Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Så gik den ikke længere for Stein B

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolai Christensen:

Med med jakkesættet holder hellere ingen steder, for LAs politi har frigivet videoen hvor han melder sig selv: http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-18964862.html?forside

Det er der sku ikke meget jakkesæt over?? ;)

Hmm.. armani cowboybukser fra Bilka måske?! Big Smile

Hvor er det fedt, at de lægger ham i håndjern! Big Smile - Han er lige spadseret ind stille og roligt og meldt sig selv!

Fra Horsens
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 828
Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Sune Christesen:
En fjer bliver let til fem høns, så vidt jeg husker udtalte den amerikanske journalist at han havde en Armani læderjakke - han sagde ikke jakkesæt :)

Nu læser jeg ikke så meget engelsk og ser hellere ikke så meget amerikansk tv, så kan kun forholde mig til det de sagde på dr 1-update og TV2 Wink

Hilsen Nicolai Christensen - Reklamebureauet Drive design.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er sjovt hvor kloge folk gør sig i alle ting. Yes

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 420
Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolai Christensen:

Med med jakkesættet holder hellere ingen steder, for LAs politi har frigivet videoen hvor han melder sig selv: http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-18964862.html?forside

Det er der sku ikke meget jakkesæt over?? ;)

Har også selv set de optagelser bagefter.. Men skrev jo dette før billederne kom ud Wink

 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolai Christensen:

Med med jakkesættet holder hellere ingen steder, for LAs politi har frigivet videoen hvor han melder sig selv: http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-18964862.html?forside

Jeg er stadig ikke helt færdig med at tøre opkast af mit tastatur.

Hvad ligner det at bringe sådan nogle billeder?
Har vi opbygget en kollektiv hævntørst, så vi føler glæde ved at se en knækket mand blive ydmyget.
Lad nu sagen gå sin gang, men fri os fra sentimentale og stereotype generaliseringer.

Det forekommer meget tydeligt, at manden med fuldt forsæt har begået nogle ulovlige dumheder.
Han har tillige haft muligheden for at sætte flere nuller efter det betydende ciffer på sine dumheder end gennemsnitssvindleren.

Det er rigtig trist, at han rykker nogen med sig i faldet. Men det er klamt, når nogen oplever mellemsmå orgasmelignedne tilstande over at se ham få håndjern på.

mvh

Hans

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Stokholm Kjer:
Har vi opbygget en kollektiv hævntørst, så vi føler glæde ved at se en knækket mand blive ydmyget.

Helt ærligt! En knækket mand?! - Nu må du holde op. Han er da i fuld gang med at udføre en veltilrettelagt plan. Hvis han skal kunne bo i Danmark igen, bliver han jo nødt til lige at tage de 4-6 år. Det har han jo vidst hele tiden. Men bagefter er han jo fri til at rejse ud i verden og leve af sin milliard, som er gemt på hemmelige konti i lande, hvor de danske myndigheder aldrig kan få kendskab til dem.

Hans Stokholm Kjer:

Det er rigtig trist, at han rykker nogen med sig i faldet. Men det er klamt, når nogen oplever mellemsmå orgasmelignedne tilstande over at se ham få håndjern på.

Der har du altså misforstået mig! "Hvor er det fedt, at de giver ham håndjern på", er ungdomssprog og betyder "Hvor er det til grin, at de giver ham håndjern på". Det var møntet på politiets fremgangsmåde og ikke manden. Som jeg også sagde, så synes jeg, det var komisk, at de giver en mand, som lige er vadet stille og roligt ind for at melde sig selv, håndjern på!

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Patrick Blasone:
Helt ærligt! En knækket mand?! - Nu må du holde op. Han er da i fuld gang med at udføre en veltilrettelagt plan. Hvis han skal kunne bo i Danmark igen, bliver han jo nødt til lige at tage de 4-6 år. Det har han jo vidst hele tiden. Men bagefter er han jo fri til at rejse ud i verden og leve af sin milliard, som er gemt på hemmelige konti i lande, hvor de danske myndigheder aldrig kan få kendskab til dem.

 

Nu er jeg heller ikke fortrolig med de unges sprog. Men en milliard er der næppe tilbage til SB, hvis de tal der har været fremme i medierne er rigtige. Der har jo trods alt været en pengestrøm rundt i kredsløbet. Ellers ville det ikke have været muligt at holde modellen kørende.

