Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO-værdien af links fra samme domæne

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Man ser indimellem på diverse fora (også Amino), at nogle medlemmer skriver mere eller mindre meningsløse indlæg og besvarelser, som tilsyneladende kun har til formål at poste et link til vedkommendes website rigtig mange gange.

Men giver det egentlig noget effekt? Hvis jeg skriver 1000 indlæg hvor jeg poster et link til mit website, vil det så give større SEO-værdi/effekt i forhold til hvis jeg bare postede et par indlæg med mit website link? Det er jo det samme domæne som der linkes fra.

Blot en tanke...

mvh Carsten
Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Hmm..



Det burde i hvert fald være med til at hæve din PageRank hos google.

Men pagerank er svært at sige om det hjælper til placeringer på
google.. Nogle mener at det gør, andre mener ikke.. Er ikke selv nok
inde i det til at være helt sikker på det..



Men at få sit link ud er jo vel aldrig skidt :) hehe.


Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 5/29/2006 7:37:38 PM Forfatter: Fraende Web/DESIGNS Hmm..

Men at få sit link ud er jo vel aldrig skidt :) hehe.



Ja, det skaber da sikkert mere trafik på websitet, men om det også giver bedre Google placeringer aner jeg ikke. Derfor spørgsmålet.

Jeg synes at virksomheder som spammer et debatforum virker meget utroværdige, og jeg ville derfor nok ikke handle med en virksomhed som blot spammer, og ikke deltager i en debat. Sådan er der sikkert også andre der tænker, så hvad er det spammerne får ud af det? Bedre Google placeringer kunne jo være én ting - altså hvis de får det.

mvh Carsten
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Min opfattelse er at dit resultat ikke påvirkes mere af 1000 links fra samme side end et link. Dog vil jeg gerne høre hvad seo-hovederne har at sige om det :)
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Carsten

Jeg har ikke et klart svar på dit svar, men min klare opfattelse fra diverse artikler og fra mine egne erfaringer er, at det har en effekt at have flere links fra forskellige sider på samme websted/domæne til dit websted.

 

En forklaring af PageRank algoritmen som jeg syntes meget godt om er: http://pr.efactory.de/e-pagerank-algorithm.shtml 

Jeg ved dog ikke hvor tæt den er på den rigtige algoritme? Den er nok et godt stykke fra, men det skal nok være noget i den retning. Det er dejligt matematisk sat op :)

Men hvis vi siger at de har ret i deres teori, så har alle links en værdi, men én side har kun en hvis mængde PR at dele ud af. Er der flere udadgående links på siden så bliver det delt mellem disse. Så flere links på samme side giver ikke det store, men et websted består jo af flere websider, og links fordelt ud på flere forskellige websider under samme domæne burde ifølge denne teori, ja og mine erfaringer, have en værdi.

 

Mht. om hvorvidt PageRank overhovedet har nogen betydning for placeringen i Google, ja så har den selvfølgelig stadig en betydning. Men PageRank er jo mere end hvad man lige kan se i Googles Toolbar. Og om det så lige hedder PageRank eller om vi hellere skal kalde det linkpopularitet, det kan også diskuteres, men de fleste ser det som nogenlunde den samme ting.

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, og det var så mig der skrev ovenstående post. Jeg ved ikke lige hvorfor jeg står som "Anonym bruger".

Med venlig hilsen

Martin Poulsen, Driversnote

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 5/29/2006 9:17:22 PM Anonym skrev:
Så flere links på samme side giver ikke det store, men et websted består jo af flere websider, og links fordelt ud på flere forskellige websider under samme domæne burde ifølge denne teori, ja og mine erfaringer, have en værdi.



 

Der var jeg måske lige engang for hurtig. Tager vi udgangspunkt i http://pr.efactory.de/e-pagerank-algorithm.shtml, så er det jo egentlig ikke rigtig det jeg skrev ovenfor.

Lad os sige at en side fx har 100 "point" at dele ud af. Der er 5 links på siden. Er ét af disse links dine så får du 20 "point", men peger 2 af disse 5 links på din side så får du 40 "point". Men så sort/hvidt fungerer det jo nok ikke i realiteten? Men det skal da nok være noget i den retning.

Med venlig hilsen

Martin Poulsen, Driversnote

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :
1000 links fra Amino er ikke 1000 gange så effektivt som 1, men der er dog en lille fordel i at have mange links, sålænge de er spredt "tilfældigt" som de er i indlæg/tråde da den samlede vægt bliver større. Vægtningen kan dog aldrig blive større end den samlede linkværdi som Amino faktisk har at dele ud af.

 

PageRank, som sådan, anvendes ikke i den form man kan finde beskrivelser af, men linkanalyser bruges af alle de store søgemaskiner! PageRank er blot en, ud af mange, måder at analysere links. Langt fra den bedste i dag.

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1291
Fra  Conseo Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa

 

Som jeg har forstået værdien i links fra eksterne sider, så har det vel noget at gøre med den tekst der ellers vises på siden.

er der for eksempel et indlæg der handler om weblogs her på Amino, så vil det være en fordel for mig at lave et link til min weblog, da Google og andre søgerobotter vil tænke at et link til min weblog vil være relevant i denne sammenhæng, da ordet weblog vil fremgå flere steder på siden.

 

Så på den måde vil det vel give mere at have flere links fra samme domæne, da indholdet på de forskellige sider ikke er ens.

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Et lille sidespring i den forbindelse:

Hvordan får jeg links''ne i min signatur til at virke? Skal jeg smide sådan en stump html ind for at de virker?
(og hvordan er det lige at den ser ud?) På forhånd tak.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)