Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Returret og alt det der ?..

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle sammen..



Jeg går og leger med tanken om at starte mig en Webshop..

Jeg har tænkt lidt over at begynde at sælge tøj, da jeg har kontakt med
en dansk importør af et (i udlandet) VIRKELIG anerkendt og godt mærke..
Lidt alla Hugo Boss og Calvin Klein..



Men er RET så usikker på om det er noget jeg tør, da der jo kan blive
en helvedes masse problemer med alt det der med garanti og det.. Kan
der ikke ?.. Hvordan skal man takle sådan noget ?..


Tilmeldt 22. Nov 05
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Vil du ikke uddybbe hvad du gerne vil have svaret på så skal jeg prøve om jeg kan svare.

Time2Cruise - Alt om krydstogt

Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa.

 

Nu lyder overskriften "Returret og alt det der". Derfor er mit bud at du måske ønsker oplysninger vdr. returret, garanti, ombytninger mv.

 

Ifølge den danske lovgivning vdr. returret har alle forbrugere/kunder 2 års returret hvis de finder fejl og mangler ved den vare som de har betalt for. Dvs. hvis at jeg køber en bluse og jeg så ser at der mangler et ærme (overdrivelse fremmer forståelsen) så har jeg ret til at gå til det sted som har solgt mig blusen og kræve at jeg får en ny udleveret, i samme størrelse og udseende som er intakt.

 

Returret sker bedst hvis produktet bliver byttet indenfor 6 mdr. da der er større sansynlighed for at varen derved har harft fejlen fra produktionen af.

 

Dog kan ombytning af varer ikke ske uden at der er en faktura eller bon på at varen er købt og betalt af den butik hvor ejeren af den defekte vare ønsker den byttet.

 

Garanti er noget som butiksejeren selv vælger at give hvis han/hun mener at der ikke indtræffer fejl under de 2år plus de ekstra garanti år som bliver givet. Garanti er da også en garanti for kunden om at den vare som han/hun køber kan holde.

 

Håber du kan bruge dette.

 

M.v.h.

 

Mathias Petersen

 


Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 993
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Og så skal du give 14 dages returret ved køb via internet
Tilmeldt 23. Jul 06
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej brian.

 

Det er ikke så farligt som man først tror.

I tilfælde af at dinne kunder benytter sig af de 2 års reklemations ret, skal de kunne bevise at det er en fejl, der var til stæde ved købet.

Og det er meget svært på tøj, da tøj meget hurtigt bliver slidt.

Desuden er du jo kun mellemhandler, så du kan sende tøjet tilbage til leverandøren (i tilfælde af fejl eller mangler)

Du skal tilbyde 14 dages returret (I følge dansk lov), men det er langt de færreste der sender noget retur.

 

Det eneste du skal gøre dig klart er:

Det er en lang proces at starte et firma, det er hårdt arbejde, og du skal ikke rejne med at få et overskud det første år eller 2.

 

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)