Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

I gang med bogføringen - lidt sent

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Dec 08
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 01:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg startede i juli i webbutik med tøj www.faynai.dk Jeg har ikke rigtig kommet igang med bogføringen endnu, hvilket jo selvfølgelig hænger over mig Tongue Tied Jeg har naturligvis gemt alle kvitteringer og fakturaer, og jeg har fået Summa Summarum som jeg tænkt at bruge. Jeg har aldrig lavet bogføring før og jeg ved ikke helt hvor jeg skal begynde. Er det nogen der kender en god/nem bog om emnet eller måske en hjemmeside hvor man kan hente det mest grundlæggende. Jeg vil helst lave mit eget regnskab og har derfor ikke tænkt bruge en revisor.

Mvh Faynai

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 01:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Så må www.regnskabsskolen.dk være lige noget for dig. De tilbyder intro-kurser til blandt andet SummaSummarum, og hende, der står for det, er en ivrig bruger af Amino.

Det er hende med hatten! Wink

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Faynai:

Hej!

Jeg startede i juli i webbutik med tøj www.faynai.dk Jeg har ikke rigtig kommet igang med bogføringen endnu, hvilket jo selvfølgelig hænger over mig Tongue Tied Jeg har naturligvis gemt alle kvitteringer og fakturaer, og jeg har fået Summa Summarum som jeg tænkt at bruge. Jeg har aldrig lavet bogføring før og jeg ved ikke helt hvor jeg skal begynde. Er det nogen der kender en god/nem bog om emnet eller måske en hjemmeside hvor man kan hente det mest grundlæggende. Jeg vil helst lave mit eget regnskab og har derfor ikke tænkt bruge en revisor.

Mvh Faynai

Hvis du har det som de fleste, og det tyder dit indlæg på, så vil jeg råde dig til at droppe bogføringen selv. Tag kontakt til en revisor der kan gøre det for dig. Så bliver dte gjort ordentligt og du skal ikke tænke på det. Det koster lidt ekstra, men det er de bedste penge givet ud... Hvis du ikke har bogført siden juli er der altså meget at tage fat i nu... Find en revisor/bogholder.

/Jesper

 

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 420
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Faynai.

Du har sådan set 3 muligheder;

1. Droppe det helt og kører din virksomhed i sænk.
2. Få lært at lave bogføring.
3. Udliciter opgaven til en bogholderfirma eller revisor.

Du kan jo sagtens kombinere 2 & 3. Følg med i hvad din bogholder/revisor gør og tag nogle kurser, og en dag vil du selv kunne gøre det.

Men selvfølgelig kan du også få andre til at lave det, men så skal du også huske på ikke at blande dig i vedkommende's arbejde Wink

 

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 420
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Faynai.

Du har sådan set 3 muligheder;

1. Droppe det helt og kører din virksomhed i sænk.
2. Få lært at lave bogføring.
3. Udliciter opgaven til en bogholderfirma eller revisor.

Du kan jo sagtens kombinere 2 & 3. Følg med i hvad din bogholder/revisor gør og tag nogle kurser, og en dag vil du selv kunne gøre det.

Men selvfølgelig kan du også få andre til at lave det, men så skal du også huske på ikke at blande dig i vedkommende's arbejde Wink

Håber du finder den bedste løsning for dig

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Faynai

Når du ikke selv har prøvet bogføring før, kan du ende ud i en større revisorregning end hvis du fandt en god bogholder. I forhold til revisoren er vi ikke så dyre. En god bogholder kan du finde herinde for kr. 250-330,- mens revisoren koster noget mere pr. time, hvis han skal ind og rette op på dine fejl.

Hvis du insisterer på selv at lave det, så brug lige et par timer alligevel på en bogholder. Han/hun kan sætte din kontoplan op, så den er overskuelig og formentlig også give dig et lynkursus i brugen af Summa. Summa er et godt program, men kun hvis det bliver fodret korrekt. Du kan evt. aftale selv at lave en kladde i Summa og få bogholderen til at kigge den igennem inden bogføring, så der er korrekte momskoder på og banken stemmer.

Held og lykke med det.

Tilmeldt 6. Dec 08
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg tror jeg lytter til det råd om at få en bogholder til at hjælpe mig med at komme i gang... Jeg vil jo gerne det hele selv, men tror nok jeg bliver nød til at få hjælp med at tage hul på det. Lige nu føles det meget uoverskueligt!!

 

 

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du skal bare i gang. Det vigtigste er at du finder dig et godt stykke software som kan gøre din bogføring let og simple. Jeg ved ikke hvor stor din virksomhed er, men mange gange behøver man ikke et fuldblods regnskabsprogram. Hvis du har en revisor spørg ham til råds omkring hvilket program du skal bruge.

Jeg synes af erfaring at hvis man har et lille simpelt bogføring program, så kan man let vende sig til at bruge 5-10 minutter på bogføring hver aften. Det er faktisk også sjovt at følge med i hvor meget man tjener på de timer man putter i virksomheden Smile

 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)