bestemt få implementeret... alt andet ville jo være tåbeligt efter så flot en servering.

Håber at kunne hjælpe dig og Thomas en anden gang.

Forza Amino;-)

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

René Gade Mikkelsen - Dribling:
Tusind tak for responsen

Det var så lidt, og jeg håber du melder tilbage hvis du benytter en Google Webmaster Tool konto og hvis du har fået en besked fra Google.

/Grosen Friis

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)