Henrik

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Det giver ingen mening, han vil jo aldrig kunne komme til at leve andet end en forgældet tilværelse i Danmark hvis han dømmes, heller ikke når han kommer ud. Hvis han dømmes vil han være begravet i gæld resten af sine dage da man mig bekendt ikke kan få gældssanering hvis gælden er opbygget via kriminalitet, og han kan jo aldrig få den gæld afbetalt. Jeg er ikke jurist, men jeg tvivler også på at han kan bo i nogen anden retsstat uden at kreditorerne på en eller anden måde vil være i stand til at forfølge deres tilgodehavende hvis han tydeligvis lever en tilværelse der beviser at han har penge på kistebunden. Og hvis han anyway ville bo i et land hvor der ingen lov, orden elller udleveringsaftaler var, så kunne han jo lige så godt være rejst der til fra starten.

Ud over det retslige, så kan det også være at der er nogen folk der er blevet pisset så meget af at de ikke kun vil gå rettens vej for deres penge hvis de tror at han har nogen endnu - og de er nok ligeglade med om han har taget sin straf og siddet inde, det får de jo ikke deres penge igen af.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9717
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

I USA kommer han i hvert fald ikke til at bo - endsige besøge - de næste MANGE år. De Amerikanske immigrationsmyndigheder ser MEGET alvorligt på brud på immigrationsloven. Jeg har selv oplevel hvordan en lille fejl - som i praksis var et brud på deres regler - gav mig langvarige og store problemer med at komme ind. Og det var endda en ganske lille sag. Kriminelle er de generelt ikke meget for overhovedet at lukke ind (hvilket iøvrigt også gælder for mange andre vestlige lande).

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Sune Christesen:
Det giver ingen mening, han vil jo aldrig kunne komme til at leve andet end en forgældet tilværelse i Danmark hvis han dømmes, heller ikke når han kommer ud. Hvis han dømmes vil han være begravet i gæld resten af sine dage da man mig bekendt ikke kan få gældssanering hvis gælden er opbygget via kriminalitet, og han kan jo aldrig få den gæld afbetalt. Jeg er ikke jurist, men jeg tvivler også på at han kan bo i nogen anden retsstat uden at kreditorerne på en eller anden måde vil være i stand til at forfølge deres tilgodehavende hvis han tydeligvis lever en tilværelse der beviser at han har penge på kistebunden. Og hvis han anyway ville bo i et land hvor der ingen lov, orden elller udleveringsaftaler var, så kunne han jo lige så godt være rejst der til fra starten.

Ud over det retslige, så kan det også være at der er nogen folk der er blevet pisset så meget af at de ikke kun vil gå rettens vej for deres penge hvis de tror at han har nogen endnu - og de er nok ligeglade med om han har taget sin straf og siddet inde, det får de jo ikke deres penge igen af.

Altså, manden vil naturligvis blive erklæret personlig konkurs, men det forhindrer ham jo ikke i at have adgang til en masse penge. Hvis jeg ikke tager meget fejl, så blev Riskær da også erklæret konkurs på et tidspunkt. Han oprettede så bare en fond istedet for.

Stein B har jo alle muligheder for at bruge de penge, han har gemt. Det kan klares gennem forskellige former for konstruktioner. Fonde/firmaer/whatever.. det er ikke så svært at lave. F.eks. kan han blive ansat i et firma, ejet af hans svenske svindlervenner, som jo slet ikke vidste noooogensomhelst om, at han var på flugt Smile. Når han har udstået sin straf i Danmark, er han en fri mand, og vil ikke være noget at komme efter.

Med hensyn til beløbets størrelse, så er det jo ikke alle pengene, der går til ham. Der skal jo også gå penge til svenskerne og rockerne. Men man må gå ud fra, at han selv få langt størstedelen, da det jo er ham, der skal sidde i fængsel. Dertil kommer en masse muligheder for at tjene penge på interviews, bøger, osv. Nu vil han jo nok gå i gang med at bilde befolkningen en eller anden røverhistorie på ærmet, så der vil være mange, der får sympati og medlidenhed med ham. Så han bliver ikke engang nødvendigvis upopulær, når dette er drevet over om nogle år.

Med hensyn til de folk, der har mistet deres penge, så kan han jo bede dem om at henvende sig til hans rockervenner, hvis de er utilfredse med ham! Wink

DeMib: Med hensyn til immigration i USA, så var dette måske ganske rigtigt noget, han ikke lige havde tænkt på, da han bare tog derover..?! Som dansker regner man i hvert fald ikke med, at det skulle være nogen stor forbrydelse! Den kunne jeg da selv have lavet! Embarrassed

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)