Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget kan jeg tage i timen?

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Kastrup
Tilmeldt 4. Dec 08
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg er tømrerlærling, der har lige knapt 1 år tilbage af min uddannelse. En af mine gode venner, der også er i lære, har startet et lille firma for at se hvordan det vil. vi arbejder jo så kun i weekend, og på hverdags aftener, så det er ikke de store opgaver vi tager ind. Men mit spørgsmål går på hvor meget vi kan tage i løn, ekskl. eller inkl. moms, det er lige meget. Men vi er lidt usikre på hvad der er rimelig. Vi er jo efterhånden langt henne i uddannelsen.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Mergur:

Hej.

Jeg er tømrerlærling, der har lige knapt 1 år tilbage af min uddannelse. En af mine gode venner, der også er i lære, har startet et lille firma for at se hvordan det vil. vi arbejder jo så kun i weekend, og på hverdags aftener, så det er ikke de store opgaver vi tager ind. Men mit spørgsmål går på hvor meget vi kan tage i løn, ekskl. eller inkl. moms, det er lige meget. Men vi er lidt usikre på hvad der er rimelig. Vi er jo efterhånden langt henne i uddannelsen.

Hej hr. tømrer !

Markedsprisen er vel omkring de 1000kr i timen. Den officielle markedspris er omkring 500kr, men det er jo kotume at rigtige håndværkere fordobler tidsforbruget før de noterer det på deres regninger. Og så må du endelige huske at have to sæt duplikatbøger - en til det hvide og en til det gode :)

Spøg til side - men 3-400kr i timen er vel hvad I kan forlange hvis i er nyuddannede. Hvad der er rimeligt tør jeg slet ikke sige - men hvem bekymrer sig også om det?

Jvf. http://www.ug.dk/erhverv.aspx?article_id=jobb-toemrer er gennemsnits-timelønnen 165-175kr i timen - hvis dette stemmer overens med virkeligheden skal du vel sikre dig et vederlag for udført arbejde der giver dig råd til som minimum at udbetale en sådan løn til dig selv på dit tidsforbrug.

VH Jørgen Olsen

Fra Kastrup
Tilmeldt 4. Dec 08
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

ok, tak for svaret, det er også det vi er kommet frem til, men vi spekulerede på om vi skulle sætte prisen lidt ned da vi ikke er helt udlært endnu

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Mergur:

ok, tak for svaret, det er også det vi er kommet frem til, men vi spekulerede på om vi skulle sætte prisen lidt ned da vi ikke er helt udlært endnu

Det er jo ren musik for mine ører. Jeg skulle have kendt dig for et halvt års tid siden da jeg skulle have installeret køkken - og sat en skillevæg op i stue/soveværelse. Jeg blev taget meget grovt ved næsen.

Kan du mærke noget når du kigger på mit billede? De fleste håndværkere kigger på mig og tænker "perfekt - ham boller vi i røven" :-)

Er du slet ikke påvirket når du ser mig, jamen så er du lige en håndværker for mig.

Skriv lige i tråden når du ved hvad du skal have i timen så skal jeg skrive det bag ørerne hvis nogen skulle ytre et behov for tømrerarbejde overfor mig og jeg ved du kan tilkaldes for mindre end en bondegård.

VH Jørgen Olsen

Fra Kastrup
Tilmeldt 4. Dec 08
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej den trang har jeg ikke ligefrem :)

Blev det for dyrt eller hvad?

vi har snakket om, og er kommet frem til ca. 350 inkl. moms. bare sig til hvis det skal være  nye kunder er altid velkomne :D

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Mergur:

Nej den trang har jeg ikke ligefrem :)

Blev det for dyrt eller hvad?

vi har snakket om, og er kommet frem til ca. 350 inkl. moms. bare sig til hvis det skal være  nye kunder er altid velkomne :D

Den første tømrer der dukkede op tog lidt for mange streger vil jeg tro. De brugte alt for mange timer på at rette hans fejl (dem der kunne rettes) - de havde sat køkkenet sdan et vvseren ikke kunne montere blandingsbatteriet - og der gik mange måneder før vi fik det ordnet (ved egen hjælp).

Manden de sendte ud til 550kr + moms pr. time havde aldrig prøvet og sætte et køkken op før. De 550kr pr. time skulle vi også betale for kørsel og vi blev også faktureret for hans frokostpause. Ind imellem gik han ud i sin varevogn og "headbangede" i et kvarters tid - også på vores regning. Lyder vanvittigt - men jeg lever i en vanvittig verden.

VH Jørgen Olsen

Fra Kastrup
Tilmeldt 4. Dec 08
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder helt sindsygt. når man giver 550 + moms i timen, skulle det gerne være kvalitet, det der bliver lavet.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Mergur:

Det lyder helt sindsygt. når man giver 550 + moms i timen, skulle det gerne være kvalitet, det der bliver lavet.

Jeps. Det tror jeg ikke der er nogen der er uenige i.

De mener også at jeg har fået kvalitet for pengene - det er jeg helt sikker på.

Problemet er bare at plattenslagere næsten altid selv tror at de er rimelige.

D.v.s. du og jeg kan også være plattenslagere uden selv at vide det !!! :-)

VH Jørgen Olsen

Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Før du begynder at løbe afsted med timepriser på 550 eller 1.000 kr. i timen, som INGEN ved deres fulde fem vil betale, var det måske en ide at gøre noget så simpelt som at søge på Google. Her vil du se, at timepriserne ligger mellem 310 og 400 kr. pr. time ekskl. moms, for en uddannet tømrer, mens en lærling ligger på knap 250 kroner ekskl. moms. Timeprisen afhænger blandt andet af, hvilke typer af arbejde der skal udføres, om det er værkstedstimer mv. Desuden er der regionale forskelle. Generelt er en tømrer dyrest i og omkring storbyerne og billigst ude på landet.

Det vil være svært for jer at tage merpris, selv om I arbejder aften og weekend - det er ikke kundens krav, men en betingelse, som I stiller op for at kunne passe jeres lærlingepladser i den normale arbejdstid. 

Altså, gå ind på Google, skriv for eksempel "Timepris tømrer" så får du en hel bunke søgeresultater, hvor du af hjemmesiderne direkte kan se deres timepriser.
En anden mulighed er at tage kontakt til jeres fagforening eller til Byggeriets Arbejdsgivere på http://www.danskbyggeri.dk/, hvor du finder deres kontaktinformationer

Venlig hilsen
Hallo! Kommunikation

Bertil K. Sall

 

Fra Kastrup
Tilmeldt 4. Dec 08
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var også det vi tænkte på, men så passer 350 inkl. moms nok nogenlunde, måske lige i overkanten. man kunne sætte den ned til 300 inkl.

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)