Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhedsordningen og forskudsopgørelse

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Okey - Nu forstår jeg dig, og jeg forstår også godt at det måske ikke er lige til når du ser det sådan.

Du skal se det sådan at du først skal selvangive det fulde resultat for året før renter (rubrik 111), og angive renteindtægter og renteudgifter i de to rubrikker nedenunder.

Virksomhedsordningen skal du se som et skatteberegningsprogram, og ikke andet. Her disponerer du overskuddet som du lige har selvangivet ovenfor. Dvs. du skal her angive hvad du opsparer i året eller hvad du overfører (hæver) af opsparet overskud, kapitalafkast, rentekorrektion, indskudskonto og hævninger i virksomheden.

 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 00:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattekonsulenterne:

Okey - Nu forstår jeg dig, og jeg forstår også godt at det måske ikke er lige til når du ser det sådan.

Du skal se det sådan at du først skal selvangive det fulde resultat for året før renter (rubrik 111), og angive renteindtægter og renteudgifter i de to rubrikker nedenunder.

Virksomhedsordningen skal du se som et skatteberegningsprogram, og ikke andet. Her disponerer du overskuddet som du lige har selvangivet ovenfor. Dvs. du skal her angive hvad du opsparer i året eller hvad du overfører (hæver) af opsparet overskud, kapitalafkast, rentekorrektion, indskudskonto og hævninger i virksomheden.

 

Tak det ved jeg godt NU! Men det vidste jeg ikke, første gang jeg lavede selvangivelse med virksomhedsordningen! Tongue Tied Derfor siger jeg bare, så manden ikke falder i samme fælde! Wink

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan I linke mig til den side hos SKAT hvor der skulle være en god vejledning? Håber ikke det er den jeg har fundet :-)

Vil selvfølgelig gerne kunne undgå at skulle have fat på en revisor.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Klart nok Patrick for ja - Jeg må indrømme at jeg ikke syntes Skats vejledninger på lige dette område er specielt gode. Jeg tror faktisk man bliver mere forvirret end oplyst af at læse dem. Men måske nogle af de andre har fundet et link som de mener er godt.    

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattekonsulenterne:
Klart nok Patrick for ja - Jeg må indrømme at jeg ikke syntes Skats vejledninger på lige dette område er specielt gode. Jeg tror faktisk man bliver mere forvirret end oplyst af at læse dem. Men måske nogle af de andre har fundet et link som de mener er godt.    

Ja, personligt skulle jeg i hvert fald læse det igennem nogle gange - især beregningseksemplerne, før jeg mente at have helt styr på det! Smile

Skat plejer ellers at have meget gode vejledninger, synes jeg!

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan I evt. uddybe hvordan? Nu ved jeg ikke hvor omfattende en forklaring det vil være.. :-)

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer nok meget an på hvad vi taler om, og hvem du taler med. Jeg forstår vejledningerne men det er jo fordi jeg har min baggrundsviden i orden men der er også mange vejledninger hvor der står det rene volapyk fordi man ikke har læst korrektur i forbindelse med ændringer o.l.

Jeg savner faktisk gamle dage - inden man bestemte at alle cirkulærer skulle implementeres i ligningsvejledningerne og diverse popvejledninger - cirkulærerne var gode, håndgribelige og informative. Endda i en sådan grad at der fortsat henvises til dem i skattesager o.l. selvom de er ophævet. Ofte er man tvunget til at hente fortolkningsbidrag m.v. i bemærkningerne til lovforslagene, men klart her taler vi så ikke om placering af tal på selvangivelsen. Smile    

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)