Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nye medarbejdere i Tøjbutik der siger op pr. SMS!!!!

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Malmø
Tilmeldt 24. Apr 07
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa alle i kloge hoveder.

Vi har for nyligt(20 dage siden) ansat en fuldtids medarbejder i vores forretning som desværre valgte at forlade os i fredags. Det er i sig selv helt iorden og helt op til hende selv, men vores problem ligger i måden dette blev gjort. Hun valgte at sende en besked fredag morgen hvori der stod at hun stoppede per dags dato fordi jobbet ikke var hende. Hun havde vagt selvsamme fredag samt lørdag og søndag, plus hun vidste at der ikke var andre der kunne dække disse vagter ind. Udover dette har hun købt ret store mængder tøj i den periode hun har været hos os, som vi efterfølgende har valgt at lade hende betale fuld pris for.

Vi har prøvet at kontakte hende uden held for at få en forklaring på denne mystiske afsked, indtil idag hvor hun skriver en mail hvori der står at hun er "ked" af hun ikke kom ud i butikken, men hvis vi fastholder at vil lade hende betale fuld pris for det tøj hun har købt vil hun pudse HK på os.

Hvad har vi af rettigheder i denne situation?

Hun har ingen kontrakt og har ikke fået udbetalt løn endnu.

Venlig Hilsen

Micky

Med Venlig Hilsen

Micky Thygesen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Micky Thygesen:
Hun har ingen kontrakt og har ikke fået udbetalt løn endnu.

Så hun arbejder rent faktisk ikke hos jer?

Fra Holbæk
Tilmeldt 29. Nov 08
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ved jeg lidt om fagforeninger og især HK. Jeg vil sige at hun er meget dårlig stillet da hun ikke har en kontrakt og ved at fagforeningen så ikke kan og vil gøre det store.

Desuden har hun selv sagt op indenfor hvad man regner for normal prøvetid dvs. tremdr. Og måden hun har sagt op på forbedre heller ikke ligefrem hendes sag.  Og hvis hun endelig vil pudse HK på jer og de tager sagen for hende kan i jo stille sagen op at det er mistænkeligt at hun kun er der så kort tid og har købt så meget tøj og siger op via en sms. For mig lyder det som en fidus for at få billigt tøj.

www.dunkelskov.dk salg af kostumer, smykker og andet tilbehør til liverollespil og middelalderreanactment.

Tilmeldt 19. Nov 08
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

I havde så desværre en forpligtigelse til at have en Kontrakt underskrevet og klar senest 3 eller 5 dage inde i hendes ansættelse.. I kan faktisk få en bøde for det...

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ved jeg det ikke, men når man er på prøvetid, kan man så ikke blive opsagt fra dag til dag? Så kan hun vel også sige op fra dag til dag...!?

At hun har sagt op på sms er vel også bare fordi, hun er konfliktsky og er sikkert ikke gjort i nogen ond mening. Jeg tror også at vi "voksne" skal vænne os til, at de helt unge har et helt andet forhold til sms end os.

Hvis hun har skabt et kæmpe problem for jer mht. mangel på folk på de vagter, og hvis hun har været meget modvillig, så kan jeg godt forstå, at I vil komme efter hende. Men helt ærligt, hvorfor ikke bare lade hende få det tøj til den aftale pris og så komme videre i teksten. Er det virkelig balladen værd?!

Tilmeldt 19. Nov 08
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har som arbejdsgiver 14 dages opsigelses varsel i prøvetid, hun har dag til dag..

Fra Malmø
Tilmeldt 24. Apr 07
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg giver dig helt ret i at det ikke er umagen værd hvis det var pga sms'en. Men når hun begynder at true med fagforeninger og være total overlegen i hendes mails så gider jeg sgu godt bruge tid på det.

Og kvinden er fyldt 25år så man kan vel dårlig kalde hende "ung" længere?

Med Venlig Hilsen

Micky Thygesen

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Micky Thygesen:
Men når hun begynder at true med fagforeninger og være total overlegen i hendes mails så gider jeg sgu godt bruge tid på det.

Ja, den følelse kender jeg godt. Så på den vis kan jeg sagtens forstå dig!

Prøv at lade den ligge en uge, og så se om du stadig er indigneret nok til at gide gøre mere ved det!

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg mener også at du bare burde lade hende få tøjet til billigere aftalte beløb og så ellers lade være med at tirre en evt. fagforening..

Manglende ansættelsesbevis i sig selv kan koste dig op til 10.000 kr og der vil arbejdsretten give den tidligere ansatte medhold, for det er ikke fagforeninger der kræver ansættelsesbevis, idet der foreligger en lov der siger, at du skal udfærdige en sådan inden x antal dage.

Læg dig ikke ud med en fagforening, for så dukker der mange andre ligegyldige ting frem imod dig og fagforeninger er simpelshen experter i at tryne små arbejdsgivere, for de har penge og magtmisbrug på dagsordenen. og praler gerne uhæmmet om dette på hjemmesiderne.

mvh

 

Tilmeldt 26. Nov 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

patrickb:
At hun har sagt op på sms er vel også bare fordi, hun er konfliktsky og er sikkert ikke gjort i nogen ond mening. Jeg tror også at vi "voksne" skal vænne os til, at de helt unge har et helt andet forhold til sms end os.

 

Jeh har prøvet det 2 gange før. Den første gang var det med en 35 årig fyr som havde været en rimelig loyal og stabil medarbejder i næsten et halvt år.. Jeg talte med ham søndag formiddag hvor vi aftalte at jeg skulle hente ham mandag morgen på stationen, da jeg så havde holdt og ventet på ham i næsten en time, hvor jeg prøvede at ringe 4-5 gange og skrive ham en besked, besluttede jeg for at køre ud og arbejde. I løbet af dagen ringer jeg flere gange til ham uden held, først kl 17 får jeg en besked hvor der står at han stoppede i firmaetSurprise  Anden gang drejede sig om en dame på 43 år, så "voksne" mennesker kan også være ligeglade!!

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)